برگزاری همایش شکارچیان مجاز در خرم آباد

همایش بزرگ آموزشی – توجیهی شکارچیان مجاز شهرستان خرم آباد با حضور گسترده شکارچیان قانومند در سالن اجتماعات اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، همایش بزرگ آموزشی _ توجیهی شکارچیان مجاز شهرستان خرم آباد با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، روئسای ادرات ستادی، کارشناسان اداره محیط طبیعی، حقوقی، یگان و شکارچیان متقاضی پروانه شکار در تاریخ 15 آبانماه 1401 در محل سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

در ابتدای این همایش آموزشی – توجیهی، دکتر علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تقدیر و تشکر از عوامل برگزاری این برنامه از حضور پر رنگ شکاچیان قانونمند استان در این همایش کارگاه آموزشی تقدیر نمود.

سالاروند با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره آموزشی، اخذ پروانه شکار و صید را منوط به گذراندن این دوره آموزشی توسط شکارچیان عنوان نمود.

وی با اشاره به تفاوت میان شکارچی و شکارکش گفت: شکارچیان قانونمند می توانند محیط زیست را در حفظ و حراست بهتر زیستگاهها یاری نمایند.

سالاروند ایجاد شکارگاههای خصوص و مراکز تکثیر حیات وحش را از راههای حفاظت حیات وحش دانست و برنامه ریزی در این خصوص با رعایت ضوابط و شرایط زیست محیطی و بررسی دقیق وضعیت اکوسیستم را ضروری دانست.

وی با اشاره به این موضوع که احیاء گونه های در خطر انقراض هزینه های بالا و دشواری های خاص خود را دارد گفت: اولویت برنامه ریزی های زیست محیطی در حوزه حیات وحش در درجه نخست باید حفظ گونه های موجود و جلوگیری از انقراض آنها باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: باید تفکرات در خصوص حیات وحش و بهره برداری از آنها متناسب با شرایط موجود و با تکیه بر درآمد زایی مبتنی بر حفظ گونه باشد.

وی با اشاره به درآمد بالای بعضی از کشورها مانند تانزانیا و کنیا از حیات وحش و پارکهای ملی گفت: این روش می تواند ضمن ایجاد درآمد بالا به پایداری و حفظ گونه های حیات وحش کمک شایانی نمایند.

در ادامه این دوره آموزشی کارشناسان بخش محیط طبیعی، یگان و حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به بیان مطالبی در خصوص معرفی مناطق چهارگانه، وضعیت قبلی و فعلی حیات وحش استان، عوامل تهدید حیات وحش استان، کارکردها و ارزش های حیات وحش، شرایط صدور پروانه شکار و قوانین و مقررات شکار و صید و مجازات های تعیین شده در بحث شکار غیر مجاز پرداختند همچنین به منظور ایجاد هم گرائی و رفع شبهات موجود و تفاوت های موجود در جامعه شکارچیان افرادی به نمایندگی از حضار به ایراد سخن و بیان مشکلات موجود پرداختند که به سوالات آنها توسط کارشناسان اداره کل پاسخ داده شد.
48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1692355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =