۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۱

در چهلمین روز شهادت داریوش رضایی نژاد، احمدی نژاد از وزیر کشور خواست تا برای حفظ جان دانشمندان ایرانی، تدبیر کند.

این خبر را حجت‌الاسلام محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مهر داده است.

این درحالی است که پس از ترور شهید شهریاری و ترور نافرجام فریدون عباسی، رییس فعلی سازمان انرژی اتمی و البته ترور بی بهانه شهید رضایی نژاد، جامعه علمی کشور خواستار افزایش امنیت نخبگان خود شده است. 

روز گذشته، غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از پیگیری های کامران دانشجو برای حفظ امنیت جان دانشمندان خبر داده بود. 

اکنون اما احمدی نژاد دستور به حفظ جان دانشمندان داده است. رییس جمهور امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این درخواست را از وزیر کشور داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دراین باره می گوید: "موضوع حفاظت از دانشمندان و نخبگان علمی کشور را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حضور رئیس جمهور مطرح کردیم و رئیس جمهور نیز دستورهای خوبی خطاب به وزیر کشور صادر کردند. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد که کارهای امنیتی در راستای حفاظت از دانشمندان و نخبگان علمی کشور به طور نظام یافته و با توجه به همه ابعاد قضیه صورت گیرد تا علاوه بر اینکه تدابیر حفاظتی درنظر گرفته می‌شود، زندگی آنها نیز با اخلال مواجه نشود و بتوانند به کارهای علمی‌شان نیز بپردازند."

تدابیر امنیتی در ظاهر عادی

به گفته محمدیان، در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد حفظ امنیت دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان به نوعی صورت گیرد که در عین اینکه آرامش خاطرشان تامین می‌شود، حالت عادی در فضای دانشگاه‌ها نیز حفظ شود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =