پر شور بدون پر شورها!

هفته بیست و دوم لیگ امروز با 4 دیدار آغاز می‌شود.

ایمان گودرزی؛ آیا تراکتور می‌تواند مانند بازی رفت، پرسپولیس را شکست دهد؟ این هدفی است که پاکو خمز و شاگردانش، فردا و در ورزشگاه خانگی خالی از تماشاگرشان، به دنبال رسیدن به آن هستند. حتما خاطرتان هست که در بازی رفت دو تیم و در شرایطی که پرسپولیسی‌ها به هیچ عنوان آمادگی این بازی را نداشتند، تراکتور موفق شد با گل محمد عباس‌زاده میزبانش را شکست دهد و حالا پاکو خمز امیدوار است همانطور که تیم بردیف توانست سه امتیاز را از پرسپولیس بگیرد، او هم امروز بتواند چنین کاری انجام دهد. امروز بازی های هفته بیست و دوم لیگ آغاز می‌شود و با هم پیش بازی رقابت های روز اول را بررسی می‌کنیم:

تراکتور - پرسپولیس

ساعت: 16:00

ورزشگاه شهید سلیمانی

پرسپولیس با 42 امتیاز در رده دوم و تراکتور با 36 امتیاز در جایگاه پنجم جدول جای گرفته است. پرسپولیسی‌ها که در کورس قهرمانی قرار دارند به هیچ تمایل ندارد که با نتیجه‌ای به غیر از پیروزی میدان را ترک کنند. یحیی گل‌محمدی در سال‌های اخیر مربیگری خود رزومه موفقی داشته و توانسته مرحله مرحله تا نیمکت مربیگری پیش رفته است. با این وجود نامی از او در لیست گزینه‌های داخلی هدایت تیم ملی جایی نداشت تا به این لیست انتقاد زیادی وارد شود. از طرف دیگر پاکو خمز هم اگر چه در لیگ ایران تازه وارد است در همین مدت کم نتایجی که با پرشورها کسب کرده، نام او را به عنوان یکی از گزینه‌های خارجی تیم ملی فوتبال مطرح کرده است.

یک ورژن متفاوت از پرسپولیس؛ به وقت انتقام از تراکتور! | طرفداری

فصل گذشته بازی نیمه تمام تبریز و درگیری امید عالیشاه با هواداران پرشور تبریزی در خاطره اهالی فوتبال ثبت شد تا این بازی مستعد بازی جنجالی باشد. با حکم کمیته انضباطی پرسپولیس 3 بر صفر مقابل پرشورها برنده شد. مصاحبه‌های مسئولان دو تیم علیه یکدیگر به این حواشی دامن زد. البته نماینده تبریز در لیگ برتر، در ورزشگاه آزادی و در جریان بازی پرسپولیس را شکست دهد تا به نوعی انتقام بازی را بگیرد. نباید فراموش کرد اخباری توانست ضربه پنالتی را در آن دیدار دریافت کند.طبق آمار در 5 مسابقه قبلی سرخ‌پوشان 4 مرتبه برنده از میدان خارج شدند. از این حیث کفته ترازو به سود پرسپولیس سنگین است.رضا اسدی 8 و محمد عباس زاده 6 گل در فصل جاری لیگ برتر به ثمر رساندند. از این حیث تراکتور یکی از گلزن‌ترین تیم های فصل بیست و یکم لیگ برتر هستند. هر دو بازیکن سابقه بازی در پرسپولیس را داشتند و عباس‌زاده پیش از بازی اعلام کرد که دوست دارد مقابل تیم سابقش گلزنی کند. اسدی که فصل گذشته نتوانست عملکرد خوبی در جمع شاگردان یحیی داشته باشد و از سوی هواداران تیم تحت فشار بود به عنوان بازیکن مازاد از پرسپولیس خارج شد. او با تغییر پست و بازی به عنوان مهاجم، توانست شایستگی‌های خود را ثابت کند. به این لیست خطرناک حامد پاکدل را هم اضافه کنید. اگر چه آمار گلزنی او به اندازه دیگر هم تیمی‌هایش زیاد نیست، اما از نظر انگیزشی چیزی کم ندارد.


پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان

ساعت: 15:00

ورزشگاه پاس قوامین

بازی پیکان و ذوب‌آهن اصفهان برای تیم‌های پایین جدول اهمیت زیادی دارد. پیکان ۴ هفته‌ای است که هیچ بردی به دست نیاورده و تا رده سیزدهم جدول پایین رفته. البته با توجه به شرایط سخت و عجیب نفتی‌ها، آن‌ها خطر چندانی در رابطه با سقوط احساس نمی‌کنند اما در تلاش هستند تا شرایط بهتری پیدا کنند و به رده‌های بالاتر بیایند. شاگردان مجتبی حسینی در صورتی که بتوانند ذوب‌آهن را شکست دهند می‌توانند تا رده دهم جدول بالا بیایند و جای سبزپوشان اصفهانی را بگیرند. در مقابل ذوب‌آهن که بعد از مدت‌ها، با یک گل به خودی بازیکن مس کرمان توانست در بازی به اصطلاح ۶ امتیازی به پیروزی برسد، حالا روحیه بالایی دارد تا به پیروزی دیگری دست پیدا کند. هر دو تیم در خط حمله مشکل گلزنی دارند. البته پیکان با ۱۰ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله را دارد. بازی رفت دو تیم هم مساوی شد و شاید این مرتبه هم دو تیم از تقسیم امتیازها ناراضی نباشند. مجتبی حسینی سرمربی پیکان در این بازی به دلیل حکم انضباطی محروم است و از روی سکوها نظاره‌گر خواهد بود. نکته جالب این است که مجتبی حسینی و مهدی تارتار فصل گذشته روی نیمکت تیم مقابل نشسته بودند و حالا باید مقابل تیم‌های سابق خود قرار بگیرند. در ۵ بازی اخیر این ۲ تیم، ۳ بار پیکان به پیروزی رسید و یک بار هم ذوب‌آهن اما آخرین بازی آن‌ها با تساوی بدون گل تمام شد که باید دید این بار چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

تصاویر| بازی ذوب‌آهن اصفهان و پیکان تهران


مس رفسنجان- صنعت‌نفت آبادان

ساعت: 17:00

ورزشگاه شهدای مس

چشم‌های زیادی به بازی مس رفسنجان و صنعت‌نفت آبادان دوخته می‌شود. جایی که صنعت‌نفت برای نیفتادن آخرین تلاش‌هایش را انجام می‌دهد و به خوبی می‌داند دیگر نباید امتیازات را به راحتی از دست بدهد. زردپوشان آبادانی کار سختی مقابل مس رفسنجان خواهند داشت. مسی‌ها با دو برد متوالی در رده ششم جدول لیگ ایستاده‌اند که جایگاهی مناسب برای این تیم صنعتی است. آنها اگرچه مشکلات مالی زیادی دارند اما در تلاش هستند در بازی‌های باقیمانده و مخصوصاً در بازی‌های خانگی باقیمانده بهترین نتایج را کسب کنند تا با شرایطی خوب لیگ را به پایان ببرند. چرا که محمد ربیعی اعلام کرده دیگر قصد ندارد قراردادش را تمدید کند و در پایان فصل جدا خواهد شد. پس با این شرایط، او می‌خواهد خداحافظی خاصی با رفسنجانی‌ها داشته باشد و با خاطره خوش، کار با مس را به پایان برساند. این در حالی است که صنعت‌نفت به چیزی جز کسب پیروزی فکر نمی‌کند چون می‌داند تساوی دردی دوا نخواهد کرد و اگر ببازد کار سخت‌تر خواهد شد. بازی رفت ۲ تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ۵ جدال اخیر که ۲ تیم با هم داشتند، هیچ‌وقت صنعت‌نفت نتوانست به پیروزی برسد که این مسأله هم انگیزه آبادانی‌ها را برای رسیدن به ۳ امتیاز بالا خواهد برد تا بتوانند طلسم نبردن را هم بشکنند. هر چند که گل زدن به مس رفسنجان که ساختار دفاعی محکمی دارد سخت است اما صنعت‌نفت نسبتاً تهاجمی بازی می‌کند که باید دید کدامیک از نقطه قوت خود بهره خواهد برد.

گزارش بازی صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان - لیگ برتر - تاریخ ۲۸/۲/۱۴۰۱ - ورزش  سه

سپاهان اصفهان - هوادار تهران

ساعت: 18:00

ورزشگاه نقش جهان


بازی سپاهان و هوادار هم از آن بازی‌های مهمی است که توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. سپاهان چند هفته‌ای است که صدر جدول را در اختیار دارد. آنها هفته گذشته با آلومینیوم اراک به تساوی رسیدند و بخوبی می‌دانند اگر بخواهند در مقابل هوادار تهران هم امتیاز از دست بدهند، ممکن است جایگاه‌شان به خطر بیفتد و پرسپولیس به صدر برگردد. هوادار تهران هم که در حال حاضر ۲۵ امتیازی است، برای ماندن در نیمه اول جدول تلاش می‌کند و می‌خواهد در این بازی مهم هم به پیروزی برسد. آنها چند هفته قبل تیم صدرنشین پرسپولیس را شکست دادند و حالا می‌خواهند این کار را در اصفهان و مقابل سپاهان هم انجام بدهند. هوادار که هفته گذشته هم مقابل مس رفسنجان شکست خورد، به چیزی جز کسب ۳ امتیاز فکر نمی‌کند. سپاهان و هوادار تا الان ۳ بار مقابل هم قرار گرفتند که ۲ بار زردپوشان به پیروزی رسیدند و یک بار هم بازی با تساوی به پایان رسید. با این شرایط، تیم تهرانی به دنبال شکستن طلسم نبردن زردپوشان اصفهانی هم خواهد بود. بازی رفت ۲ تیم که جذاب هم پیش رفت، با نتیجه ۲ بر یک به سود سپاهان تمام شد. ساکت الهامی در این بازی، مهدی عبدی و سپهر روزی‌طلب را که چهارمین فصل حضور خود در هوادار را تجربه می‌کنند، به دلیل چهار کارته شدن، در اختیار ندارد. البته هوادار در نبود عزت‌الله پورقاز و نیما انتظاری که بازیکنان باتجربه‌اش به حساب می‌آیند در مقابل پرسپولیس به پیروزی رسید که بدون شک غیبت عبدی و روزی‌طلب نمی‌تواند برای هوادار دردسرساز شود.

هوادار ۰- سپاهان ۰؛ این لقمه در گلو گیر می‌کند - ورزش سه

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1738897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =