توقیف بیش از ۶هزار کیلوگرم موادغذایی تاریخ گذشته در قزوین

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین از توقیف و معدوم‌سازی بیش‌از شش هزار کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته در شهرستان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هاشم یوسفی، رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: در اجرای برنامه سلامت نوروزی از ۲۴اسفند تا ۶فروردین در طی این ۱۲روز، کارشناسان بهداشت محیط این مرکز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت بهداشتی داشتند که در این نظارت‌ها ۶هزار و ۹۲۹کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان قزوین توسط کارشناسان بهداشت محیط توقیف و معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

او افزود: در ادامه این برنامه تعداد یک هزارو ۶۲۹مورد سنجش با تجهیزات پرتابل از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی که شامل: سنجش دمای یخچال و فریزر نگهداری موادغذایی، دمای موادغذایی پخته شده، سنجش ترکیبات قطبی روغن مصرفی، سنجش شوری و سنجش میزان روشنایی محیط کار بود توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد.

یوسفی تعداد موارد کُلرسنجی از آب مصرفی از مراکز و اماکن عمومی مورد بازرسی را بیش از ۵۰۰مورد دانست و گفت: در این مدت ۱۰۰مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی هم برای حفظ سلامت شهروندان انجام شده است.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین اظهارکرد: شهروندان ضمن رعایت نکات بهداشتی در ایام نوروز و حتی روزهای دیگر می‌توانند شکایات بهداشتی خود را به سامانه۱۹۰ اطلاع دهند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز رسیدگی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1750734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =