۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳

ایسنا نوشت:

کمیته برگزاری اعتراض‌های یمن از کشته شدن دست کم 40 تن در درگیری‌های امروز (شنبه) در صنعاء میان طرفداران و مخالفان رئیس‌جمهوری این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از اعضای کمیته برگزاری اعتراض‌ها در یمن اعلام کرد که در درگیر‌ی‌های امروز میان طرفداران و مخالفان علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوی این کشور در صنعاء، پایتخت یمن دست کم 40 تن کشته و دهها تن زخمی شدند.

وی اعلام کرد که درگیری‌ها بسیاری از مناطق پایتخت را در بر گرفته که از جمله آنها می‌توان به میدان التغییر اشاره کرد، جایی که 11 تن از سربازان جدا شده از نظام حاکم کشته و 112 تن دیگر نیز زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمنی جدا شده از ارتش نیز اعلام کرد که نیروهای گارد ریاست جمهوری که یگان‌های ویژه ارتش این کشور به شمار می‌روند، امروز میدان التغییر جایی که تعداد زیادی از معترضان در آنجا تحصن کرده بودند را بمباران کردند که طی آن 11 سرباز جدا شده کشته و 112 تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی با بیان اینکه نزدیک به60 خمپاره به این مکان اصابت کرد، اظهار داشت: بمباران نیروهای گارد ریاست جمهوری علیه پایگاه نیروهای زرهی تحت فرماندهی علی محسن الاحمر در نزدیکی میدان التغییر بود.

منابع پزشکی پیش از این از کشته شدن 25 تن و زخمی شدن 54 تن دیگر در حمله ارتش یمن به میدان التغییر در شب گذشته خبر دادند.

حملات نیروهای ارتش یمن تنها چند ساعت پس از بازگشت ناگهانی علی عبدالله صالح به صنعاء روی داد.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =