بیش از دو سال از انتخابات ریاست جمهوری 88 می گذرد. اما همچنان حواشی آن انتخابات از محورهای سوالات رسانه​های خارجی از رئیس​جمهور است.

به گزارش خبرآنلاین، این موضوع در چندین سوال شبکه تلویزیونی «آر تی پی پرتغال» که شب گذشته به صورت زنده پخش شد، مورد تاکید قرار گرفت. احمدی نژاد در پاسخ به سوالی که نظر وی را درخصوص وضعیت رقبایش در انتخابات گذشته می​پرسید گفت: آیا در اروپا کسی به دادگاه کشانده نمی‌شود و آیا هرکس به زندان رفت حق با اوست؟ البته اینگونه مسایل مربوط به قوه قضائیه است و ارتباطی به قوه مجریه ندارد. دستگاه قضایی مستقل از دولت می‌باشد و بنده هیچ دخالتی در این قوه ندارم و تحت امر من هم نیستند که دستور بدهم با رقبایم چگونه برخورد شود.

موضع رئیس​جمهور نسبت به اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز از این قرار بود: پانزده میلیون نفر در انتخابات به رقبای بنده رای دادند اما آیا این تعداد در تظاهرات حضور داشتند؟ حتی اگر پانزده میلیون نفر هم می‌آمدند، موضوعی طبیعی بود ضمن اینکه مراجع نظارتی نیز به شکایت‌های مطرح شده در این خصوص رسیدگی کردند و معلوم شد که صحت نداشت. از ادعای تقلب در انتخابات و اعتراضات انجام شده اصلاً تعجب نکردم! عده‌ای نظرشان را مطرح کردند و مراکز نظارتی نیز به شکایت ها رسیدگی کرده و مسأله تمام شد.

وی در پاسخ به سوالی که میزان آزادی مردم ایران برای بیان مطالباتشان را جویا شد نیز گفت: در ایران صدها رسانه فعال هستند که آزادانه مواضع و مطالباتشان را مطرح می‌کنند. حتی مدعیان اپوزیسیون نیز در انتخابات شرکت و از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای طرح دیدگاه‌های خود استفاده کردند اما اگر فکر می‌کنید که در یک کشور قانونمند که مسئولین آن با رای مردم سر کار آمده‌اند اجازه داده شود که قانون شکنی صورت بگیرد، این تصور اشتباهی است. بی‌تردید در هر کجای دنیا که به اموال عمومی، ساختمان‌ها و ماشین مردم خسارت زده شود با آن برخورد می‌شود. ملت ایران تاکنون 32 انتخابات برگزار کرده و موافق و مخالف با همدیگر رابطه دوستانه‌ای دارند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد مسئولین نیز به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و فاصله‌ای بین دولت و مردم وجود ندارد.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چرا برخی کشورهای غربی از اقلیت دفاع می‌کنند، تصریح کرد: مگر دموکراسی حکومت اکثریت نیست؟ پس چرا برخی کشورهای غربی به دنبال دفاع از گروه اقلیت هستند من نماینده اکثریت هستم و در انتخابات آزاد و واقعی آراء اکثریت شرکت‌کنندگان را به دست آورده‌ام.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • {درواکنش به اظهارات اخیر سارکوزی} آیا واقعاً دنیا جنگلی است که رییس‌جمهور فرانسه تصور می کند رییس آن جنگل است؟ ملت ایران چنین ادعاهایی را از موضع استیصال و ضعف ارزیابی می‌کند.
  • هر جایی که انتخابات آزاد برگزار شود افرادی رای می‌آورند که مخالف سلطه غرب باشد و این به تجربه‌ ثابت شده است. در اغلب کشورهایی که دچار تحول شدند عمده‌ترین ناراحتی مردم بخاطر وابستگی حاکمانشان به دول غربی است.
  • {در پاسخ به سوالی درباره مواضع ایران در خصوص سوریه}: معتقدیم آزادی، عدالت و احترام حق همه ملت‌هاست و همه دولت‌ها باید آن را بپذیرند اما بر این باور هستیم که مشکلات موجود را ملت‌ها و دولت‌ها باید با هم برطرف کنند. توسل به راه حل نظامی و دخالت ناتو مشکلی را حل نمی‌کند و اصولاً دموکراسی و آزادی از لوله تفنگ بیرون نخواهد آمد. دولت‌ها و ملت‌ها باید حق و آزادی را بپذیرند و با گفتگو مشکلات خود را برطرف کنند و دیگران هم حق هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی آنها ندارند.
  • امروز هم که رییس جمهور آمریکا مستقیماً رییس‌جمهور سوریه را تهدید می‌کند این دخالت آشکار بوده و حتماً برای کمک به مردم سوریه نیست بلکه برای نجات صهیونیست‌ها و جهت تامین منافع آمریکاست. 
  • دلیلی وجود ندارد که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای باشد. ملت ایران به طور اصولی با ساختن سلاح اتمی مخالف است چرا که آن را ضد انسانی و زشت‌ترین سلاح ضدبشری می‌داند ضمن اینکه بمب اتم دیگر کارایی هم ندارد. چه کسی بمب اتم را ساخت و چه کسی از آن استفاده کرد؟ آیا ایران هیروشیما را بمباران و امروز در آلمان،‌ ایتالیا و بلژیک بمب اتم انبار کرده‌ است؟ جالب است کسانی که بمب ساخته و از آن استفاده کردند امروز مدعی ملت ایران شده اند.
  • {در پاسخ به سوالی درباره اعدام از طریق سنگسار} آیا فکر می‌کنید شیوه کشتن در کشته شدن شخص فرقی دارد؟ البته این یک سوال حقوقی است که می‌توانید با دعوت از حقوقدان‌ها آن را به بحث بگذارید اما بنده به عنوان احمدی‌نژاد دوست ندارم که هیچ کس کشته شود و دوست دارم همه زندگی آزاد و بانشاط داشته باشند.

/2929

کد خبر 172082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    2 0
    یعنی واقعاً هیچکس در این مورد هیچ نظری ثبت نکرده؟
  • سعید IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 3
    ادعای تقلب از خیلی قبل قابل پیش بینی بود.همچنانکه ممکن است تکرار هم بشود. آنها که تعجب کردند ، غافلگیر شدند و قطعا به همین علت هم برکنار شدند وظیفه شان را خوب انجام نداده بودند.
  • بدون نام US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    آقای احمدی نژاد شما که همیشه راست میگین خدا هم خیرتون بده.
  • رضا IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    برای سعید: افرین پسر حالا برو حقوق دولتیت رو بگیر
  • میلاد 4060 IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 5
    احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور این 33 ساله،رئیس جمهورای سابق ایران مگه چه خدمتی به ما و کشورمان کردند! خاتمی 8 سال رئیس جمهور بود من که چیزی ازش ندیدم جز آزادی که الان عواقبش مشخصه! آمارهای طلاق
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    به نظرم این مطلب رکورد نظرهای تایید نشده رو شکونده!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    معلومه کسی این خبرهارانمی خواند
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    کاش عقلانیت در اختلافات سیاسی فراموش نشود
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    بله قابل پیش بینی بود و پیش بینی هم محقق شد
  • سجاد IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 1
    سیاست ما عین دیانت ماست
  • در پاسخ به سعید IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 2
    تقلب در توهم برخی رخ داده و در توهم آنها ممکن است دوباره رخ دهد.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    4 0
    با این گرانی ها کدام زندگی با نشاط؟ حاصل یک عمر کارکردمون که حقوق بازنشستکی آنهم حداقل آن است فقط و فقط منهای پول پیشی که دادم دربست میدیم دست صاحبخانه حال بماند بقیه هزینه ها یک سفر عادی در تابستان 2 روز به شمال هم نمیتوانیم برویم آنوقت با تشاط زندگی کنیم؟
  • salimi IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 4
    دورود برولایت واحمدی نزاد واقعان بعدازشهیدرجای بهترین ریس جمهور دنیا می باشد همین که به قشر ضعیف کمک کرد مردانگی خوبی کرد من که ایشان رانمی شناختم ولی دردوره ای 10 ریاست جمهوری باگریه ازخداوندبزرگ ومهربان برایش درخاست پیروزی کردم حتی برای خودم باگریه ازخداوند بزرگ چیزی طلب نکردم حق یارش خدانگهدارش
  • شما اونی که من دوس دارم رو میگید IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    2 0
    نظرات به شدت جهت دار انتخاب و درج شده، خبر جان خوش رقصی هم حدی داره
  • بدون نام FI ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    خبرآنلاین هم شیطون شده ها! دو قسمت از حرفاش رو که به هم ربطی ندارن کنار هم مینویسه تا اینجور به ذهن بیاد که احمدی نژاد داره از کشتن مخالفینش حرف میزنه! نمی​توانم دستور بدهم با رقبای انتخاباتی​ام چه برخوردی شود/دوست ندارم هیچ​کس کشته شود
  • بدون نام IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
    0 0
    بی زحمت پول نفت ف نه ببخشید فقط " تخم مرغ " را به سر سفره ها بیاورید !!!