روزنامه رسالت در گزارشی به تحلیل موضع گیری‌های اخیر اصلاح‌طلبان پرداخت و نوشت:

*در حالی که برخی از اصلاح طلبان سعی می کنند دعوت اخیر حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برای ایجاد تشکل و وحدت بین نیروهای سیاسی را استارتی برای حرکت انتخاباتی 1+7 به عنوان یک کانون جدید با محوریت سید حسن خمینی وانمود نمایند اما تمایلات و پویش های واگرایانه دوم خردادی ها و تب جناح بندی نافرمان در این جریان به حدی بالاست که فعلا به نظر نمی رسد توصیه های خیرخواهانه سید حسن خمینی موثر افتد و اجماعی بر مکانیسم 1+7 در بین اصلاح طلبان ایجاد گردد.
* پیش از این سازوکار 1+7 در دست انداز افتاده بود و به نظر نمی رسید این ایده بتواند به این زودی ها در بین دوم خردادی ها مورد اجماع قرار گیرد. چندی پیش در رسانه ها مطرح شد گروهی تحت عنوان1+7 که متشکل از سید حسن خمینی - که همان یک و کانون است- و افرادی از جمله سیدهادی خامنه‌ای، محتشمی‌پور‌، مجید انصاری، رسول منتجب‌نیا، محمدرضا عارف‌، محسن هاشمی‌و صادق خرازی قصد دارند اجماعی در بین دوم خردادی ها برای حضور در انتخابات ایجاد نمایند.
*امروز موجی از بی اعتمادی و یا در بهترین حالت خوف و رجا میان گروه ها و عناصر دوم خردادی وجود دارد و اغلب آنها نمی دانند که تخم مرغ های خود را باید از کدام مغازه بخرند و در داخل سبد چه کسی بگذارند. با این اوصاف سئوال اینجاست که ضربان قلب سازوکار 1+7 با محوریت سید حسن خمینی زیر تنفس مصنوعی زنده می ماند و یا اینکه مدتهاست نبض آن از کار افتاده است؟ و آیا دعوت سید حسن به همگرایی می تواند از پویش واگرایانه دوم خردادی ها بکاهد؟
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =