۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸

شبکه بی‌بی‌سی4 سریال کوتاه «سیلی»را براساس رمانی جنجالی به همین نام پخش می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، رمان «سیلی» اثری پرفروش بود که منتقدان هم به آن روی خوش نشان دادند، این اثر ماجرای یک مهمانی است. در جریان این مهمانی مردی به صورت یک پسربچه سیلی می‌زند و همه چیز به هم می‌ریزد. این اثر نگاهی موشکافانه به زندگی طبقه متوسط و نیمه مرفه استرالیا می‌اندازد.

علاوه بر این «سیلی» به مضامینی چون لیبرالیسم و جامعه چندفرهنگی با دیدی انتقادی نگاه می‌کند. سیلی مرد به فرزند یکی از دوستانش موجب می‌شود پای او به دادگاه کشیده شود و عواقبی دور از انتظار برای شخصیت‌های رمان رقم می‌خورد.

سوفی اکوندو، بازیگر فیلم «هتل رواندا»، جاناتان لاپاگیلا بازیگر سریال «پرونده‌های خاموش»، ملیسا جرج بازیگر سریال «آناتومی گری» و الکس دیمیتریادس بازیگر مجموعه «همسایه‌ها» بازیگران اصلی این اقتباس تلویزیونی هستند که در هشت قسمت یک ساعته تولید شده است.

ریچارد کلین، از مدیران ارشد بی‌بی‌سی4 درمورد این سریال کوتاه گفت: «کتاب موفقیتی عظیم داشت و خیلی خرسندم که این داستان دقیق که آینه زمانه ماست را به تلویزیون می‌آورم.» او افزود: «این مجموعه بر مسائل اجتماعی روز تمرکز می‌کند و اهمیت آن در همین است.»

سریال «سیلی» در شبکه ای‌بی‌سی استرالیا تولید شده است. کتاب چوکاس به دلیل نگاه دقیق‌اش به زندگی طبقه نیمه مرفه و تحیلی جامعه‌شناختی‌اش از پیامدهای یک اتفاق به ظاهر ساده از سوی منتقدان بسیار تحسین شد. این رمان برنده چندین جایزه ادبی شده و حتی نامزد جایزه بوکر هم بود.

سریال حدود دو ماه دیگر از شبکه بی‌بی‌سی4 پخش می‌شود.

گاردین / 25 اوت / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =