وجود کشاورزی سنتی از ضعف‌های پژوهش های کاربردی است

معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: پژوهش و تحقیقات در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سیروس ابراهیمی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان در سخنانی گفت : پژوهش، هسته اصلی علم‌آموزی و پیشرفت یک جامعه است.

وی مفهوم دانایی را پیوند خورده با پژوهش دانست و افزود: اگر یک جامعه اهل پژوهش و تحقیقات باشد یک جامعه‌ی دانا خواهد بود.

ابراهیمی با بیان اینکه در جامعه ما آن‌چنان که باید و شاید به پژوهش و پژوهشگر، توجه کافی نمی‌شود، تصریح کرد: بنابراین بایستی زیرساخت‌های پژوهش و تحقیقات را در کشورمان، تقویت کنیم و گسترش دهیم.

معاون اقتصادی استاندار لرستان سهمی که اروپا به پژوهش اختصاص داده است را ۳۰۶ میلیارد یورو برشمرد و گفت: این در حالی است که در کشور ما، یک درصد بودجه جاری کشور به تحقیق و پژوهش اختصاص داده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: اگر می‌خواهیم مرزهای علم و دانش را درنوردیم بایستی بودجه، امکانات و زیرساخت‌های این حوزه را افزایش بدهیم.

معاون اقتصادی استاندار لرستان با تاکید بر لزوم توجه به رویکرد جامعه‌محور،بیان کرد: بایستی پژوهش و تحقیقات در لایه‌های مختلف جامعه، نهادینه شود.

سیروس ابراهیمی یکی از علت‌های مهم معضلات و مشکلاتی همچون وجود کشاورزی سنتی و ... را ضعف پژوهش‌های کاربردی دانست، عنوان کرد: پژوهش‌های کاربردی، باید در کنار صنایع، کشاورزی و واحدهای تولیدی ما باشند تا اقتصاد به سوی اقتصاد دانش‌بنیان، حرکت کنیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1706289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =