ایسنا نوشت:

رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: برخلاف آن چیزی که در ذهن عامه مردم نقش بسته، پوکی استخوان در کشور ما آنقدر زیاد نیست که عنوان می‌شود.
دکتر غلامعلی عکاشه رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران روز یکشنبه در نشست خبری نوزدهمین کنگره سراسری ارتوپدی در بخشی از سخنانش به مساله پوکی استخوان اشاره کرد و گفت: برخلاف آن چیزی که در ذهن عامه مردم نقش بسته، پوکی استخوان در کشور ما آنقدر زیاد نیست که عنوان می‌شود. به عنوان مثال سن شکستگی لگن در ایران بر اثر پوکی استخوان بیش از 65 سال است. آمار مربوط به پوکی استخوان در مردان کمتر نیز هست. در زنان به علت زایمان، کمتر در معرض نور آفتاب قرارگرفتن و رژیم‌های غذایی احتمال ابتلا به پوکی استخوان بیشتر است.
دکتر تقی نوربخش، عضو هیات مدیره انجمن جراحان ارتوپدی نیز به طرح مسائلی در خصوص تعرفه‌های پزشکی و وضعیت بیمه‌ها پرداخت و گفت: از سال 83 که تعرفه‌های پزشکی توسط سازمان نظام پزشکی تعیین ‌شد، به تدریج این رابطه میان پزشک و بیمار به سمت یک انضباط مالی می‌رفت. اما امسال نرخ رشد تعرفه‌ها در بسیاری از بخش‌ها چون آزمایشگاه‌ها و خدمات جراحی صفر درصد بود.
وی ادامه داد: به طور متوسط میانگین رشد تعرفه در همه بخش‌ها به 7 درصد رسید که روند منطقی ندارد و نمی‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و شکل‌گیری انضباط مالی میان بیمار و پزشک بشود.
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =