۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

125 هزار خیر مدرسه ساز در کشور 1074 میلیارد تومان برای ساختن مجموعه های آموزشی جدید هزینه کرده اند

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می گوید اعضای این جامعه دو برابر بودجه دولت برای مدرسه سازی پول پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین در سال جاری، خیرین مدرسه ساز بیش از یکهزار و هفتاد و چهار میلیارد تومان برای ساخت مدارس جدید در کشور هزینه کرده اند، در حالی که دولت در این بخش تنها 500 میلیارد تومان، اختصاص داده است. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده با توجه به اجرای طرح مسکن مهر، مدارس جدید شهرهای جدید توسط وزارت مسکن و شهرسازی ساخته خواهد شد.

با این حال دکتر حافظی، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور که در همایش تجلیل از چهره های برگزیده کنکور امسال در سالن همایشهای صدا و سیما سخن می گفت، اعلام کرد: " در کشور ما 125 هزار خیر مدرسه ساز وجود دارد که پرچم مبارزه با جهل و نادانی را در دستان خود گرفته اند. برنامه ریزی شده تا تعداد این خیرین، به 13 میلیون نفر افزایش یابد و هر کسی با هر توان مالی، بتواند در ثواب این کار شریک شود."

به گفته وی، خیرین مدرسه ساز برای گسترش عدالت آموزشی در تمام زمینه ها توجه دارند و ساخت مدارس در مناطق محروم از اولویتهای آنان است.

در این آئین همچنین دکتر قلم چی، مدیرعامل بنیاد قلم چی با تقدیر از برگزیدگان کنکور اظهار کرد: " امسال بیشترین تعداد رتبه های یک رقمی ما از منطقه سه کشور یعنی شهرستانهای کوچک و مناطق محروم بود."

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: " در کنکور امسال، دو اتفاق افتاد. اول اینکه در بین رتبه های تک رقمی نسبت پسرها به دختران در مقایسه با سال های گذشته افزایش یافت و از سویی تهرانی ها جایگاه خود را دوباره پیدا کرده و به نسبت سال های گذشته رتبه های برتر را از آن خود کردند."

قلمچی اظهار امیدواری کرد: " آرزوی من این است که بچه های با استعداد در مناطق محروم مورد حمایت قرار گیرند تا به قله های رفیع دانش دست یابند."

45/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    من کار این خیرین رو دیده ام. به واقع اگر ایشان آستین بالا نزده بودند الان باید مدارس چهار شیفته می داشتیم.