ایسنا نوشت:

وزیر اطلاعات درباره آخرین پیگیری‌های این وزارت‌خانه در مورد اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گفت: ما کار اطلاعاتی می‌کنیم و کار اطلاعاتی زمان‌بر است. 

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی ـ وزیر اطلاعات ـ عصر یک‌شنبه در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده کسی حق تصرف و دخالت در سرمایه‌ای که این مجموعه دارد (شرکت اختلاس کننده) را ندارد. 

او ادامه داد: سرمایه این مجموعه از آن چه که به نام اختلاس یا مباحث مختلفی که در مورد آن مطرح است خیلی بالاتر است و در واقع خیلی بیش‌تر سه هزار میلیارد تومان است. 

مصلحی افزود: نکته قابل توجه آن است که دوستان ما کنترل خوبی بر روی این مجموعه دارند و دستگاه‌های دیگر نیز در این قضیه ورود پیدا کردند و در واقع به اطلاعاتی رسیدند و گزارشاتی دارند که مربوط به خودشان است. در واقع آن چه که ما می‌گوییم به عنوان دستگاه اطلاعاتی مطرح می‌کنیم. 

وی هم‌چنین در مورد خروج پول از کشور از این مجموعه گفت: آن چه که ما در پیگری‌های‌مان به نتیجه رسیدیم این‌است که یک مبلغی که خیلی قابل توجه نیست و حدود 27 تا 28 میلیارد تومان است به بیرون منتقل شده البته آن هم برای خرید مواد اولیه کارخانجات پرداخت شده و ما احساس می‌کنیم که در برنامه‌ریزی صورت گرفته این پول به صورت طبیعی به کشور باز می‌گردد. 

وزیر اطلاعات در ادامه به ورود قوه قضاییه بر این مساله و معرفی محسن اژه‌ای به عنوان نماینده ویژه برای پیگری اشاره کرد و گفت: امیدواریم این کار به‌زودی به نتیجه برسد و ما در خدمت دستگاه قضایی هستیم و آن چه که در اختیار داریم در خدمت آن‌ها قرار دهیم. 

او در پاسخ به این سوال که سرمایه این مجموعه به چه میزان بوده است و برخی گفته‌اند حدود پنج هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: اجازه دهید این موضوع را به موقع اعلام کنیم. 

وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که گفته شده بانک ملت نیز در این قضیه دخالت داشته و پذیره‌نویسی‌ها در بانک ملت انجام شده است؟ گفت: پذیره‌نویسی‌ها آن‌جا صورت گرفته و نوع کاری که در مورد پذیره‌نویسی‌ها صورت گرفته در آن تخلف و اشکال است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارگر شب وروز کار IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    1 0
    اختلاس شده اونم این اندازه مگه شیر یارانه ای نخورده که بدونه قیمتش چند برابر شده؟
  • حمدی CH ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    1 0
    مبلغی که خیلی قابل توجه نیست و حدود 27 تا 28 میلیارد تومان است به بیرون منتقل شده,واقعا این مباغ نباید هم برای شما پولی باشد بیچاره کسانی که ماه ها منتظر دریافت وام 2 میلییونی هستند
  • وطن پرست. IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    1 0
    نتنها بیش از این مقدار هست بلکه اختلاس های دیگه ای هم هست اگه منش علی مهم است پیگیری و جلوگیری کنید و بیت المال را دریابید. وقتی کسی 20 تا شغل داشته باشه دیگه چی میشه گفت.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 0
    شما فکرشو کنید چه پولیه که میگن 30میلیارد تومنش ناچیزه!!!!
  • بدون نام IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    آیا بانک صادرات حسابرسی سالانه نمی شده؟؟ و آیا حسابرس ها متوجه اختلاس به این بزرگی طی چند سال نشدن؟؟
  • بدون نام DE ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    خدا کریمه؟!
  • امیر منصور آریا! IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    28 میلیارد چیزی نیست اونا مفت باختن به خاطر 124 میلیارد اعدام شدن.تا سقف 3000 میلیارد آزاده!
  • بدون نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    1 0
    اونوقت ايشون سالي چقدر ماليات ميداده ؟ لطفا رقمش رو اعلام كنيد
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    فقط نفرمایید سرمایه شان بیشتر بود! لطفا خیلی واضح لیست سرمایه و دارایی شان و مواردی که مورد نظرتان هست را منتشر بفرمایید . چه اشکالی دارد که این کار را نمی کنید؟
  • نریمان IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    جناب وزیر نفرمودند فرصت از دست رفته ناشی از اختلاس برای کشور چقدر است؟آیا این عدالت است؟
  • ساده لوح IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    0 0
    دوستان عزیز خبر آنلاین: لطف فرموده از مجله فوربس (Forbes)دعوتی بعمل آورید تا با شناسایی میلیاردرهای وطنی - که با توجه به نتایج گفته های آقای تابش عدهء آنها کم هم نیست - و نیز سرعت نجومی این دوستان در پیشرفت که قطعا آن هم رکورد دست نیافتنی دیگری است، در کنار رکورد اختلاس که اخیرا به آن دست یافتیم، یکبار دیگر نام خود را در جهان مطرح کنیم.