رئیس‌جمهور ایران امشب در سازمان ملل سخنرانی کرد و بار دیگر مدیریت جهانی را به چالش کشید.

به گزارش خبرآنلاین، عمده سخنان محمود احمدی نژاد در خصوص مدیریت ناعادلانه جامعه جهانی، انتقاد به تهدیدها و تحریم ها علیه ایران، لزوم جبران خسارت کشورهای زیان دیده در جنگ جهانی و تلاش برای اصلاح ساختار مدیریت جهان و سازمان ملل مربوط بود.

وی سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل را با دعای فرج آغاز کرد و پس از تشکر از رئیس شصت و ششمین اجلاس سازمان ملل از قحطی سومالی و سیل پاکستان یاد کرد و خواستار کمک جهانیان به آنها شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در شش سال گذشته از تحولات جهانی سخن گفته است، به تحلیلی از شرایط موجود پرداخت و گفت: مهرورزی به هم نوع، بخشندگی و عدالت طلبی و صداقت در کلام و عمل تفاوت میان انسان و دیگر موجودات است. نفی ظلم و حمایت از ستم دیدگان و آزادی طلبی و مطالبه امنیت پایدار برخی از جلوه های فطرت الهی است که به وضوح در آرزوهای تاریخی میان همه انسان‌ها مشترک است که در جنبش های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی خود را نشان داده است و همه پیامبران انسان‌ها را به آن دعوت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان را تا مقام جانشینی خود فراخوانده است، ادامه داد: سازمان ملل با جامعه بشری با آرزوها و آرمان‌های بشر فاصله زیادی دارد. به رغم علاقه جامعه بشری به صلح و آزادی شاهد جنگ و فقر در جهان هستیم. روزانه بیش از 22 هزار کودک به دلیل فقر در مظلومیت کامل می‌میرند و 80 درصد امکانات مالی آمریکا در اختیار 10 درصد جمعیت است. به راستی علت چیست و راه حل کدام است؟

گزیده سخنان رئیس جمهور در ادامه می آید:

  • علت اصلی وضع موجود را باید در شیوه مدیریت جهانی جستجو کرد. چه کسانی دهها میلیون انسان رااز آفریقا ربوده و در آمریکا و اروپا قربانی خود کردند؟ چهار قرن چپاول منابع و هویت ملت‌ها را چه کسانی کردند؟ چه کسانی جنگ‌های اول و دوم جهانی را با صدها میلیون کشته و آوره راه انداختند؟
  • جنگ ویتنام و ژاپن را چه کسانی راه انداخته و دولت‌های کودتایی را به آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین تحمیل کردند؟ چه کسانی از بمب اتم علیه مردم استفاده کرده و امروز از کلاهک هسته‌ای استفاده کردند؟ چه کسانی صدام را در حمله به ایران تجهیز و تشویق کردند؟ چه کسانی به بهانه 11 سپتامبر افغانستان و عراق را اشغال کردند.
  • چه کسانی مدام دیگر کشورها را به حمله و تحریم تهدید می‌کنند؟ چه کسانی مسبب بحران اقتصادی جهانی هستند؟
  • شورای امنیت که مسئول امنیت جهان است در سیطره چه کسانی است؟ 
  • عمده کشورهای جهان نقشی در اداره جهان ندارند. آیا مدیران کنونی صلاحیت اداره این سازمان بین‌المللی را دارند؟ آیا مسببان برده‌داری و استعمار نباید به ملت‌های ضرر دیده خسارت دهند؟
  • اگر به کشورهای زیان دیده جنگ جهانی خسارت داده شود آیا فاصله‌ای بین دولت‌های شمال و جنوب ایجاد می‌شود؟ با پرداخت این خسران به ملت‌های فقیر نتیجه چه خواهد شد؟ با وجود میلیون‌ها پایگاه نظامی آمریکا در سراسر دنیا معنایی جز اشغال نظامی دارد؟ ریشه این رفتار غلط چیست؟ علت اصلی را باید در باورها و رفتارهای گروه حاکم جستجو کرد. عده‌ای سازمان یافته، به خدا ایمان ندارند و در منظر آنها فقط قدرت و ثروت اصالت دارد و ملت‌های ضعیف امیدی به استیفای حقوق خود ندارند. چون این حاکمان برای آنها ارزش و حقی قائل نیستند و حقوق همه ملت‌هاو دولت‌ها را زیر پا می‌گذارند و خود را همه کاره عالم معرفی می ‌کنندو به سادگی قانون را در سطح بین الملل زیر پا می‌گذارند.
  • آنها با دخالت نظامی‌ دیگر کشورها را ضعیف کرده و ثروتشان را به تاراج می‌برند و تخم کینه را می‌کارند. آنها کشتن انسان‌ها را مجاز می‌شمارند.
  • آنها  تحمل کوچکترین سوال را ندارند و به جای پاسخگویی، سوال کننده در مورد هولوکاست را مورد تهدید قرار داده و به جای پاسخ به سوال 11 سپتامبر، سوال کننده را تهدید به تحریم بیشتر می‌کنند. سال قبل پس از پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت یاب سوال 11 سپتامبر، اینجانب و ملتم مورد تهدید قرار گرفتیم! آیا نمی‌بایست با محاکمه متهم اصلی، عوامل اصلی شناسایی و محاکمه می‌شدند؟ چرا محاکمه علن‌ای انجام نشد؟ آیا اطلاعاتی هست که باید مخفی بماند؟
  • آزادی و عدالت حق همه ملت‌هاست. کسب این آرمان‌ها در سایه استقلال و پذیرش حقوق متقابل محقق می‌شود. اما همه کسانی که سعی کردند با حفظ وضع موجود اصلاحاتی انجام دهند، شکست خوردند.
  • مدیریت جهانی نیازمند تغییرات اساسی است. باید با عزم عمومی و همکاری و مشارکت همگانی طرحی نو براندازیم. طرحی که با ارزش‌های انسانی استوار باشد.
  • باید زمینه مشارکت عادلانه را فراهم کردهو مدیریت مشترک جهانی را تحقق بخشیم چرا که وضعیت کنونی در سازمان ملل پاسخگو نیست. هر کدام از ما بایدبه این حقیقت اذعان کنیم که هیچ راهی برای مدیریت جهانی جز مشارکت همگانی وجود ندارد. همه به این مساله علم داریم اما باید به آن ایمان داشته باشیم و برایش تلاش کنیم.
  • ما به عنوان نمایندگان ملت‌ها باید از مدیریت مشترک جهان دفاع کنیم. برخی کشورها می‌کوشند که ما را از این کار جمعی باز دارند. اما تشکیل سازمان ملل برای ایجاد ظرفیت مشترک برای همه کشورهاست. اما تا کنون محقق نشده چون عدالت در ساختار مدیریت سازمان ملل نیست و ترکیب شورای امنیت ناعادلانه است.
  • پیشنهاد سال گذشته‌ام برای تغییر ترکیب سازمان ملل را تکرار می‌کنم. زمان موعود امام زمان در آینده محقق خواهد شد. این وعده قطعی خداوند است. او با همراهی حضرت عیسی مسیح و پیشاپیش همه صالحان و آزادی‌خواهان ظلم و. بی عدالتی را ریشه کن می‌کند.
  • امام زمان طعم شیرین زندگی را به یکایک انسان‌ها خواهد چشانید. امروز فطرت انسان‌ها بیدار شده و دیگر تحمیق و تحقیر و ظلم و تبعیض را بر نمی‌تابد. جهان شاهد بیداری گسترده سرزمین‌های اسلامی در آمریکا و آفریقا و آسیا و اروپا است و هر روز بر دامنه آزادی خواهان اضافه می‌شود.
  • ملت بزرگ و تمدن ساز ایران آماده است تا در این مسیر پر افتخار دست دیگر ملت‌ها را بفشارد و همه توان خود را به مشارکت بگذارد.
  • سلام بر عشق و آزادی و عدالت و آینده روشن و درخشان بشری.

 /2929

کد خبر 174707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت گو IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    احمدی نژاد از هر دری سخن راند جز از تحولات منطقه! واقعا چرا؟ آیا نمی شد در کنار اشاره به زلزله ی چند ماه گذشته ی ژاپن در آن سوی کره ی زمین و حوادث تاریخی مانند "برده داری و جنگ های جهانی" اشاره ای هر چند کوچک هم به تحولات "همین روزها" و "همین نزدیکی های" خودمان می کردیم؟!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    جناب حقیقتگو، گفتن چیزی که روزانه همه ی دنیا صدها بار میشنون چه سودی داره؟! چیزهایی که بیخودی شبهه و بحث های بعدی و مصاحبات رئیس جمهور باهش پر بشه؟
  • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 1
    شاید نظرم نشان ندید اما یک سوال دارم و خواهشا جواب بدید چه احساسی داشتین وقتی سالن خالی شد هنگامی که رییس جمهور حرف میزد خواهشا جواب بدین
  • ایمان IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 1
    چند ساله که احمدی نژاد همین حرفها رو تکرار می کنه، آخرش نفهمیدیم چه فایده ای برای ایران داشته؟ همه کشورهای از منافع خودشان سخن می گویند آنوقت رئیس جمهور ایران از منافع دیگر کشورها حمایت میکند!
  • بدون نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    تو سخنرانی دریافت غرامت از عراق هم بود. برای شروع بهتره اول غرامت از عراق را بگیریم
  • ک IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    تا کی باید آه کشید و حسرت خورد آقای احمدی نژاد جوان ایرانی کار میخواد همین
  • ک IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    تا کی باید آه کشید و حسرت خورد آقای احمدی نژاد جوان ایرانی کار میخواد همین