«خط مقدم»‌ به کارگردانی جانگ هان به عنوان نماینده کره جنوبی در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

به گزارش خبرآنلاین، شین ها-کیون و کو سو در فیلم «خط مقدم» بازی می‌کنند که داستان آن در سال‌های پایانی جنگ کره روی می‌دهد و درباره توطئه، سردرگمی، خشونت و درام انسانی است.

«روزی که او برسد»‌ به کارگردانی هونگ سانگ-سو که در بخش نوعی نگاه این دوره جشنواره کن حضور داشت، «هانجی» ساخته ایم کئون-تائک، «پونگسان»‌ به کارگردانی جان جای-هونگ، «دریای زرد» نا هونگ-جین و فیلم پرفروش «آفتابی» ساخته کانگ هیونگ-چول دیگر گزینه‌های شورای فیلم کره (KOFIC) برای معرفی نماینده این کشور به اسکار بودند.

پیش از این، یونان، لهستان، رومانی، مراکش و ونزوئلا نیز نمایندگان خود را برای شرکت در بخش اسکار فیلم غیر انگلیسی‌زبان به آکادمی معرفی کرده‌اند.

یونان با فیلم «آتنبرگ» به کارگردانی آتینا ریچل تسانگاری در رقابت اسکار شرکت می‌کند. این کشور پارسال با فیلم جنجالی «Dogtooth» در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت.

با انتخاب «آتنبرگ» به عنوان نماینده یونان انگار همه چیز تکرار شده است. تسانگاری کارگردان این فیلم تهیه‌کننده «Dogtooth» بود و یورگوس لانتیموس کارگردان آن فیلم تهیه‌کننده «آتنبرگ» است.

مراکش با فیلم «عمر من را کشت» ساخته رشدی زم وارد رقابت شده است. این فیلم داستانی واقعی درباره یک مهاجر مراکشی است که به جرم قتل در فرانسه به زندان محکوم می‌شود و سیستم قضایی این کشور را مورد مطالعه قرار می‌دهد.  

لهستان فیلم «در تاریکی»‌ ساخته آگنیشکا هولاند را به اسکار فرستاده است. هولاند با فیلم «اولیویه، اولیویه»‌ نامزد اسکار شد و در آمریکا در سریال‌هایی چون «The Wire» و «قتل»‌ کار کرده است.

«در تاریکی» هم بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده و درباره یک مجرم لهستانی است که در جنگ جهانی دوم به پناهندگان یهودی کمک کرد.

«مورگن»‌ ساخته ماریان کریسان نماینده رومانی در اسکار است. این فیلم درباره دوستی یک مامور حفاظت رومانیایی-مجارستانی با یک یک مهاجر غیرقانونی است.

ونزوئلا هم فیلم «غرش سنگ‌ها» به کارگردانی الخاندرو بلامی پالاسیوس را به آکادمی معرفی کرده است. این فیلم درباره زنی است که وقتی سیل خانه‌اش را از بین می‌برد تلاش می‌کند زندگی خود، مادر و دو پسرش را از نو بسازد.  

کشورها برای معرفی نمایندگان خود به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی تا 30 سپتامبر فرصت دارند.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام می‌شود.

اسکرین دیلی / 24 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    0 0
    امسال مظمئنا و بدون هیچ تردیدی فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه اسکار را میبرد.....شک نکید
  • بدون نام IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
    0 0
    دلشون خوشه ها! با وجود شاهکار جدایی نادر از سیمین هنوز امید دارن!
  • محمد IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    دوستان زیاد برای برنده شدن جدایی نادر خوشبین نباشین چون احتمالا اصلا از طرف ایران به اسکار معرفی نمیشه!میگن آلزایمر کاندیدا میشه!!!