در انتظار شروعی نکو برای فولاد

تیم فولاد خوزستان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیای این فصل تمریناتش را در قطر آغاز کرده است.

ایمان گودرزی؛ تیم‌های فوتبال فولاد ایران و الفیصلی عربستان روز دوشنبه یکم اسفند در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه شهر دوحه برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. دیداری بسیار پراهمیت برای شاگردان نکونام که ده ماه پس از انجام آخرین بازی در مرحله گروهی برابر شباب الاهلی، حالا به دنبال شکست نماینده عربستان در این مرحله هستند. از همین رو دو تیم فوتبال فولاد و الفیصلی راهی شهر دوحه قطر شدند تا با انجام تمرینات اختصاصی در روزهای آتی، برای تقابل حساس و مهم در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده شوند. فولاد خوزستان هر سه بازی قبلی خود در لیگ برتر ایران را با شکست پشت سر گذاشته است. الفیصلی هم وضعیت چندان بهتری ندارد و دو باخت متوالی در لیگ دسته‌اول عربستان را متحمل شده است. با توجه به وضعیت این دو تیم در لیگ‌های داخلی‌شان، هر تیمی روز دوشنبه بهتر باشد می‌تواند به پیروزی برسد.

آغاز کار با آنالیز

در اولین اقدام فولادی ها به آنالیز حریف عربستانی پرداختند. کادرفنی فولاد که دیروز برای برگزاری این مسابقه عازم دوحه قطر شدند، شب گذشته اولین جلسه آنالیز تیم الفیصلی را شروع کرد تا با شناختی کامل از حریف دسته یکی خود در فوتبال عربستان، پای به ورزشگاه ثمامه بگذارند.

1802576

اولین تمرین

شاگردان جواد نکونام دیروز اولین جلسه تمرینی خود را در کمپ تمرینی دانشگاه قطر برگزار کردند. در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ تمرینات تیم ملی هلند در همین محل برگزار می‌شد.

فولادی‌ها در تمرین امروز باانگیزه و با نشاط بودند. آنهاد حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه تمرین کردند و سپس به هتل روتانا بازگشتند. کادر فنی فولاد از کیفیت زمین چمن تمرینی کاملا رضایت داشتند.

عکس| شاگردان نکونام در کمپ هلندی‌ها

روحیه عالی شاگردان نکونام

فولاد در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر ایران نتایج خوبی کسب نکرده و با 24 امتیاز در رده نهم قرار دارد. با این حال شاگردان جواد نکونام با روحیه‌ای بسیار خوب در قطر حضور دارند و می‌خواهند با شکست الفیصلی ناکامی‌های اخیر را به دست فراموشی بسپارند. آن‌ها پیش از این هم نشان دادند برای حضور در لیگ قهرمانان برنامه ویژه‌ای دارند و با عبور از دو تیم متمول شباب الاهلی امارات و الغرافه قطر پا به این مرحله می‌گذراند.

در طرف مقابل الفیصلی عربستان یکی از عجیب‌ترین تیم‌های حاضر در این مرحله است. آن‌ها فصل قبل بالاتر از السد قطر، نسف قارشی ازبکستان و الوحدات اردن از دور گروهی بالا رفتند ولی با قرار گرفتن در رده چهاردهم لیگ برتر عربستان به دسته پایین‌تر سقوط کردند. مارینوس اوزونیدیس یونانی با سابقه حضور در تیم‌هایی چون آاک آتن، آپوئل نیکوزیا و پاناتینایکوس هدایت الفیصلی را بر عهده دارد و این تیم هم‌اکنون در رده پنجم لیگ دسته اول عربستان قرار گرفته است.

عکس| شاگردان نکونام در کمپ هلندی‌ها

عکس| شاگردان نکونام در کمپ هلندی‌ها

الفیصلی بهانه‌ است، هدف نایب قهرمان جهان است

این مسابقه در شرایطی در دوحه برگزار می‌شود که میزبانی مرحله یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال غرب آسیا را فدراسیون فوتبال قطر بر عهده گرفته و نماینده ایران در صورت صعود به مراحل بعدی نیز در قطر برابر حریفان قرار خواهد گرفت. تنها نماینده باقی مانده ایران در این دوره از رقابت‌ها در شرایطی روز دوشنبه در ورزشگاه الثمامه به مصاف نماینده عربستان خواهد رفت که در صورت پیروزی مقابل این حریف، صبح سه شنبه پس از قرعه کشی حریف بعدی خود را خواهد شناخت. الهلال، مدافع عنوان قهرمانی در شرایطی در دیگر دیدار این مرحله به مصاف یاران احمد نورالهی خواهد رفت که هفته گذشته با نمایشی استثنایی فلامینگو برزیل را شکست داده و راهی فینال جام باشگاه‌های جهان شد و در آنجا هم با عملکردی تحسین برانگیز، برابر رئال مادرید شکست خورد. همچنین در سوی پایین جدول، الشباب عربستان به مصاف نسف قارشی می‌رود و برنده این مسابقه به همراه فاتح نبرد حساس قطری‌ها بین الریان و الدحیل راهی مرحله بعد خواهند شد. گفتنی است در سمت شرق آسیا تیم فوتبال اوراواردز ژاپن با برتری برابر چونبوک موتورز، تکلیف قهرمان شرق آسیا را مشخص کرده و در انتظار تعیین تکلیف قهرمان منطقه غرب آسیا است.

نادی الهلال السعودی

بیشتر بخوانید:

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1732621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =