ایبنا گزارش داد:

رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال که دیروز (28 شهریور) برگزار شد، از نبود بودجه اختصاصی برای انجام فعالیت‌های کتابی در این فدراسیون خبر داد، فدراسیونی که به داشتن بودجه فراوان شهرت دارد و رییس آن هم بارها بر این موضوع تاکید کرده است!

علی کفاشیان با تاکید بر ضرورت مطالعه برای تمامی اهالی ورزش عنوان کرد: کمبود فعالیت‌های کتابی در فدراسیون فوتبال ناشی از بی‌علاقگی به این حوزه نیست، بلکه نداشتن بودجه اختصاصی برای آن و همچنین تخصصی بودن این حوزه سبب شده تا نتوانیم فعالیت‌های مناسبی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام دهیم، اما همیشه درصدد تهیه تازه‌ترین آثار و علوم ورزشی مرتبط با فوتبال بوده‌ایم و خواهیم بود.

وی با بیان جملاتی متناقض افزود: تاکنون به دلیل دغدغه‌های بسیار فدراسیون فوتبال نتواسته‌ایم اقدامی را که شایسته فرهنگ مکتوب است، اجرا کنیم، اما با تمام توان از فعالیت‌های این حوزه حمایت خواهیم کرد!

وی ادامه داد: حرکت‌های فرهنگی از جمله برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌هایی برای کتاب‌ها و علوم ورزشی، مناسب‌ترین راه‌های افزایش علاقه‌مندی اهالی فوتبال به مطالعه و کتابخوانی محسوب می‌شوند.

کفاشیان اظهار کرد: روانشناسی، تغذیه و مبارزه با دوپینگ، حوزه‌های قابل توجه این فدراسیون محسوب می‌شوند که در صورت مشاهده کتاب‌های مناسب در آنها، برای تهیه‌شان اقدام می‌کنیم.

وی درباره علت راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی آکادمی فوتبال گفت: با وجود علاقه بسیار زیاد اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به موضوع حیاتی کتابخوانی و تاکید بر ضرورت افزایش مطالعه در میان ورزشکاران، زمانی برای عملیاتی کردن فعالیت‌ در این حوزه نداشتیم و تصمیم بر آن شد تا جای خالی کتاب‌های ورزشی را با راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی با وجود بیش از 800 کتاب و نرم‌‌افزار آموزشی در قالب سیستمی الکترونیک پر کنیم.

وی بیان کرد: چاپ کتاب‌های متنوع و کم حجم می‌تواند اوقات فراغت ورزشکاران را به خوبی پوشش دهد و سبب آمادگی ذهنی آن‌ها می‌‌شود، همان‌طور که در سال‌های گذشته از ارایه کتاب به ورزشکاران حاضر در اردوهای ملی، بازخورد‌های مطلوبی را نیز کسب کردیم.

وی که پیش‌ترها در بانک مرکزی کشورمان فعالیت می‌کرد، درباره حوزه‌های مطالعه‌ای خودش گفت: به دلیل این که بیشتر‌ فعالیت‌هایم در حوزه اقتصاد بوده‌ است، به مطالعه کتاب‌های اقتصاد به ویژه اقتصاد بین‌الملل و همچنین آثار مذهبی و زندگی‌نامه بزرگان دین علاقه‌مندم.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =