۱۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
عکس|در این کافه مار و مارمولک عرضه می‌شود!

یاپ مینگ یانگ، صاحب کافه‌ای در حومه کوالالامپور،‌ پایتخت مالزی، عاشق حیواناتی چون مار و مارمولک است و قصد دارد به مشتریان خود یاد بدهد که این موجودات را هم مانند حیوانات پشمالوی خانگی خود، سگ و گربه، دوست‌داشتنی بدانند.

نادیا زکالوند: مار ذرت، اژدهای ریش‌دار (پوگونا) یا گکوی پلنگی و انواع مارمولک‌ها، میان گونه‌های خزندگانی هستند که در مخزن‌های شیشه‌ای دورادور کافه یاپ نگهداری می‌شوند. این خزندگان از گونه‌های جانوری هستند که در مالزی پرورش داده می‌شوند.

مشتریان این کافه، از جمله کودکان، می‌توانند هنگام سفارش نوشیدنی و خوراکی‌های دیگر، این خزندگان فلس‌دار را در دست گرفته و لمس کنند.

یاپ می‌گوید، «مردم فقط به حیوانات پشمالو مانند سگ و گربه اهمیت می‌دهند و از مارها و خزندگان دوری می‌کنند. درحالی‌که این حیوانات هم ویژگی‌های جالبی دارند و من با وجود این کافه، امیدوارم در تغییر دید مردم نسبت به این حیوانات موثر باشم.»

محیط کافه یاپ درست شبیه یک محیط علمی و بخشی از جامعه مالزیایی علاقه‌مند به خزندگان و خزنده‌شناسی است. افرادی که به تماشا و شناخت این خزندگان علاقه‌مند هستند، از این کافه دیدن می‌کنند.

عکس|در این کافه مار و مارمولک عرضه می‌شود!

عکس|در این کافه مار و مارمولک عرضه می‌شود!

عکس|در این کافه مار و مارمولک عرضه می‌شود!

منبع: reuters

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1737760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =