در حالی که در کشورهای توسعه یافته تلاش می‌کنند که کودکان حضور بیشتری در مدرسه داشته باشند در کشور ما روند معکوسی طی می‌شود.

شیرزاد عبداللهی، کارشناس مسائل آموزشی در مطلب تازه وبلاگ خود در خبرآنلاین به موضوع تعطیلی پنجشنبه مدارس به ویژه مدارس راهنمایی و دبیرستان پرداخته و به مشکلاتی که در پی خواهد داشت اشاره کرده است.

عبداللهی در بخشی از این یادداشت می نویسد: در حالی که در کشورهای توسعه یافته تلاش می کنند که کودکان حضور بیشتری در مدرسه داشته باشند در کشور ما روند معکوسی طی می شود. به عنوان مثال دانش آموزان ژاپنی هفته ای 44-45 ساعت در مدرسه حضور دارند. تبعات منفی تعطیلی روز پنجشنبه بر روی تربیت کودکان غیر قابل انکار است. شاید بتوان کودکان دبستانی را روز تعطیل در خانه نگهداشت اما نوجوانان 12 تا 17 سال روز تعطیلی را معمولا در خانه بند نمی‌شوند و روانه کوچه و خیابان و بوستانهای شهری می شوند و کیست که نداند در این فضاهای عمومی انواع مخاطرات در کمین آنهاست.

او همچنین اینطور ادامه می دهد که: خانواده های ایرانی و نهادهای مسئول برنامه ای برای پرکردن اوقات فراغت کودکان ندارند و  وقت کودکان در خانه به تماشای تلویزیون و ماهواره و بازی های کامپیوتری می گذرد و در کوچه و خیابان هم زمینه برای بدآموزی از همسالان و بزرگترها فراهم است. دانش آموزان  در سنین 12 تا 17 سالگی به شدت در معرض مخاطرات جنسی و اعتیاد به مواد مخدر هستند و رها کردن نوجوانان در کوچه و خیابان ریسک خطر را بالا می برد. ممکن است آموزش و پرورش بگوید که پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان به ما مربوط نیست. در حالی که آموزش و پرورش با تقلیل یک ششم یعنی 17 درصد از وظایف خود ناخواسته به همین اندازه به روند منفی تربیت کودکان کمک می کند.

می‌توانید متن کامل را اینجا بخوانید.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سايه IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    3 0
    عزيزم شما اصل را برانحراف وگرايش به زشتي براي نصل جوان گذاشتي فطرتا غلط است در ثاني هزينه ناهاردركشورهاي ديگه در نظر گرغتي تا دانش اموزبعدظهرهم درس بخواند وهمچنيسن اونجا هم شنبه يكشنبه تعطيل است
  • غلام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    2 0
    حالا فکر میکنی در مدارس دانش اموزان چه اوقاتی دارد.یک کلاس نمور وتاریک .یک تابلویی سیمان خورده وشنی.نیمکت های اهنی سی ساله.معلم های خسته وافسرده
  • محسن IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    4 0
    مگه مدرسه محل نگه داشتن بچه های مردم هستند . وزرات آموزش و پرورش نباید دبستان ها را به مهد کودک تبدیل کنند. اگر والدین نمی توانند یک روز هم از فرزندانشان مراقبت کنند پس چرا اصلا فرزند دار می شوند؟
  • بدون نام SE ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    2 1
    در حالی که در کشورهای توسعه یافته تلاش می‌کنند که کودکان حضور بیشتری در مدرسه داشته باشند در کشور ما روند معکوسی طی می‌شود. aslan intori nist azkhodetoon danayavid lotfan
  • موسی علایی IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    2 2
    باتعطیلی پنجشنبه پرورش استعدادها کم شده ومشکلات نوجوانان مانند بزهکاری واعتیاد زیاد میشود
  • نوشين IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    1 3
    در جواب آقا محسن كه فرموده اند : اگر والدین نمی توانند یک روز هم از فرزندانشان مراقبت کنند پس چرا اصلا فرزند دار می شوند؟ بايد گفت كه اگر كسي فرزندي به دنيا نياورد پس معلمان بايد بروند گچ الك كنند
  • شمسایی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    2 2
    چرا دولت اینقدر کارهای عجولانه وخجالت آور انجام میدهد
  • آدينه IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    2 2
    تعطيلي پنجشنبه نظري كاملا غير كارشناسي است كه بزودي تبعات بد آن دامن همه را مي گيرد و پس از زدن يك ضربه مهلك به بطن جامعه مانند ساير تصميمات غلط به حالت قبلي برمي‌گردد.