فارس نوشت:

درحالی رئیس کل بانک مرکزی امروز وجود حباب در قیمت سکه را تکذیب کرد که رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از حباب 80 هزار تومانی در بازار و کمبود عرضه سکه می‌گوید.

محمد کشتی‌آرای  با اعلام اینکه هم‌اکنون 80 هزار تومان در بازار سکه حباب وجود دارد، اظهار داشت: درحالی که امروز هر اونس طلا در بازارهای جهانی نسبت به دیروز روند نزولی را طی کرده قیمت خرید و فروش سکه در بازار داخلی با بورس‌های بین‌المللی اختلاف دارد.
وی افزود:‌ افزایش تقاضا برای خرید سکه و از طرف مقابل کاهش عرضه سکه در بازار موجب بالارفتن قیمت سکه و افزایش تفاوت نرخ‌ها با بازارهای جهانی شده است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اذعان به اینکه در روزهای اخیر بسیاری از سکه‌فروشی‌ها و صرافی‌ها از فروش سکه خودداری می‌کنند، گفت: عدم فروش سکه باتوجه به روند صعودی قیمت‌ها بر نوسانات بازار افزوده است.

 با وجود اعلام این اظهارات محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی امروز وجود حباب در بازار داخلی را تکذیب کرد و گفت: قیمت‌ها در بازار داخلی مشابه بازارهای جهانی است.

* مردم خریدارند اما سکه نیست

کشتی‌آرای در ادامه بیان کرد:‌ از سوی دیگر مردم هم در این شرایط ترجیح می‌دهند جای اینکه سکه‌های خود را بفروشند باز هم سکه بخرند به همین خاطر هم تقاضا و به دنبال آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد.
وی ضمن اشاره به اینکه مردم می‌خواهند سکه بخرند اما در بازار سکه‌ای نیست که آنها بخرند، افزود:‌ بانک مرکزی هم نمی‌تواند بیشتر از توان خود سکه وارد بازار کند چراکه عرضه بیش از حد سکه موجب حراج ذخایر ارزش کشور است.
به گفته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر امروز در بازار سبزه میدان هر گرم طلای 18 عیار با قیمت 55 هزار و 600 تومان فروخته می‌شود.

* سکه تمام بهار 640 هزار تومان شد

وی درباره قیمت فروش انواع سکه در بازار داخلی تصریح کرد: هر قطعه سکه یک بهار آزادی در بازار هم‌اکنون 640 هزار تومان، سکه طرح قدیم 650 هزار تومان،‌ نیم سکه 300 هزار تومان، ربع سکه 156 هزار تومان و سکه گرمی 82 هزار تومان قیمت‌گذاری شده و فروخته می‌شود.
امروز بانک مرکزی تغییری در نرخ‌های فروش سکه در شعب منتخب بانک ملی اعمال نکرده و سکه یک بهار مشابه روز گذشته با قیمت 603 هزار و 200 تومان، نیم سکه 286 هزار تومان، ربع سکه 149 هزار و 760 تومان و سکه گرمی 76 هزار و 960 تومان در این شعب به فروش رسید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    از سال پيش تا الان قيمت سكه بيش از دو برابر شده. چه بلايي سر اقتصاد اين كشور داره مياد
  • بدون نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    0 0
    گرانی طلا در بازار داخلی به خاطر گران فروختن طلا و سپرده طلا به مردم است. این گران فروشی به گونه ای است که انگار هر دلار را به مردم 1400 تومان میفروشند. بنابراین چیزی که واضح است دولت و بانک مرکزی خود در حال سفته بازی هستند. اصلا تمام این داستان های زمانی شروع شد که بانک مرکزی و دولت به جای تنظیم بازار، خود سفته بازی را شروع کردند.