فیلم سینمایی «مونته‌ویدئو - طعم یک رویا» نماینده صربستان در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار است.

به گزارش خبرآنلاین، اولین ساخته دراجان بیولوگرلیچ در جشنواره فیلم پولا در کرواسی از سوی هیئت داوران تقدیر شد و در جشنواره مسکو جایزه فیلم منتخب تماشاگران را برد.

«مونته‌ویدئو - طعم یک رویا» داستانی واقعی درباره تیم فوتبال یوگسلاوی در اولین دوره جام جهانی فوتبال در اروگوئه در سال 1930 است.

سرجان دراگویه‌ویچ و رانکو بوزیچ فیلمنامه‌نویسان «مونته‌ویدئو - طعم یک رویا» فیلمنامه را با اقتباس از کتاب «مونته‌ویدئو، خدا رحمتت کند» ولادیمیر استانکوویچ خبرنگار ورزشی نوشته‌اند که مکاشفه‌ای در معصومیت و امیدهای بلگراد پیش از جنگ است.

این فیلم که دنباله‌ای هم داشته، اوایل سال 2011 در اروگوئه فیلمبرداری شد و درباره تلاش‌های بازیکنان جوان تیم است.

کره جنوبی، یونان، لهستان، رومانی، مراکش، ونزوئلا، مجارستان و نروژ از جمله کشورهایی هستند که تاکنون نمایندگان خود را برای شرکت در بخش اسکار فیلم غیر انگلیسی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده‌اند.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار روز 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

ورایتی / 2 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =