کارگردان فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» خواستار آن شد که مسئولان نگاهی مهربان به سینما که فضایی ضربه‌پذیر است، داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین، ابراهیم حاتمی‌کیا که سه‌شنبه پنجم مهرماه در مراسم سومین جایزه بزرگ شهید آوینی مورد تقدیر قرار گرفت، در بخشی از سخنان خود به دستگیری مستندسازان اشاره کرد و گفت: «همه موضع من را در مورد سینمای مستند می‌دانند و همچنین می‌دانند چه نگاهی به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی خارجی و شبکه بی‌بی‌سی دارم. با این حال معتقدم باید نگاه مهربانی نسبت به مستندسازان داشته باشیم.»
 

او ادامه داد: «اگر این مستندسازان به عمد خلاف منافع ملی حرکت کرده‌اند باید تنبیه شوند، اما با توجه به شناختی که نسبت به تعدادی از این دوستان دارم چنین چیزی را بعید می‌دانم.»

حاتمی‌کیا اظهار داشت: «اگر دوستان بازداشت شده به عمد کاری نکرده باشند با رافت با آنان برخورد شود. می‌دانم آقا جواد (شمقدری) هم همین نگاه را دارند. امیدوارم این سخنان به گوش مسئولان امنیتی برسد.»
 

این فیلمساز گفت: «سینما فضایی ضربه‌پذیر است که امیدوارم کمتر مورد آسیب قرار بگیرد و نگاه‌ها به آن توام با مهربانی باشد.»
 

کارگردان «دیده‌بان» با اشاره به آشنایی خود با شهید آوینی گفت: «من با سال‌های قبل از انقلاب آقا مرتضی کاری ندارم. در روزهای بعد از انقلاب از جبهه تا تهران را آمدم و مسافت زیادی را پیاده راه رفتم و بسیار خسته بودم. یک راست به صداوسیما رفتم پیش آقا مرتضی. مثل همیشه دمپایی به پا داشت و پشت دستگاه نشسته بود. وقتی مرا دید فقط پرسید یک کم زود نیامدی؟»

او ادامه داد: «همین یک جمله ایشان من را متوجه کرد که گویا باید بیشتر در جبهه می‌ماندم و شاید تصاویر بیشتری تهیه می‌کردم. با اینکه به خانواده‌ام علاقه زیادی دارم و فرزندانم خیلی کوچک بودند نتوانستم پیش آنان بمانم و دوباره به جبهه بازگشتم.»
 

حاتمی‌کیا گفت: «کاریزمای مدیریتی آقا مرتضی این چنین بود و حالا جای مدیری این چنین در فضای غبارآلود و مه‌آلود کنونی خالی است.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =