شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز روز چهارشنبه با اولین نمایش جهانی درام سیاسی «عید مارس»‌ به کارگردانی و با بازی جرج کلونی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، بازیگر 50 ساله این فیلم را بر مبنای نمایش «Farragut North» نوشته بو ویلمون ساخته و خود در آن نقش فرماندار مایک موریس را بازی می‌کند.

رایان گاسلینگ نیز در «عید مارس» نقش یک سخنگوی مطبوعاتی جوان و آرمانگرا را به عهده دارد. فیلم جدید کلونی آغازگر جشنواره‌‌ای است که 11 روز ادامه دارد و میزبان ده‌ها فیلم مطرح و گروهی بازیگر درجه یک خواهد بود.

هزاران خبرنگار و علاقه‌مند به جزیره لیدو آمده‌اند تا ستاره‌های دنیای سرگرمی را از نزدیک ببینند و در قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا شرکت کنند.

بجز کلونی از دیگر مهمانان سرشناس جشنواره ونیز 2011 می‌توان به کالین فیرث، کایرا نایتلی، متیو مکاناهی، کیت وینسلت، مت دیمن، جود لاو، گوئینت پالترو و مدونا اشاره کرد.

جرج کلونی

جرج کلونی برای شرکت در مراسم افتتاحیه جشنواره ونیز 2011 خود را به لیدو رساند

این دوره جشنواره ونیز همچنین یک جهش آشکار برای مارکو مولر، مدیر هنری جشنواره است که پارسال به خاطر برگزاری معمولی جشنواره و ضعف در برابر تورنتو، جشنواره رقیب که همزمان با ونیز برگزار می‌شود با انتقاد روبرو شد.

مولر گفت: «برنامه امسال نشان می‌دهد ما تا چه حد مورد حمایت هنرمندان و فیلمسازان هستیم... و ثابت می‌کند ونیز واقعا یک تریبون مهم برای دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن است.»

یکی از فیلم‌هایی که خیلی‌ها در انتظار دیدن آن هستند، «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» به کارگردانی توماس آلفردسون با بازی کالین فیرث و گری اولدمن است که اقتباسی از رمان جاسوسی جان لو کاره است و در بخش مسابقه روی پرده می‌رود.

اقتباس سینمایی آندرا آرنولد، کارگردان بریتانیایی از رمان «بلندی‌های بادگیر» نوشته امیلی برونته، «میدان‌های کشتار تگزاس» ساخته امی کانان مان، کارگردان آمریکایی و «جو قاتل» تازه‌ترین ساخته ویلیام فریدکین، سازنده فیلم‌هایی چون «رابط فرانسوی» و «جن‌گیر»، از دیگر فیلم‌هایی هستند که برای دریافت شیر طلای جشنواره ونیز 68 رقابت می‌کنند.

دیوید کراننبرگ «یک روش خطرناک»‌ با بازی ویگو مورتنسن، کایرا نایتلی و میشائل فاسبیندر را در بخش مسابقه دارد که درباره ارتباط پر فراز و نشیب و رقابت کارل یونگ و زیگموند فروید بر سر یک زن (نایتلی) است.

رومن پولانسکی با تازه‌ترین ساخته خود «کشتار»‌ به لیدو می‌آید که اقتباسی از «خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا است. کیت وینسلت، جودی فاستر، کریستف والتس و جان سی. رایلی در تازه‌ترین ساخته خالق فیلم‌های «بچه رزماری»، «محله چینی‌ها» و «تس» بازی می‌کنند.

پولانسکی 78 ساله پارسال در شرایطی روی فیلم جدید خود کار کرد که در سوییس در بازداشت خانگی بود.

«فاوست» به کارگردانی الکساندر سوکوروف، کارگردان مطرح روسی و فیلم جنایی «زندگی بدون اصول اخلاقی» ساخته جانی تو، فیلمساز هنگ کنگی از دیگر آثار بخش مسابقه شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز هستند.

تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس

کالین فیرث در صحنه‌ای از «تعمیرکار، خیاط، سرباز، جاسوس» که یکی از فیلم‌های بخش مسابقه است 

در بخش خارج از مسابقه نیز چند فیلم مطرح حضور دارند، از جمله «W.E.» دومین فیلم بلند مدونا که درامی درباره ارتباط ادوارد هشتم پادشاه بریتانیا با والیس سیمپسن زن بیوه آمریکایی است که به کناره‌گیری ادوارد از سلطنت در سال 1936 منجر شد.

استیون سودربرگ تریلر «شیوع» را به ونیز می‌آورد که گروهی ستاره بین‌المللی مانند ماریون کوتیار، مت دیمن، لارنس فیشبرن، جود لاو، گوئینت پالترو و کیت وینسلت در آن بازی می‌کنند. آل پاچینو هم در «سالومه وحشی» نقش خودش و پادشاه هرود را بازی می‌کند.

پاچینو در این دوره جشنواره ونیز جایزه «افتخار فیلمساز» را دریافت می‌کند و جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد به مارکو بلوکیو نویسنده و کارگردان ایتالیایی اعطاء می‌شود.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز 31 اوت تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) برگزار می‌شود و کمدی «دوشیزه‌های غمگین» به کارگردانی ویت استیلمن فیلم اختتامیه جشنواره است.

دارن آرونوفسکی فیلمساز آمریکایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه را به عهده دارد.

رویترز / 31 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =