عضو فراکسیون انقلاب اسلامی معتقد است: از زمانی که جریان انحرافی در حاشیه دولت قوت گرفت نقاط ضعف دولت بیشتر شد.

اسماعیل کوثری نماینده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاین درباره اظهارات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای هیات دولت و تذکر در خصوص کم توجهی به جایگاه نخبگان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری حق مطلب را به خوبی ادا کردند و ضمن ستودن جهت گیری انقلابی دولت، از او خواستند تحملش را در مقابل انتقادات بیشتر کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ادامه داد: واقعیت این است که هر دولتی روش به خصوص خود را دارد ولی باید گفت ارتباط دولت با نخبگان کم بوده است و فرمایش رهبر انقلاب هم تاکید بر این نکته بود که به این ارتباط نیاز است. نه اینکه دولت به هیچ وجه با نخبگان ارتباطی نداشته است.

نحوه مواجه دولت با انتقادات مطرح شده در باره آن، محور دیگری بود که این عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در خصوص آن با بیان اینکه برخی انتقادات از دولتی غیرمنطقی بوده است، افزود: بالاخره هر دولتی نقاط ضعفی دارد و دولت دهم هم تا یک سال پیش نقاط مثبت بسیاری داشت، ولی از زمانی که جریان انحرافی در حاشیه دولت قوت پیدا کرد تا حدی جسارت و کار دولت کم شد و نقاط ضعف بیشتر شد.

همچنین جواد کریمی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص عدم توجه دولت به جایگاه نخبگان، اظهار داشت: اشاره رهبر انقلاب به این که دولت آمار اقدامات خود را در میان نخبگان هم مطرح کند، تذکر به جایی بود.

به عقیده وی، دلیل دوری دولت از نخبگان اقداماتی است که در سال​های اول حضور رئیس جمهور در دانشگاه صورت گرفت. آتش کشیده شدن تصویر رئیس جمهور یکی از واکنش​های دانشجویان امیر کبیر در زمان حضور وی در این دانشگاه بود. اقدامی که موجب شد از آن پس دانشجویان به حضور احمدی​نژاد در پاستور بروند.

نماینده مشهد در گفت وگو با خبرآنلاین ضرورت حضور دولت در جمع نخبگان رایادآور شد و تاکید کرد: از این پس دفتر ایشان باید برنامه ریزی در این زمینه داشته باشد و همانند رهبر انقلاب که جلسات مختلفی با نخبگان حوزه​های مختلف دارند، زمینه اقدامات مشابه در دولت هم فراهم شود. چرا که اولین شرط پذیرش مسئولیت در نظام اسلامی ایجاد ظرفیت در خود برای شنیدن انتقادات است.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • && IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    احمدی نژاد با کمک همین جریان تونست ابتدا به شهرداری تهران برسه بعد هم به ریاست جمهوری.این جریان خصوصا در زمان انتخابات دهم کمک شایانی به احمدی نژاد کردند.