بالاخره کوی دانشگاه تهران از دانشجوی کارشناسی خالی شد.

یک سال پیش، داریوش اسماعیلی مدیرکل کوی دانشگاه تهران خبر داد تنها در سال تحصیلی 90-89 کوی دانشگاه تهران میزبان دانشجویان دوره کارشناسی است و از سال تحصیلی 91-90، خوابگاه های کوی، مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی می شود. 

او اکنون خبر داده که کوی دانشگاه تهران ویژه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه شده است: "از امسال تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کوی اسکان می‌یابند و دانشجویان کارشناسی به سطح شهر انتقال خواهند یافت."

اسماعیلی پیش از این درباره این تصمیم گفته بود: "با توجه به اینکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیازمند فرصت بیشتری برای مطالعه هستند براین اساس تصمیم گرفته شد که دانشجویان کارشناسی را به خوابگاه‌های سطح شهر منتقل کنیم و تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در کوی اسکان دهیم. تمامی دانشجویان کارشناسی ساکن در سطح شهر دانشگاه تهران می‌توانند با ارائه کارت خوابگاه از امکانات کوی استفاده کنند."

وزارت علوم در دو سال گذشته، سیاست افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی را پیش گرفته است. حتی وزیر علوم هم از روسای دانشگاه های مادر خواست از ظرفیت کارشناسی کم کنند به ارشد و دکتری بیفزایند. به نظر می رسد اختصاصی شدن کوی دانشگاه تهران برای تحصیلات تکمیلی در همین راستا باشد. 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ذانشجوی همین دانشگاه IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    4 2
    درسته ولی مسایل سیاسی و اخلاقی هم تو اینکار تاثیر داشتن
  • بدون نام IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    2 1
    یعنی اگه بچه های کارشناسی کنار ارشدها باشن ارشدها نمی تونن خوب درس بخونن؟!
  • دانشجوی دکترای ساکن کوی IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    3 0
    سلام یک جوری مطلب را بیان می کنند که انگار امکانات کوی در بالاترین سطح قرار گرفته است .اتاق های 3*2 و کوچک با ظرفیت دونفر اصلا مناسب تحصیلات تکمیلی نیست.اینترنت و کتابخانه و سلف هم که از اول بوده.
  • بدون نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    6 1
    آقایونی که این تصمیمات عاقلانه! را اتخاذ می کنند آیا فکر نمی کنند دانشجویان کارشناسی که ازتجربه و سن کمتری برخوردار هستند بهتر است در مکانی به صورت متمرکز زندگی کنند و آواره کوچه و خیابان تهران نشوند؟؟ بازهم مثل همیشه تصمیمات یک شبه و باری به هر جهت!!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 0
    واقعا تصميمات بدون برنامه ريزي ، بدون فكر و عجولانه زياده ودانشگاه تهران واقعا بدون صاحبه