وزیر پیشین علوم معتقد است:‌ « موج جدید خروج دانشجویان از کشور شروع شده و وقتی با آنها حرف می‌زنیم عمدتا از برخی محدودیت‌ها رنج می‌برند.»

جعفر توفیقی، وزیر پیشین علوم، با حضور در کافه خبر گفت:‌ «در حال حاضر شعارهایی در مورد اینکه دانشجویان، نیروهای آینده سازو خلاق این کشورند و باید تفکرمستقل و اعتماد به نفس و غیره داشته باشند داده می‌شود، در سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام به وفوراز این تعابیر استفاده شده است ولی مشکل ما در اجرا این است که چه بستری باید فراهم شود که دانشجو این ویژگیها را در خود کشف  کند و پرورش دهد.»

او ادامه داد:‌ « مسلما ما اگر می‌خواهیم در آینده دانشجو فعال و خلاق باشد باید در دانشگاه‌ها فرصت فعالیت، تشکل سازی، کار گروهی، تبادل افکار و تضارب اندیشه ها به وجود بیاید و اینها در گروی توسعه فعالیتهای دانشجویی است. با خارج شدن دانشجویان از عرصه فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و به حاشیه رانده شدن آن ها این اهداف محقق نمیشود.»

توفیقی گفت:‌ « ما از یک طرف تمام این شعارهای خوب را میدهیم و از طرف دیگر تمام درهایی که میتواند دانشجو را به صحنه بیاورد را می‌بندیم؛ تشکلهای صنفی و سیاسی را محدود می‌کنیم و دانشجو به خاطر رانده شدن و عدم امنیت، ترجیح میدهد فعال نباشد. نتیجه این می‌شود که دانشجو به انزوا کشیده می‌شود و ساکت می‌شود و چنین سکوت منفی ای بر دانشگاهها حاکم میشود. در حالیکه فعالیت دانشجو را باید به جای تهدید، یک فرصت بدانیم. تجربه مستقیم من در دانشگاه‌ها نشان میدهد که موج جدید خروج دانشجویان از کشور شروع شده و وقتی با آنها حرف می‌زنیم عمدتا از همین محدودیت‌ها رنج می‌برند.»

متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با وزیر پیشین علوم را اینجا بخوانید.

45/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جريان ضعيف IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    0 0
    بله ، فرصت حمله به دانشجو