بیش از 25 میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کردند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران و جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماه گذشته، ۲۵ میلیون و ۷۸۰ هزار زائر از مناطق مختلف کشور به مشهد سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در این خصوص اظهار کرد: ۶۲ درصد زائران ورودی به مشهد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه با خودرو شخصی به این شهر سفر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این میزان سفر شامل ورود زائران از طریق ریلی، هوایی و جاده‌ای می‌شود، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های هدفمند و انجام کار کارشناسی روند خدمت رسانی به زائران روز به روز بهتر از گذشته می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی درخصوص جزئیات این آمار بیان کرد: بیشترین میزان ورود زائر به مشهد با وسیله نقلیه شخصی با سهم ۶۱.۸ درصدی و به تعداد ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ثبت شده است و پس از آن ورود از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای با سه میلیون و ۴۴۰ هزار نفر قرار دارد.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد ادامه داد: همچنین بیش از 3میلیون و 80 هزار نفر از طریق راه‌آهن و بیش از یک میلیون و ۵۱۵ هزار زائر از طریق فرودگاه به مشهد سفر کرده‌اند.

وی ضمن تاکید بر ایجاد جاذبه در این کلانشهر مذهبی افزود: علاوه بر همه اقدامات در زمینه زیرساخت و خدمات باید توزیع زائر در طول ایام سال انجام شود و راهکار آن ایجاد جاذبه‌ و مزیت است که در بخش اقامت و حمل و نقل باید اعمال شود تا زائران در ایام غیر اوج سفر نیز به مشهد سفر کنند.

به گفته جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی، طی ۹ ماه گذشته، ۲۵ میلیون و ۷۸۰ هزار زائر از مناطق مختلف کشور به مشهد سفر کرده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1715427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =