واکنش تند اسکوچیچ به حذف تیم ملی توسط کی‌روش

خبرورزشی نوشت: دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی که موفق شد ایران را به جام جهانی برساند و سپس کارلوس کی روش جایش را گرفت، در تازه‌ترین صحبت‌هایش از ترکیب ایران در این مسابقات انتقاد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته با قبول شکست برابر آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از دور این مسابقات کنار رفت. ایران در این دوره از بازی‌ها ابتدا ۶ بر ۲ برابر انگلیس شکست خورد و سپس ۲ بر صفر ولز را پشت سر گذاشت. شاگردان کارلوس کی‌روش با باخت ۱ بر صفر به آمریکا و کسب تنها ۳ امتیاز جواز صعود به مرحله حذفی را به دست نیاورد.

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی که موفق شد ایران را به جام جهانی برساند و سپس کارلوس کی‌روش جایش را گرفت، در تازه‌ترین صحبت‌هایش از ترکیب ایران در این مسابقات انتقاد کرد.

اسکوچیچ بعد از باخت به آمریکا در مصاحبه‌ای مجدداً به مرور اتفاقاتی که برای او در ایران رخ داد و اخراجش از نیمکت این تیم، گفت: «آنچه هست، می‌توانم بگویم که قبلاً کمی از آن گذشته‌ام. در ماه سپتامبر اتفاق افتاد.»

وی افزود: تنش زیاد بود. مدام رئیس فدراسیون را عوض می‌کردند. در نهایت رئیسی آمد که قبل از من در فدراسیون بود و عملاً قرارداد و تعهد مالی را از بین برد.

سرمربی سابق تیم ملی تصری کرد: «ایران در آستانه سقوط و حذف قرار داشت و به همین دلیل اجازه نداشتیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی امتیازی از دست بدهیم. ما در مسابقات مقدماتی بهترین نتیجه تاریخ آسیا را گرفتیم اما برای من کافی نبود تا به جام جهانی بروم.»

اسکوچیچ اعتراف کرد که شرایط سختی را تجربه کرده است. او گفت: «من هم از گوشت و خون هستم، تماشای آن - بازی‌های ایران- برایم سخت است زیرا باید آنجا می‌بودم، اما به اندازه کافی قوی هستم.»

واکنش تند اسکوچیچ به حذف تیم ملی توسط کی‌روش/ ترکیب دهم من هم این نبود/ من هم از گوشت و خون هستم!

سرمربی سابق تیم ملی سپس با انتقاد از ترکیب‌هایی که کارلوس کی‌روش برای ایران در جام جهانی در نظر گرفته بود پرداخت و تصریح کرد: «من بازی‌ها را تماشا کردم. تغییرات زیادی وجود داشت، بسیاری از عوامل مختلف در میان بود.»

اسکوچیچ ادامه داد: «در بازی اول (مقابل انگلیس) ایران به شدت محتاط بود. اگر قرار بود ۱۰ ترکیب مختلف برای این مسابقه بنویسم، این ترکیب را حدس نمی‌زدم. سه سال آنجا بودم. بازیکنانی در جام جهانی بازی کردند که اصلاً در مسابقات مقدماتی جام جهانی بازی نکردند.

در اولی، ایران به شدت رزرو شده بود، اگر ده آهنگ مختلف می‌نوشتم، حدس نمی‌زدم، و سه سال آنجا بودم. بازیکنانی بازی کردند که اصلاً در مسابقات مقدماتی بازی نکردند. در مسابقه دوم -برابر ولز- او ایران را به آن تیمی نزدیکتر کرد که در دوره آخر من بازی می‌کرد.»

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 47
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    آقای اسکوچیچ تیم های مرحله انتخابی را با تیم های حاضر در جام جهانی یکی می داند؟ مثل اینکه امر مشتبه شده.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      بهتره دیگه کلا ساکت بشید همین جام جهانی رفتن را مدیون اسکوچیچ بودید
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 7
      اینم عربستان و کره را با انگلیس که بهتر تیم دنیا هست مقایسه میکند رفتن به جام کار سختی نیست
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      1 4
      کاربر 14.43 مدیون اسکوچیچ بودیم ؟ اگر تیم ما هست پس تو چرا عصبانی هستی دلاور ؟ شما کجایی هستی ؟ از مریخ اومدی یا ماهواره دیدی حس میکنی خارجی شدی ماذا فاذا؟
    • FR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      8 2
      بله دیدیم کیروش جان چه طوفانی به پا کرد. سکوت رو تمرین کنید
  • محمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    زنده باد اسکوچیچ تیم ایران به کادر مسوول باخت
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    از همه بیشتر از شکست کی روش و تاج خوشحال شدم.
  • حامد IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    آقای اسکوچیچ ظاهرا فراموش کرده اید که شما با تیم ملی ایران اسکوچیچ شدی..قبل از اینکه مربی تیم ملی شوید چه کسی شما را می شناخت؟؟؟.......چرا الان در حال حاضر هیچ کشور یا باشگاهی یا حتی همان کشور مادریتان به شما پیشهاد مربی گری نداده و نمیدهند؟؟؟؟...... جنابعالی با ایران بزرگ و شناخته شدید.... اندکی تفکر
    • بت شکن DE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      74 15
      منظور
    • ناشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      3 0
      خسته نباشی اگه نمیدونی بدون که سرمربی صربستان هست ما به تاج باختیم
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      6 0
      اون داره چی میگه تو داری چی جواب میدی ؟ اصلا قدرت فکر کردن دارید ؟ تاج آقای همیشه رئیس گند زده به فوتبال ایران . رو چه حسابی کی‌روش رو آورد تیم ملی ؟ با این ترکیب داغون ؟ تیم ملی به تاج و پشتوانانش باخت
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    131 9
    چرا مقابل آمریکا با همان تاکتیک ولز به میدان نرفتیم؟
    • مجيد RU ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      181 6
      چون كي روش كلا ترسو بازي ميكند !! مربي بايد جربزه داشته باشد .
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    96 5
    تاج تیم ملی را مهندسی کرده بود برای همین ترکیبش مرا هم متعجب کرد
  • مهدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    138 6
    در حق اسکوچیچ ناحقی صورت گرفت آه اسکوجیچ دامن ایران را گرفت،آمدن کی روش اصلا گزینه خوبی نبود مقصر حذف ایران مهدی تاج هست،اسکوچیچ راست گفته این تیم ایران اون تیمی نیست که اسکوچیچ ساخته بود،کی روش افتضاح کارکرده،اگه اسکوچیچ بود شک ندارم ماالان صعود کرده بودیم ،متاسفم تاج تو فوتبال و ورزش را با تجارت اشتباه گرفتی مایه ننگی باید استفا بدی تیم از بودن تو و تصمیم خیلی عجیب تو ضربه وحشتناکی خورد،طرفداری از تیم ملی را کنار میگذارم (عشق فقط اسکوچیچ ❤️❤️❤️)
  • آرمان IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    118 5
    آه دل اسکوچیچ دامن فدراسیون رو گرفت چوبشو خوردین نوش جونتون
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    کیروش تو تیم های لیگ دسته دو کشور خودشم راهش نمیدن ولی اینجا ازش بت ساختن
    • GB ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
      0 5
      وقتی از موضوعی خبر ندارید مجبورید نظر بدهید؟ مجریان و مفسران و مهمانان برنامه های مچ او د دی بی بی سی و آی تی وی نمی فهمند و اینقدر از کی روش و توانایی هایش تعریف می کنند. بازیکنان سابق منچستر یونایتد نمی فهمند اما ما می فهمیم!!!!!؟
  • حمید IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    87 8
    بیش از نیمی از تیم از رده خارج هستن و فقط کی روش به آنها بها داده ولاغیر .‌تیم ملی ما از سمت چپ ضربه خورد درجام جهانی های قبلی هم همین بوده ولی باز حاج صفی ومحمدی رو اون سمت میزاره. تیم پیر وفرسوده و آسیب دیده بود .باید نیروی جوان به تیم تزریق کرد و سن بالاها رو کنار گذاشت .‌از طرفی نبردن محبی و نورافکن اشتباه بزرگ وفاحش کی روش بود علاوه براشتباهات دیگش .
    • Mshs IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      5 0
      کاملا باهات موافقم.چرا جای اون میلاد محمدی که تو بازی با انگلیس و بازی با آمریکا اون سمت اتوبان شده بود جلالی یا امیری رو نذاشت.از این چیزی که اتفاق افتاده بدتر که نمیشد
  • علی رستمی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    66 9
    سلام از موقع که تیم ملی به جام جهانی راه یافت ازاون موقع تیم ملی بخاطر خودخواهیش که جلو تیمهای آسیای امتیاز کسب کرده بود فکر میکرد این تیمها هم مثل تیم آسیایی هستند کی روش وتیم ملی بخاطر خود خواهشیاش وتیمهای آسیایی از گردونه مسابقات حذف شده بوده اون سه امتیاز هم ازولز گرفت خیلی زیاد بود که ولز ازگر دونه مسابقات حذف شد
  • هج IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 2
    دوستان بجان خودم روزی که اسکوچیج رفت وقرارکیروش بیاد مافیاانتخاب کرده بود مافیا مارو نمیزاره روز خوش ببینیم وجالب که کاری کردن تیم که ازوجودماهاست بهشون توهین میکنیم ده روزدارم غصه میخورم چرا مگراین همون تیم مقدماتی نیست چراتخریبشون کردیم امثال مسیح ورجویها وتاجها این فوتبال روسیاسی کردند
  • کیروش در حد تیم محلات هم نیست IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    6 2
    کیروش رو باید زودتر اخراج میکردن
  • محمد IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    7 0
    ببینید این بهترین نتیجه برای اسکوچیچ بود که آه ایشون بود آقای کی روش که نتونست تیم رو بالا ببره بدترین نتیجه تاریخ ایران هم جلوی انگلیس رقم خورد ای کاش میزاشتین خود اسکوچیچ مربی بود و شاید اینطور نمی شد آقای اسکوچیچ واقعا فدراسیون در قبال شما ظلم کرد امیدوارم که جایی دیگه موفق باشی
  • محسن IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    6 0
    فقط بی کفایتی وزارت ورزش.... اصل کار اشکال دارد تاج.. کی‌روش و هر....
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    2 0
    از سال ۱۳۶۰ تا حالا همش اب آلوده فدارسیون فوتبال می خوره و بیمار می شود. تا حالا همش اب آلوده خورده فکرکنم الان لازم است اب تازه فدارسیون بخوره مجددا تا رشد کند
  • منصور IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    7 0
    اسکوچیچ شخصا بخاطر تو دوست داشتم ایران بازنده باشه بخاطر ناحقی که در باره تو انجام دادن ننگ بر لابی
  • وجدان ایرانی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    5 0
    البته از کی‌روش بخاطر دلسوزی اش تشکر می کنیم..... ولیکن خداوند جای حق نشسته است.... اسکوچیچ تیم ملی فوتبتل را به جام جهانی رسانده بود و نه ویلموتس و نه کی‌روش و نه آقای تاج تیم ملی را به جام جهانی نرساندند.... و در جام جهانی نیز نتوانستیم از گروه خود بالا رویم....و این آقایان باید پاسخگو باشند که چه کار خاصی کردند.... ولیکن حق اسکوجیچ بود که با همین تیم به جام جهانی می رفتیم. و اگر هم از دور اول گروه بالا نمی رفتیم اتفاقی نیز نمی افتاد.... لا اقل فدراسیون فوتبال ایران در حق اسکوچیچ نامردی نمی کرد.اینطور نیست؟
  • 🐓🐓🐓🐓🐓 IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    4 0
    من با حذف اسکوچیچ مخالف بودم معتقد بودم که از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی حال حاضر نتیجه ای بهتری می گرفت و در دوره مقدماتی این را ثابت کرده بود کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران فقط محتاطانه و دفاعی بازی می‌کرد که حاصل کارش مقابل انگلیس فاجعه بود مقابل ولز خوب بود مقابل آمریکا که اصلأ برای مساوی تیم ملی را به میدان فرستاده بود مشخص بود در کل اسکوچیچ از کارلوس کی‌روش نتیجه بهتری می گرفت ماه که حذف شدیم از سیاهی بالاتر رنگی هست. چه بهتر بود که یا از مربی داخلی استفاده می شد یا. از. اسکوچیچ دستمزد کمتری هم داشتن نا مردی هم نمی شد در حق اسکوچیچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران
  • قاسمی IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    5 1
    آره کیروش برامون گل کاشت /کیروش مایه ی آبروریزی درجام جهانی ش اعصابمونا خورد کرد مفت خور اینهمه هم پول گرفت آخه بابت این باختهای سنگین این کیروش از کار افتاده را آوردید تازه همین جام جهانی رفتنمون هم ازآقای اسکو این مرد بامعرفت بود
  • فاضل IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    5 0
    مقصر شکست ایران فدراسیون تاجه وقت مربی عوض کردن اون موقع نبود
  • سید IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 0
    جناب مربی ! وقتی به شخصیت شما بی احترامی کردند میشه همین ! اخه بازیکنان سن بالا هیچ کار نکردند !!!!! این مربی! تیم آمریکا وقتی نیمه دوم اتوبوس آورد جلوی دروازه ....یه تاکتیک نداشت ! چطور بیست سال الان مربی بزرگ در تیم های بزرگ است و.... واقعا که ...!!!!
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    3 0
    اگه اسکو بود ایران صعود میکرد و ب آمریکا هم نمیباختیم
  • محمدرضا IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    1 0
    به نظر شمااگه از هر بازیکن دو تا داشتیم تیم کارلوس کرش می‌برد یا تیم اسکوچیچ
  • حسین IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    3 0
    باید برای فوتبال ایران مربی که تئوریهای هجومی دارد را بکار گرفت. حقیقتا اندیشه های دفاعی برای تیم ملی ایران شایسته نیست‌ . حضور کی روش و مربیانی با چنین اندیشه های دفاعی برای فوتبال ایران بسیار خطرناک هست. فوتبال ایران به قهقرا خواهد رفت. ذات فوتبال ایران تهاجمی هست. تاج و کی روش نابود کننده فوتبال ایران هستند.
  • A IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    2 0
    آقای تاج باید الان پاسخگوی رفتار خودخواهانه خود در انتخاب مربی باشه.چرا سکوت کرده؟...جالب این جاست کیروش ترسو حرف از مسابقات بعدی و آینده تیم ملی هم میزنه... آقای وزیر .هرچه سریعتر این دونفر رو از فوتبال ایران اخراج کن. صد حیف برای مرد عمل اسکوچیچ محجوب
  • بچه سید IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    3 0
    من فوتبال رو فقط دیده ام واز نظر فنی باید کاشناسان فوتبال نظر بدهند .اما این را می شود درک کرد تیمی که روحیه ندارد و نا امیدانه وارد بازی شده باشد و انگیزه نداشته باشد بازنده خواهد بود.
  • سیدداود IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 0
    جام جهانی حق اسکویج بود اگر اسکویچ مربی بود ایران خیلی راحت از گروه خودش صعود میکرد لعنت بر تاج خیانت کار که کیروش را به ایران آورد
  • FR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 0
    کیروش مربی همیشه بازنده بوده. هیچ افتخاری نداره. در هر تیمی که بوده باعث سقوط شده و در آخر اخراجش کردن ولی اینجا مثل قهرمان باهاش رفتار می کنن
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    سلام ،بابد تاج وکی روش اصلا به ایران نیان افتضاح به بار آوردن ،،البته بقول دوستان آه اسکوچیچ دامن تیم ملی گرفت ،،نکته دیگه اینکه مهدی طارمی هم مقصر هست اومد بین بازیکنان و اسکوچیچ اختلاف انداخت و باعث رفتن اسکوچیچ شد ،،،تاج با اون همه گرفتاری که برای فدراسیون بوجود آورد باز اجاره بهش دادن بیاد رئیس فدراسیون بشه ،انتخاب کی روش برای تاج و دار و دستش سود داره ،،مشتی پیر مرد بردن قطر که بازی کنن ،همه دنیا جوان‌گرایی کردن بجز ایران ،،کی روش هرجا مربی بود اون تیم ها نابود کرد و بلیط قطر براشون باطل کرد اما تاج نامرد بلیط قطر داد به کی روش
  • علی IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 0
    اقای اسکوچیچ خیلی مردی،متاسفانه باید روز اولی که میخواستی بیاید ایران باید فکرش میکردی که کجا داری میری
  • حسین US ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    ما به آرنج کی روش باختیم اول ترسو بود وتیم دفاعی چیده شد دوم مگر ما چند بازی داریم که آقای کی روش در هر بازی تعدادی از بازیکنان را آزمایش می‌کرد سوم دلیل با خت ریس فدراسیون است که آقای کی روشرا اوردپشتاقای تاج چه کسی است که هر کاری می‌کند هنوز راس کار است
  • فرزاد IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    اسکوچیچ مرد شریفیه و تونست با کمترین هزینه ایران رو به جام جهانی ببره اگه کی‌روش مربی بود که مصر رو یه کاری براش می کرد
  • پرسپولیس همیشه قهرمان IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    آقای بی نام اون تیمهاییکه شماباتیمهای جام جهانی قیاس نمیکنین یکیشون آرژانتینوبرده یکیشونم آلمانوکه هردوتیم هم قهرمانان جام جهانی بودن پس اگه اطلاعات فوتبالی نداری الکی حرف نزن اسکوچیچ کاری کردکه هیچ مربی تاحالانتونسته بود انجامش بده
  • بنده خدا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    به آقای کیروش ایراد نگیرید این همه هوادار که ناراحت شد آهشان فقط دامن تاج رابگیرد خدایی آه مربی اسکوچیچ دامنتان راخوب گرفت شکست نوش جان تاج
  • پسر کدخدا IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    خلاصه ، با ندانم کاریها دل همه رو شکوندین . دل شکست هاتون مبارک .
  • ای داد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    وقتی بازی های لیگ ایران و نگاه میکنی مثل گول کوچیک دبیرستان از همچین لیگی بهتر این تیم منتخب انتظار بیشتری نیست تازه نصف اینا خارج بازی میکنن اینقدر بلدم بلدم نکنید باو