در حالی که فردا نیروگاه بوشهر پیش راه اندازی می شود، اظهارت تبلیغاتی مسئولان روسی درباره نیروگاه بوشهر آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سرگی اشماتکو وزیر انرژی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد با بیان اینکه« نیروگاه بوشهر یک پروژه منحصر به فرد است و روسیه به آن افتخار می‌کند»، اعلام کرد: ابراز اطمینان می‌کنم که در آینده نیز برای توسعه انرژی اتمی در طرح های دیگر ایران مشارکت خواهیم داشت.

اشماتکو که پیشتر رئیس سازمان انرژی اتمی روسیه بوده است خاطرنشان کرد: من پروژه نیروگاه بوشهر را به خوبی می شناسم و ما به آن افتخار می کنیم و نیروگاه بوشهر به خاطر منحصر به فرد بودن توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است.

در حالی که وزیر انرژی روسیه امیدوار است در آینده همکاری های بیشتری در حوزه نیروگاه بوشهر و نیز توسعه انرژی اتمی در طرح های دیگر ایران داشته باشید  ظاهرا این امیدواری در طرف ایرانی هم وجود دارد.آنچنان که محمد احمدیان مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی در گفت وگو با ایسنا تصریح کرده که به نفع ایران است که با روسیه همکاری کند.« کشورهای دنیا در برنامه هسته‌یی‌شان برای تولید برق مبنا را بر یک فن‌آوری خاص گذاشته‌اند تا با اشراف بر آن فن‌آوری هزینه‌های دوره ساخت را کاهش دهند و در دوره بهره‌برداری با اطمینان بیش‌تری این کار را انجام دهند و هم مشکلاتی که برای از کار انداختن رآکتور و نگهداری پسماندها وجود دارد را به حداقل برسانند. از این جنبه به نفع ماست که کار را با روس‌ها ادامه داده و فن‌آوری واحد یکم نیروگاه بوشهر را برای واحدهای بعدی مبنا قرار دهیم.»

در سوی دیگر، اشماتکو با اشاره به مذاکراتش با صالحی در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور گفته است: ما از این مذاکرات رضایت کامل داریم و تاکید می کنم روسیه به همکاری با ایران در حوزه گاز و نفت علاقه مند است.

اشماتکو وجه تمایز مذاکرات اخیر خود با صالحی را حسن اعتماد و تفاهم بین طرفین بیان کرد و یادآور شد: روسیه و ایران ذخایر عظیم نفت و گاز را در اختیار دارند و به عنوان دو متحد در این زمینه هستند و در زمینه تحویل حامل های انرژی به جهان مواضع دو کشور نزدیک است.

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    خیر ببینید برین دیگه نیروگاه روسی نمیخواهیم
  • جواد US ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    روتونو برم ! عجب رويي دارند واله!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    مواظب روسیه باشید.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    روس ها عادت دارن بخورن و بچاپن و موقع لزوم جا بزنن. الان حدود 150 ساله که موی دماغ شدن. به نظر بنده صهیونیستی جماعت از اینا بهتر هستن< البته سر و ته یه زهر مار هستند>/
  • بدون نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    والا نیروگاخ روسی از چینی بهتره
  • ب.م.اصفهان IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    روسها غیرقابل اعنمادند.