تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان یزد با هزینه دولتی ۱۵ سال طول می‌کشد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، با بیان اینکه اگر پروژه‌های نیمه تمام استان بخواهد با هزینه دولت تکمیل شود به زمانی بیش از ۱۵ سال نیاز است، گفت: این زمان طولانی و زیاد خود نشان دهنده فرسایشی شدن اجرای این پروژه‌هاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مجید دهقانی‎زاده در این نشست با اشاره به آیین‌نامه اجرایی بند(الف) تبصره(۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، گفت: این آیین‌نامه به موضوع مشارکت عمومی و خصوصی و همچنین ضرورت هماهنگی، تدبیر و هم‌اندیشی برای واگذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بهره‌برداری از آن اشاره دارد.

وی با بیان اینکه اگر پروژه‌های نیمه تمام در پیوست قانون بودجه بخواهد با هزینه دولت تکمیل شود به زمانی بیش از ۱۵ سال نیاز است، اظهار داشت: این زمان طولانی و زیاد خود نشان دهنده فرسایشی شدن اجرای این پروژه‌هاست.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تعداد پروژه‌های احداثی و توسعه‌ای مشمول این آیین‌نامه در استان را حدود ۲۵۰ پروژه‌ ذکر کرد و اظهار داشت: حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر۳ هزار میلیارد تومان(همت) بوده و اگر بخواهیم با تخصیص استانی آن را تکمیل کنیم حدود ۶ تا ۷ سال طول خواهد کشید.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه ضرورتی برای حفظ و نگهداری این پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، خواستار انجام مطالعات اولیه و واگذاری آنها با اولویت شد و گفت: در این اقدام دستگاه‌های اجرایی فقط وظیفه نظارت بر حسن اجرای آن و نظارت بر حسن خدمات‌رسانی به خدمات گیرندگان این پروژه‌ها را برعهده دارند.

دهقانی‌زاده با توجه به سقف کل بودجه عمومی دولت برای پرداخت هزینه‌های جاری و عمرانی، افزود: باید از ظرفیت‌های دیگری برای تکمیل پروژه‌ها در کشور استفاده شود که تبصره(۴) قانون بودجه ۱۴۰۱ به این موضوع پرداخته است.

وی در ادامه سخنان خود به نقش‌آفرینی استان یزد در توسعه سواحل مکران تاکید کرد و اظهار داشت: توسعه سواحل مکران ظرفیت مهم و کلیدی در کشور است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1697660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =