پایانه مسافربری شهر کرمان در شأن مردم نیست/ ۱۰۵ نقطه حادثه خیز در استان کرمان رفع نقص شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: بیشتر زائران شهید سلیمانی از طریق پایانه مسافربری وارد کرمان می‌شوند و این پایانه ویترین شهر است ولی متاسفانه وضعیت خوبی ندارد و در شأن مردم این خطه نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ احسان عراقی‌زاده در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته حمل و نقل با اشاره به تاریخ نامگذاری این هفته می گوید: ۲۶ آذرماه سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) برای تخلیه بنادر توسط کامیونداران از سراسر کشور بود، البته کامیونداران ما در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس در جابه‌جایی کالاها و ارزاق عمومی در خدمت جامعه بودند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: روز اول دی ماه روز داهدار است.
او همدلی و همکاری بین همه اقشار را رمز موفقیت و تحقق اهداف برشمرد و در ادامه با اشاره به اینکه زائرین اربعین استان کرمان امسال دو برابر سال 98 بوده است، اظهار کرد: با توجه به کاهش 30 درصد ناوگان اتوبوسی استان به دلیل دوران کرونا، برای سفرهای اربعین نگرانی زیادی داشتیم اما با همکاری و برنامه ریزی لازم این سفرها به بهترین نحو انجام شد و کرمان جزو سه استان برتری کشوری شد.
عراقی‌زاده بیان کرد: رانندگان هر روز، 26 آذر را تکرار می‌کنند و اجازه نمی‌دهند کشور درگیر مسائل حاشیه‌ای که دشمن ایجاد می‌کند، شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با تشریح اقدامات این نهاد برای خدمت رسانی به مسافران و همچنین حمل بار عنوان کرد: اگر رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل تخلفی کنند با آن‌ها به جد برخورد می‌کنیم.
به گفته او، طرح جامع سیستم واحد اعلام بار مجازی (نوبت دهی، صدور بارنامه و ...) به زودی اجرایی خواهد شد و با اجرای این طرح همه پرداختی ها و ... شفاف می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: همچنین امسال کارت هوشمند از طریق درگاه الکترونیکی ساماندهی شده و رانندگان دیگر در هر نقطه ای می توانند کارت خود را تمدید کنند.
عراقی‌زاده با بیان اینکه پایش پایانه مسافربری کرمان انجام شده و باتوجه به نتیجه مطلوبش به سایر شهرهای استان تسریع داده می شود و در ادامه به تشریح اقدامات این اداره کل در بخش راهداری و رتبه های کشوری کسب شده در این حوزه پرداخت.
عراقی‌زاده با اشاره به نزدیکی سالگرد شهادت سردار دل‌ها می‌گوید: باید تمهیدات لازم را برای سفرهای مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم.
او ادامه می‌دهد: دو سال قبل مسافران از پایانه مسافری کرمان ناراضی بودند و مقصر ما نبودیم بلکه مقصر شهرداری است و بدانید پایانه مسافربری ویترین شهر کرمان است که وضعیت آن در شأن استان نیست و وضعیت خوبی ندارد.
این مقام مسئول گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان آمادگی خود، برای کمک به شهرداری را اعلام کرده و باید حداقل در دهه مقاومت به این موضوع توجه شود.
او با بیان این مطلب که از 26 آذر سال گذشته تا آذرماه امسال 105 نقطه حادثه خیز رفع نقص شده، در ادامه می گوید: امسال رتبه سوم حمل بار را استان کرمان کسب کرده و با توجه به حمل و نقل بیش از 7 میلیون مسافر رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کردیم و باید مدنظر داشت که 13 درصد سفرها افزایش پیدا کرده است.
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان، بیش از 90 درصد حمل و نقل مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود و برای نوسازی این ناوگان باید اقدامات لازم صورت بگیرد.
او اضافه کرد: سن ناوگان حمل و نقل استان کرمان کم کم رو به افزایش است و باید برای آن فکری شود.
عراقی‌زاده از وجود 18 هزار راننده بخش کالا و 5000 راننده حمل و نقل مسافر در استان کرمان خبر داد و در ادامه اظهار کرد: سالیانه حدود 4000 راننده را آموزش می دهیم همچنین آموزش های پنجگانه بیشتر در روستاها انجام می شود و مدارس حاشیه راه ها نیز آموزش های ترافیکی داده می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان راه‌های روستایی را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: راه های روستایی باید خدمات به روستاییان بدهند و نباید ایمنی مردم را به خطر بیندازند و امسال اعتبار خوبی در بخش راه های روستایی داشتیم به طوری که 84 قرارداد برای احداث راه روستایی منعقد شده و حدود 150 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
او بر لزوم ارتقاء کیفیت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی تاکید کرد و افزود: برای هر مجتمع خدمات رفاهی بین راهی حدود 950 میلیون تومان اختصاص داده شده تا جاده های ورودی و خروجی و راه‌های دسترسی خود را تکمیل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب که برای نگهداری پل ها کارهای خوبی انجام شده و در ادامه از خسارات سیل به جاده‌ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: مردم با اطمینان از اینکه تابستان بارندگی رخ نمی دهد، دهانه های پل ها را مسدود کرده بودند و این دلیل آسیب دیدگی پل ها در سیل مردادماه امسال بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1708337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =