لئوناردو دی‌کاپریو و مارتین اسکورسیزی در پروژه بازسازی فیلم «قمارباز» ساخته کارل رایتس با بازی جیمز کان دوباره همکار می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، مارتین اسکورسیزی پیش از بردن اسکار در سال 2006 برای فیلم «مردگان» پنج بار نامزد جایزه اسکار شده بود، اما انگار باید با فیلمی برنده این جایزه می‌شد که بازسازی بود.

«مردگان» بازسازی «امور جهنمی» بود و ویلیام موناهان فیلمنامه آن را نوشته بود. او در اقتباس خود محل وقوع اتفاقات را از آسیا به خیابان‌های بوستون منتقل کرد و دنیای مافیایی تبهکاران ایرلندی را زمینه داستان خود قرار داد.

هرچند «مردگان» جز بهترین‌های اسکورسیزی نبود، اما از بسیاری فیلم‌های مشابه بهتر بود، به نظر می‌رسد حالا با نزدیک شدن زمان اکران فیلم سه‌بعدی «هوگو» که ویژه مخاطب کودک و نوجوان است، اسکورسیزی تصمیم گرفته دوباره با موناهان و البته لئوناردو دی‌کاپریو همکاری کند.

پروژه جدید «قمارباز» نام دارد و اقتباس از فیلمی قدیمی است، فیلمی محصول سال 1974 به کارگردانی کارل راتیس، کارگردان مولف و تاثیرگذار انگلیسی که فیلمنامه آن را جیمز توباک نوشته بود.

در آن فیلم که اقتباسی مدرن از «قمارباز» نوشته فیودور داستایوسکی بود جیمز کان نقش اصلی را بازی می‌کرد. فیلم ماجرای پروفسور موفق انگلیسی بود که به قمار معتاد می‌شود و در راه بازگرداندن بدهی‌های خود سقوط می‌کند.

هنوز مشخص نیست موناهان و اسکورسیزی چه تغییری در این داستان می‌دهند، اما مطمئنا محل وقوع ماجرا نیویورک است.

زمان شروع فیلمبرداری این فیلم اعلام نشده است. اسکورسیزی در حال حاضر چند پروژه در دست دارد و اعلام نکرده کدام یک را اول در دست می‌گیرد. او قرار بود «سکوت» با موضوع کشیش‌های ژزوئیت را تولید کند و به نظر می‌رسد پروژه بعدی او همین فیلم باشد. از طرفی قرار است به عنوان کارگردان با پروژه «گرگ وال‌استریت» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو همکاری کند، هرچند هنوز چیزی قطعی نشده است.

پروژه دیگری که اسکورسیزی به ساخت آن علاقه نشان داده داستان زندگی مشترک پرفراز و نشیب الیزابت تیلور و ریچارد برتن، دو بازیگر هالیوود است.

نام اسکورسیزی همچنین در یک پروژه عجیب و غریب نیز دیده می‌شود؛ لارس فن تریر، کارگردان جنجالی فیلم‌های «ضدمسیح» و «داگویل» امسال پس از به نمایش درآمدن «ملانکولیا» در جشنوراه فیلم کن اعلام کرد دوست دارد با اسکورسیزی پروژه «پنج مانع» را تکرار کند، اگر اسکورسیزی قبول کند باید براساس شرایطی که فن تریر اعمال می‌کند بخش‌هایی از پنج فیلم خود را بازسازی کند.

اسکورسیزی 68 ساله امسال بسیار پرکار بود. او در ساخت و تدوین «مارگارت» ساخته کنت لونرگان که داستان یک تصادف عجیب و غریب اتوبوس است همکاری داشت، مستند بلندی درمورد جرج هریسن ساخته که پاییز امسال روی آنتن شبکه اچ‌بی‌او می‌رود و «هوگو»، فیلمی سه‌بعدی ویژه تمام افراد خانواده را ساخته است.

کارگردان «راننده تاکسی» سال‌هاست یکی درمیان فیلمی برای دل خود می‌سازد و فیلمی باب میل استودیوهای فیلمسازی. به نظر می‌رسد شانس «سکوت» و «قمارباز» از دیگر پروژه‌ها بیشتر باشد.

ایندی‌وایر / 26 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    2 0
    بسیار خبر خوبی بود.. همکاری این دو همیشه فوق العاده بوده . مخصوصا در جزیره شاتر که واقعا با اینکه این فیلم رو 10 بار دیدم بازم واسم تازس... فقط مارتین اسکورسیزی
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    1 0
    یه فیلم خوبه دیگه با همکاری دو تن از بهترینهای سینما .. عالیه