قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

هفته یازدهم لیگ برتر از امروز پیگیری خواهد شد.

ایمان گودرزی؛ بالاخره لیگ ایران به تعطیلی اجباری رسید. لیگ بیست و دوم ایران با نظر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بعد از هفته یازدهم تعطیل خواهد شد و تیم ها به تعطیلات و ملی پوشان به اردوی آماده سازی جام جهانی خواهند رفت. بازی ها طبق روال سه هفته گذشته در روز پنج شنبه و جمعه پیگیری خواهد شد. در مهم ترین بازی های این هفته پرسپولیس به مصاف مس کرمان می‌رود و استقلال در روز جمعه مهمان هوادار است. سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال این فرصت را دارند که با صدر نشینی به تعطیلات بروند. با هم نگاهی به پیش بازی هفته یازدهم می‌اندازیم؛

تراکتورملوان

پنج شنبه

ساعت ۱۵:۰۰

ورزشگاه یادگار امام(ره)


تراکتور با هدایت سرمربی روسی خود هفته های نخست را خیلی خوب سپری نکرد، در ادامه توانست با بردهای متوالی خود را به جمع مدعیان برسد، اما در دو هفته اخیر نتوانست در برابر حریفان امتیازی کسب کند و بازی سنگین هفته گذشته مقابل سپاهان را نیز باخت. تراکتور در رویاروی با سپاهان با دریافت ۴ گل و البته زدن ۲ گل به سپاهان، بازی را واگذار کرد تا بعداز پایان هفته دهم، با ۱۴ امتیاز در رده ششم قرار گیرد. تبریزی ها حالا حسابی از جمع مدعیان دور شدند و فاصله زیادی هم با صدر جدول دارند، آنها خیلی خوبی می دانند که در صورت لغزش در هفته یازدهم بازگشت آنها به جمع مدعیان به شدت سخت خواهد شد. پس حتماً تلاش خواهند کرد در خانه خود، با کسب سه امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند. در مقابل تراکتور با این شرایط، ملوان خواهد ایستاد، تیمی که اتفاقاً روزهای خیلی سختی را سپری می کنند و فاصله امتیازی با قعرجدول ندارد. انزلی چی ها هفته هاست طعم برد را نچشیدند و شرایط بدی در جدول دارند. با ۵ امتیاز و هم امتیاز به قعرنشین در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارند، آنها هفته گذشته را مقابل پرسپولیس با شکست سپری کردند و حالا شاید برای آنها کسب یک امتیاز از تبریز هم خیلی خوب باشد. این در حالی است که قطعاً ملوان هم با امید کسب سه امتیاز پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت، شاید یک شوک می توانست ملوان را در رویاروی با تراکتور بیشتر کمک کند.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

پرسپولیس - مس کرمان

پنج شنبه

ساعت: ۱۷:۰۰

ورزشگاه آزادی

پرسپولیس در بازی با مس کرمان به دنبال قطعی کردن صدرنشینی‌ در لیگ قبل از تعطیلی طولانی مسابقات است. دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که پرسپولیس در صورت گرفتن سه امتیاز این مسابقه، به هیچ عنوان نگران جایگاهش در جدول نخواهد بود و با صدرنشینی به استقبال تعطیلی لیگ خواهد رفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی به دنبال این هستند که همانطور که مس رفسنجان را در تهران شکست دادند، سه امتیاز بازی با دیگر تیم مسی لیگ برتر – که هفته گذشته دومین بردش در بازگشت به لیگ برتر را کسب کرد - را هم بگیرد. البته که باشگاه کرمانی چند روز قبل در اطلاعیه‌ای، برای حریفش کری خوانده و نوشته اذیت کردن تیمهای پرستاره را خیلی خوب بلد است. در ۱۶ مسابقه قبلی دو تیم سهم پرسپولیس ۵ برد و سهم مس کرمان ۴ پیروزی بوده است و ۷ مسابقه دو تیم نیز به تساوی رسیده است. هفته گذشته پرسپولیس با یک گل ملوان را شکست داد و مس کرمان هم با دو گل از سد صنعت نفت آبادان گذشت.تا پایان هفته دهم پرسپولیس ۲۱ امتیازی در صدر جدول قرار دارد و مس ۹ امتیازی تیم سیزدهم است.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

صنعت نفت آبادان پیکان

پنج شنبه

ساعت: ۱۷:۰۰

ورزشگاه تختی

صنعت نفت آبادان روزهای سختی را سپری می کند، این تیم که خیلی زود با تغییرات روی نیمکت هم روبرو شد، هنوز نتوانسته خود را از قعر جدول جدا کند و در طول هفته های گذشته همواره با ناکامی مواجه شده است. آبادانی ها هفته گذشته در رویاروی با مس کرمان تازه وارد هم نتوانستند به امتیازی دست پیدا کنند و با ۲ گل از مس کرمان شکست خوردند. شاگردان فیروز کریمی حالا با انگیزه بسیار پایین در رقابت ها حاضر می شوند و حتی مثل سابق در خانه خودشان هم دیگر قدرتی نشان نمی دهند. صنعت نفت آبادان ناامیدتر از همیشه به مصاف پیکان خواهد رفت اما حتماً آبادانی ها بدشان نمی آید که با برد پیکان در آبادان در جدول صعود کنند. طرف دیگر این بازی هم شرایط خیلی خوبی ندارد. هر چند پیکان هنوز با ۱۱ امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است اما این تیم در هفته ها ی اخیر خوب ظاهر نشده و بازیها و امتیازاتشان را از دست داده است. شاگردان مجتبی حسینی در هفته دهم هم در خانه خود به مصاف هوادار رفتند و نتوانستند سه امتیاز بازی را کسب کنند و با تساوی بازی را خاتمه دادند. این شرایط باعث شده که جایگاه حسینی حسابی متزلزل باشد و انگار محکوم به برد مقابل صنعت نفت آبادان هستند، هر چند برد نفت در آبادان به هر حال به این راحتی ها نخواهد بود.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

فولاد خوزستانگل گهر سیرجان

پنج شنبه

ساعت ۱۹:۰۰

ورزشگاه شهدا فولاد

فولادی که این روزها خیلی سخت نیست، این هفته بازی سخت تری را پیش رو خواهد داشت، شاگردان جواد نکونام که استرس از دست دادن سرمربی را هم دارند، هفته های گذشته را با موفقیت سپری نکردند و تا رده نهم جدول سقوط کردند. فولاد بعداز چهار تساوی مقابل تیم های مس رفسنجان، مس کرمان، استقلال و پیکان، در هفته دهم رقابت ها در رویاروی با نساجی مازنداران بازی را دو بر یک واگذار کرد تا شرایط بدتر از گذشته برای این تیم رقم بخورد. شاگردان نکونام با شرایط و ظرفیتی که دارند، اصلا در جایگاه خوبی نیستند و مهمتر اینکه آنها روند رو به رشدی هم ندارند و در طول هفته های گذشته، بازی آنها چنگی به دل نمی زند و روند خوبی نداشته است. این تیم در رویاروی با گل گهرسیرجان به طور حتم کار سخت تری را هم خواهد داشت. چرا که فولاد با وجود بازی در خانه از روحیه خوبی برخوردار نیست. در مقابل گل گهرسیرجان با هدایت امیر قعله نویی در هفته های اخیر بازیها را یک در میان برده و باخته و اگر به همین منوال پیش برود، این هفته نوبت باخت گل گهرسیرجان خواهد بود. شاگردان امیر قلعه نویی در رویاوری با پیکان بازی را بردند، در مصاف با استقلال در یک بازی نزدیک بازی را واگذار کردند و در رویاروی با نفت مسجد سلیمان با ۵ گل برنده بازی شدند. در دیدار با نساجی با یک گل بازی را واگذار کردند و در نهایت در هفته دهم در مصاف با ذوب آهن به سه امتیاز بازی دست پیدا کنند و حالا فاصله زیادی با صدر جدول ندارند و با ۱۸ امتیاز در رده چهارم جدول ایستاند و اختلاف سه امتیازی را صدر جدول را می خواهند با برد فولاد جبران کنند. این بازی به خاطر حضور نکونام روی نیمکت فولاد و قلعه نویی در گل گهر سیرجان حسابی حساست خواهد داشت و به نظر می رسد می تواند یکی از بازیهای جذاب هفته دهم رقابت ها باشد.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

هوادار - استقلال

جمعه

ساعت: ۱۶:۰۰

ورزشگاه دستگردی

استقلال و هوادار یازدهمین بازی خود در لیگ بیست و دوم را مقابل هم برگزار خواهند کرد. هوادار در جایگاه دهم جدول قرار دارد. 8 گل زده دارد و10 گل خورده که نشان می‌دهد از نظر دفاعی تیم قابل قبولی نیست و در خط حمله نیز کج‌دار و مریز پیش می‌رود. البته وضعیت استقلال هم در خط آتش چندان تعریفی ندارد. تیم ساپینتو تاکنون 11 بار موفق به گلزنی شده که یکی از گل‌ها نیز با کمک بازیکن حریف به دست آمده است. بازی با هوادار یک فرصت طلایی است تا استقلال میانگین گل زده خود در لیگ برتر را افزایش دهد. بدون شک ساکت الهامی در بازی با استقلال به‌دنبال حداقل‌ها است و بنا دارد با بستن منفذهای حریف به تک امتیاز این بازی دست یابد. الهامی معمولاً تیم‌هایش را به شکل انتحاری مقابل تیم‌های بزرگ قرار می‌دهد. او ابتدا بازی دفاعی را از شاگردانش طلب می‌کند و در ادامه سعی بر گلزنی و زدن تیر خلاص بر پیکر حریف دارد. استقلال قطعاً برای عبور از هوادار باید در خط میانی تیم بی‌نقصی باشد. با نهایت اعتماد به نفس و سختگیر در کار دفاعی و بسیار هوشیار و موقعیت‌شناس در اجرای عملیات هجومی. روزبه چشمی یکی از عناصری است که در این بازی به‌شدت به کار ساپینتو خواهد آمد و در راه پیروزی در این میدان می‌شود روی او عمیقاً حساب کرد. مهدی مهدی‌پور نیز باید در ارسال پاس‌های آخر که منجر به خلق موقعیت می‌شود نهایت دقت را انجام دهد تا آبی‌ها بتوانند بارها با دروازه حریف تک به تک شوند. شاید ساپینتو روی قایدی هم حساب کرده باشد اما مهدی در بازی قبل نشان داد چندان روی اوج نیست و قدری افت کرده است اما این بازی برای او نیز یک فرصت طلایی است تا پیش از تعطیلی لیگ برتر شایستگی‌های خود را دوباره به رخ بکشد. در میان عناصر هجومی استقلال پیمان بابایی هم وضعیت مناسبی در هفته‌های اخیر نداشته است. او برای تداوم حضور در ترکیب آبی‌ها و نیمکت‌نشین ماندن بازیکنانی همچون مطهری و شهباززاده نیاز به گلزنی دارد. بابایی و قایدی به‌عنوان مهاجمان تخصصی هرکدام یک گل برای استقلال به ثمر رسانده‌اند که این آمار نمی‌تواند قابل قبول باشد و مردان آبی‌ باید در این میدان همه ناکامی‌های گذشته را جبران کنند.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

مس رفسنجانسپاهان

جمعه

ساعت: ۱۶:۳۰

ورزشگاه شهدای صنعت مس

مس رفسنجان در پایان هفته دهم شرایط ایده آلی ندارد ولی آنقدر هم شرایط اش حاد نیست. این تیم که در چند فصل اخیر خوب ظاهر شده است، در بیست و دوم دوره لیگ برترهم توانسته نتایج خوبی کسب کند، هر چند مس رفسنجان به نظر می رسد هنوز به شرایط ایده آل نرسیده، ولی همچنان با امیدواری در بازی ها ظاهر می شود. مس در هفته دهم به مصاف نفت مسجدسلیمان رفت و در دیدار نزدیک، تنها توانست یک امتیاز از بازی بیرون از خانه کسب کند و به احتمال زیاد در این هفته و در خانه خودش به فکر برد و کسب هر سه امتیاز بازی است و احتمالاً محتاط بازی خواهد کرد و تلاش خواهد در ضدحمله ها بتواند دروازه سپاهان را باز کند. این کار برای مس سخت خواهد بود، حریف این هفته مس حسابی با توپ پر خواهد آمد. سپاهان اتفاقاً در هفته های اخیر خوب نتیجه گرفته و توانسته است خود را تا رده دوم جدول بالا بکشد و بالاتر از تیم های مثل استقلال، گل گهرسیرجان و... قرار دهد. شاگردان مورایس روزهای خوبی را سپری می کنند با اختلاف دو امتیازی در رده دوم جدول هستند و انگار نیم نگاهی به صدرجدول نیز دارند. آنها در بازی سخت هفته دهم مقابل تراکتور نشان دادند که شرایط ایده آلی دارند و می توانند هر تیمی را شکست دهد و این کار را برای مس رفسنجان به شدت سخت خواهد کرد. این بازی در هفته دهم هم می تواند یکی از بازیهای حساس این هفته از رقابت ها باشد. سپاهان با مورایس در فکر صدرنشینی است و مس رفنسجان در خانه خودش قصد ندارد سه امتیاز بازی را از دست بدهد. این رویاروی می تواند با بازی که از هر دو تیم سراغ داریم ، یک بازی زیبا در هفته دهم باشد. هر چند احتیاط هر دو تیم هم امکان دارد دقایق ابتدایی بازی را از کیفیت بیندازد.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

آلومینیوم اراکنساجی مازنداران

جمعه

ساعت: ۱۸:۳۰

ورزشگاه امام خمینی (ره)

آلومینیوم اراک در میانه جدول ایستاده است و با ۱۳ امتیاز توانسته است بالاتر از هشت تیم لیگ برتری قرار گیرد، اما این اصلاً خوشایند مسئولان اراکی این تیم نیست. آنها در فصل پیش رو انتظار بیشتری از تیمشان داشتند و دارند، اما شاگردان مهدی رحمتی این انتظارات را تا اینجای کار برآورده نکردند. آلومینیوم اراک انگار در رویاروی با تیم های بزرگ به مشکل می خورد و این را در بازی مقابل سپاهان و استقلال نشان داده است در عوض اراکی در رویاروی با مس کرمان و ملوان که تازه واردهای این فصل از رقابت ها هستند نتیجه خوبی گرفتند. شاگردان مهدی رحتمی در این هفته اتفاقاً بازی سختی را خواهند داشت، درست است که آنها در خانه خود بازی خواهند کردو به سه امتیاز بازی فکر می کنند، اما بردن نساجی مازندران در این شرایط برای آنها آسان نخواهد بود. نساجی مازندران از چهار هفته اخیر ۱۰ امتیاز کسب کردند و خود را تا جایگاه پنجم بالا کشیدند، آنها در هفته دهم رقابت ها فولاد را در مازندران شکست دادند و حالا از روحیه بسیار خوبی برخوردار هستند، به نظر می رسد مازندرانی ها برای دیدار با آلومینیوم اراک هم برنامه ویژه ای داشته باشند و این کار را برای اراکی ها در خانه سخت خواهد کرد. این دیدار به نوعی مچ انداری مربیان جوان نیز خواهد بود و سرمربیان دو تیم به طور حتم برای رسیدن به سه امتیاز کامل بازی، شاگردانشان را به زمین خواهند فرستاد.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

ذوب آهننفت مسجدسلیمان

جمعه

ساعت: ۱۸:۳۰

ورزشگاه فولادشهر

ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار تا اینجای لیگ تنها یک برد داشته و التبه تعداد تساوی های این تیم هم زیاد بوده و به عدد ۷ رسیده است. ۲ باخت هم در کارنامه ده هفته ای ذوب آهن دیده می شود که در نهایت با ۱۰ امتیاز در رده دوازدهم جدول نشسته است. اصفهانی ها نگران نبردن حریفان هستند و این جایگاه مهدی تارتار را حسابی تهدید می کند، احتمالاً مسئولان ذوب آهن با ادامه این روند، خیلی منتظر تارتار نخواهد شد و این شرایط را برای ذوب آهن در مصاف نفت مسجد سلیمان سخت خواهد کرد. شاگردان مهدی تارتار در هفته دهم هم با شکست زمین را ترک کردند و حالا روحیه خوبی ندارند. در مقابل اصفهانی ها این هفته نفت مسجدسلیمان صف آرایی خواهد کرد، تیمی که اتفاقاً شرایط خوبی ندارد و از ده بازی گذشته، دو برد، سه تساوی و ۵ باخت را دارد و با ۹ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است. نفت مسجدسلیمان فرصت خطا و لغزش را ندارد و با کمترین اشتباه جایگاه فعلی اش را نیز خیلی زود از دست خواهد داد. شاگردان رضا مهاجری در هفته دهم در رویاروی با مس رفسنجان در خانه خودشان فقط یک امتیاز کسب کردند و حالا در بیرون از خانه به نظر می رسد کارشان سخت تر نیز باشد. آنها به طور حتم تلاش خواهند کرد با حداکثر امتیاز از زمین خارج شوند، اما مهاجری هم به خوبی می داند این میسر نخواهد بود، پس احتمالا به تک امتیاز از این بازی هم راضی خواهند بود.

قهرمان تعطیلات جام جهانی کیست؟

بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =