روایت رئیس نهاد نمایندگی رهبری از درگیری های اخیر در دانشگاه‌ها/ بپذیریم در جامعه ما مشکلات زیر ساختی هست/برای اتفاقات بزرگ بین‌المللی آماده شوید

ایسنا نوشت: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها کار دانشجویان را در این دوره سخت و مهم دانست و با اشاره به درگیری های اخیر در دانشگاه‌ها گفت: بخشی از این رفتارها در فضای دانشگاه عادی نیست . این نوع از ناسزاگویی، خشم و نفرت یک امر بی سابقه و عجیب است و این افراد بدون اینکه بفهمند با کسانی که دنبال تجزیه ایران بودند، همسو و همسنگر هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین"مصطفی رستمی" در نشست تشکل‌ها و فعالین فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های استان ایلام  تصریح کرد: ارزیابی ما این بود که در دانشگاه‌ها التهاب‌هایی وجود خواهد داشت، اما کسی پیش‌بینی نمی‌کرد که به دلیل مرگ خانم امینی باشد.

رستمی بر ارتباط با تشکل‌ها تاکید کرد و گفت:  دشمن دنبال ایجاد شکاف میان دانشجویان و و فعال کردن گسل‌های جامعه ما است.

وی در تحلیل اتفاقات اخیر دانشگاه‌ها گفت: بخشی از اتفاقات اخیر به دلیل هیجانات ناشی از تحریک شدگی در فضای مجازی بوده است. این رفتارها در دانشگاه عادی نیست. این نوع از ناسزاگویی، خشم و نفرت یک امر بی سابقه و عجیب است و این افراد بدون اینکه بفهمند با کسانی که دنبال تجزیه ایران بودند، همسو و همسنگر هستند.

وی به شرایط کار تبیینی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این دوره کار شما دانشجویان سخت و مهم‌ است. شما باید فرصت اختلاف افکنی را از بدخواهان بگیرید و فاصله‌های ایجادشده با دانشجویان معترض را پر کنید . باید به اشتراکات فراوان جامعه بپردازید و محبت و انس میان دانشجویان را ترویج کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌های کشور ادامه داد:در کنار تمام آسیب‌هایی که در اعتراضات اخیر وجود دارد،حوادث اخیر یک برکت نیز داشت. این حوادث توجه عده‌ای از مدیران را به سمت برخی مشکلات کشور برد. یکی از این مشکلات در حوزه تعلیم و تربیت در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و آسیب‌های فراوان فضای رهاشده‌ی مجازی است.

وی با اشاره به نقش دروس معارف در تبیین حقایق گفت : نظام آموزش معارف اسلامی تحول  نیاز به تحول جدی داشته و بخشهایی از این تحول صورت گرفته و در حال انجام است.

وی پس از شمردن افتخارات بزرگ کشور در حوزه‌های علمی،خدماتی، آموزشی، دفاعی و اقتدار در و نیل با وجود دشمنی ها با اشاره به اینکه در۱۰سال گذشته وضعیت اقتصادی مطلوبی را نداشته‌ایم، تصریح کرد: باید بپذیریم در جامعه ما مشکلات زیر ساختی هست. هرچند خبر خوب این است که در یکسال گذشته در اکثر شاخص های اقتصادی پیشرفت وجود دارد.

رستمی در پایان گفت:عربستان حامی ایران اینترنشنال که مدعی آزادی زنان است خود بزرگترین متهم و ناقض حقوق بشر و حقوق زنان است و اخیرا  به خاطر یک توئیت، پزشک زن را به ۳۴سال زندان محکوم کرده است. در بررسی اعتراضات مشخص شده که بخشی از دانشجویان معترض یک فضای توهمی ناشی از القائات یک‌سویه رسانه های معاند قرار دارند و آگاه سازی و مواجه کردن آنان با واقعیت های ایران و جهان راهکار است.

وی گفت: نظام جهانی با سرعت در حال تحول است و حوادت اخیر اروپا نشانه ای از تحولات بزرگ آینده است. خود را برای اتفاقات بزرگ در عرصه بین‌الملل آماده کنید. دنیای آینده با امروز متفاوت خواهد بود. به زودی شاهد آن روز خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم فعالان دانشجویی دغدغه‌های خود را با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در میان گذاشتند.
"صیدی" دبیر دبیران انجمن‌های علمی دانشگاه ایلام در این نشست با بیان صحبت‌هایی از مقام معظم رهبری اظهار کرد: در دانشگاه ایلام ۵۷ انجمن علمی داریم که در حال حاضر ۲۶ انجمن فعال داریم. نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تا کنون برای انجمن‌ها برنامه‌ای نداشته یا اگر داشته‌اند تاثیر چندانی بجای نذاشته است.
"احمدرضا حیدرنژاد" مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز اظهار کرد: دغدغه‌ها بسیار زیاد است. در حال حاضر با فضایی از دانشجوها سر و کار داریم که عمده فعالیت آن‌ها در فضای مجازی است، که این موضوع باعث ایجاد شکاف میان دانشجویان انقلابی و سایر دانشجو ها شده است. فعالیت نهاد رهبری در این زمینه اهمیت بسیار دارد.
مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در حادثه‌های اخیر بسیج دانشجویی سنگ تمام گذاشتند. نکته بعد لزوم گسترش تبادل آرا و آزاد اندیشی در میان دانشگاه‌ها است. گفته شده برنامه‌هایی که با چالش همراهند اجرا نشوند. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد فاصله در میان دانشجویان شود. نکته آخر این است که فضای دروس معارف با نیازهای دانشجوها فاصله دارد.
"عباس قلی‌وند" دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ایلام نیز ضمن محکومیت حمله تروریستی شاهچراغ، اظهار کرد: یک انقلاب در کنار لطف خدا برای بقا نیاز به حمایت مردم نیز دارد. بیایید انگشت اتهام را یک بار به سمت خود بگیریم. در جریان پیش رو با دو قشر مواجه بودیم که هر دو زبان یک دیگر را نمی‌فهمیدند. نهادهای آموزشی در این عرصه به شدت کم کاری کرده‌اند. نیاز به انقلاب آموزشی داریم.
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه ایلام ادامه داد: فرهنگ نیاز به آموزش دارد. نمی‌توان با وجود آموزش ضعیف در مدارس، انتظار معجزه از همین افراد در دانشگاه‌ها را داشت. مدل‌ها باید تغییر یابد. باید بتوان مسائل را از پایه و مبنا حل کرد.
"امیر حسین سبزیان" دبیر شورای صنفی علوم پزشکی نیز اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ سرانه فضای آموزشی برای هر نفر ۶ متر است، یعنی اتاق ۱۷ متری برای ۳ نفر، ولی اصلا به این شکل نیست. نکته بعدی ازدواج دانشجویی و نبود خوابگاه متاهلی است. وضعیت خوابگاه‌ها مناسب نیست.
دبیر شورای صنفی علوم پزشکی ادامه داد: مورد بعدی مسیر دسترسی به دانشگاه علوم پزشکی است. ایلام در ۱۰ رشته رزیدنت ندارد. این قشر با مشکلاتی روبرو هستند.
"پیرحیاتی"جانشین حوزه بسیج خواهران دانشگاه فرهنگیان ایلام نیز دراین نشست اظهار کرد:دانشگاه به عنوان یکی از عالی‌ترین نهادهای فرهنگی است.با روی کار آمدن دولت انقلابی انتظار می‌رود، سند چشم انداز اسلامی شدن دانشگاه‌ها پیگری و بر آن نظارت شود.
"حسن بلوچی" نماینده انجمن‌های علمی و بنیاد نخبگان استان ایلام نیز گفت: وظایف قشر علمی و دانشجویی چند برابر شده است. انجمن‌های علمی اگر مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند پل گمشده بین دانشگاه و صنعت باشد. بودجه انجمن‌های علمی بسیار کم است.
"محمدجواد قندهاری" دبیر دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری نیز در این نشست به مشکلاتی مانند کشف استعدادها، کار دانشجویی، به کارگیری دانشجویان در دانشگاه‌ها و تعامل بین نهاد رهبری و کانون‌های فعال اشاره کرد.
"سید حسن موسوی مقدم" دبیر هیئت حضرت علی اکبر (ع) دانشگاه ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: کانون‌های مذهبی در دانشگاه‌ها پرچمدار اسلام هستند. وظیفه اصلی ما تبلیغ ارزش‌های اسلامی است. ما برای این امر نیاز به حمایت‌های همه جانبه داریم. وی همچنین خواستار افزایش اعتبار دانشگاه شد.

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =