توصیه افروغ به روایت همسرش/ «تجمل و اسراف» را به مراسم ختم من راه ندهید / جزییات مراسم بزرگداشت امروز افروغ

ایکنا نوشت: همسر زنده‌یاد عماد افروغ با اشاره به ساده‌زیستی ایشان و تأکیدشان بر پرهیز از اسراف از تمامی دوستداران آن مرحوم خواست برای حضور در مراسم مرحوم از هر اقدامی که نشانه تجمل و مایه اسراف باشد پرهیز کنند.

  • درگذشت اندیشمندی عملگرا و متعهد همانند عماد افروغ نه تنها خانواده، نزدیکان، شاگردان و دوستان ایشان را متأثر کرد بلکه خبرنگارانی که افتخار دیدار، هم‌صحبتی و مصاحبه با ایشان را داشتند نیز به شدت متأثر شدند.

  • حُسن خلق عماد افروغ موجب شده هر خبرنگاری که پای سخنان ایشان نشسته خود را شاگرد او بداند. آن‌هایی که به خانه ایشان رفته‌اند نیز با زندگی ساده و به‌دور از تجمل ایشان به خوبی آشنا هستند.

  • زهرا کاظم‌پورفرد، همسر مرحوم عماد افروغ با اشاره به ساده‌زیستی و تأکید ایشان بر پرهیز از اسراف، گفت: همه کسانی که به خانه ما رفت و آمد داشته‌اند، ساده‌زیستی ایشان را از نزدیک دیده و احساس کرده‌اند. ایشان از هرگونه تجملی ابا داشت و حتی به ما تأکید کرده بود که پس از فوت به هیچ وجه مراسم ختمشان در سالن‌های مجلل و یا مسجدی که بوی تشریفات دهد، برگزار نشود.

  • وی ادامه داد: حتی یک بار که به مراسم ختمی در یک مسجد مجلل رفته بودیم، به ما یادآوری کردند که در چنین مکان‌هایی برای من مراسم برگزار نکنید و از دوستان و آشنایان هم بخواهید برای حضور در مراسمم از هر اقدامی که نشانه تجمل و مایه اسراف باشد، پرهیز کنند.

توصیه افروغ به روایت همسرش/ «تجمل و اسراف» را به مراسم ختم من راه ندهید / جزییات مراسم بزرگداشت امروز افروغ

کاظم‌پورفرد از همکاران و دوستان زنده‌یاد افروغ درخواست کرد به نگاه و خواسته ایشان مبنی برعدم تجمل‌گرایی در مراسم ختم او احترام بگذارند و اگر کسی از سر لطف و محبت مایل است برای گرامیداشت یاد و خاطره ایشان اقدامی انجام دهد، هزینه آن کار را صرف امور خیر و از هزینه‌کرد برای گل‌های طبیعی پرهیز کند تا هم ایشان راضی باشند و هم عملی که موجب رضایت الهی است را انجام دهد.

یادآوری می‌شود، مراسم بزرگداشت مرحوم عماد افروغ، فردا دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در مسجد امیرالمؤمنین (ع) واقع در خیابان کارگر شمالی، روبروی پمب بنزین برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:


۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1755325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =