۰ نفر
۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲

ایسنا نوشت:

ه دنبال حمله نیروهای امنیتی و پلیس بحرین به معترضان این کشور و استفاده از خشونت در سرکوب مردم چندین تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی اعلام کردند که نیروهای امنیتی و پلیس مانع برگزاری تظاهرات روز جمعه موسوم به "خیزش به سمت میدان لوءلوء" شدند.

این تظاهرات قرار بود قبل از آغاز رای‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان بحرین برگزار شود.

به دنبال استعفای 18 تن از نمایندگان مخالف پارلمان بحرین به دلیل سرکوب تظاهرات مردمی در این کشور توسط نظام حاکم و خالی شدن چند کرسی در این پارلمان، انتخابات میان‌دوره‌ای در بحرین امروز (شنبه) برگزار می‌شود.

در همین حال درپی تیراندازی نیروهای امنیتی به سمت معترضان بحرینی چند تن زخمی شدند.

این درگیری‌ها به دنبال استقرار نیروهای امنیتی بحرین و گارد ملی در میدان‌های اطراف میان لوء لوء صورت گرفت.

نیروهای امنیتی مانع ورود معترضان بحرینی به این میدان از ورودی‌های مختلف شدند.

مخالفان بحرینی چندین بار تلاش کردند تا روند برگزاری تظاهرات به کشور باز گردد و تظاهرات روز جمعه از مهم‌ترین این تلاش‌ها به شمار می‌آید.

در روستاهای کوچک شیعه‌نشین بحرین نیز تظاهراتی برگزار شد.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که آمریکا باید قرارداد فروش سلاح خود به بحرین را تا زمان اتخاذ تدابیر لازم در این کشور برای پیگیری موارد نقض حقوق بشر متوقف کند.

براساس این قرارداد، آمریکا می‌خواهد به بحرین موشک و تجهیزات نظامی به ارزش 53 میلیون دلار بفروشد.

این در حالی است که خلیفه بن احمد الظهرانی، رئیس پارلمان بحرین از شهروندان این کشور خواست تا با مشارکت در انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمان بحرین به وظایف ملی خود عمل کنند.

وی در ادامه افزود: نیروهای امنیتی می‌توانند از سلامت انتخابات حمایت کنند و پارلمان بحرین از افراد متخصص‌تری استفاده خواهد کرد.

مسئول اجرایی این انتخابات نیز حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای را پیش‌بینی کرد.

جمعیت ملی الوفاق اسلامی بحرین حمله نیروهای امنیتی به مردم بحرین در ده‌ها منطقه این کشور را جنایت‌های سازماندهی‌شده علیه شهروندان بحرینی توصیف کرد.

این جمعیت در ادامه اعلام کرد: آنچه که شاهد آن بودیم، بیانگر وحشی‌گری غیرقابل توجیه نظام حاکم علیه شهروندان است. همچنین این مساله بیانگر حجم بحران سیاسی روزافزون در بحرین به دلیل نبود راهکار سیاسی است.

جمعیت الوفاق همچنین تاکید کرد: سرکوب مردم تنها چند ساعت بعد از سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درخصوص بحرین صورت گرفت.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =