رسا نوشت:

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در واکنش به انتشار ویژه نامه خاتون تصریح کرد: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر کند تا برای کسانی که قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند که مملکت صاحب دارد، در این شب‌های قدر از خدا بخواهید که خداوند اینها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، عصر روز گذشته در مشهد در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء (عج) تهران، مطالب مهمی را پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان، فلسفه‌ دعا و نیایش، ضرورت بهره‌بردن از آثار و برکات این ماه بزرگ و همچنین اهانت بعضی از سست عقیده‌ها و روشنفکران تصنّعی به مقدسات اسلامی بیان کرد. 

وی با استشهاد به آیات و روایات متعدد درباره این ماه مبارک و نیز اهمیت دعا تصریح کرد: مهمترین فایده‌ای که این ماه برای انسان دارد؛ رسیدن به عالی‌ترین مقام عبودیت و بندگی، معرفت، خودسازی و تکامل روح و جان انسان است که وجود این همه آداب انسان سازی، خود دلیل اَکمل است بر اینکه دستورات اسلام همه از عالم غیب و مطابق با فطرت پاک انسانی است. 

این مرجع تقلید با اشاره به فوائد و برکات این ماه شریف افزود: در این ماه با تلاوت قرآن کریم و استفاده از ادعیه وارده از معصومین علیهم السلام، روح ایثار، گذشت، فداکاری و مواسات با برادران دینی در انسان پدید می‌آید و رذایل اخلاقی از بین رفته و انسان با اطاعت از فرمان الهی به درجه اعلای بندگی می‌رسد. 

وی با تأکید بر الگوبرداری از شیوه و منش زندگی مولای متقیان علی علیه السلام اظهار داشت: نکته مهمی که ما باید از این ماه بزرگ برداشت کنیم، شناخت روش و سیره ائمه معصومین علیهم السلام بخصوص مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علیه السلام می‌باشد. روش حکومت‌داری، عبادت، زهد و پارسائی آن بزرگوار برای همه درس است و محاسبه‌ی نفس، تواضع، انکار منکر و ابطال باطل از ویژگی‌های مهم و آموزنده‌ی آن حضرت می‌باشد. 

این مرجع تقلید در ادامه افزود: عدالت به معنای واقعی کلمه را آن امام مظلوم در جامعه پیاده کردند؛ عدالتی که فقط با عمل و رفتار قابل تحقق است نه اینکه فقط شعار بدهیم و به آن عمل نکنیم. 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در توصیه‌ای به طلاب تصریح کرد: در حالی که مشغول تعلیم و تدریس هستید، باید به آن چه در جامعه می‌گذرد توجه داشته باشید و بدانید که دشمن از فرصت‌های مختلف درصدد ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی و باورهای دینی مردم است. 

وی با انتقاد از رویکرد دین‌ستیزی مجله‌ای که اخیراً با پول بیت‌المال مسلمین و در تیراژ بسیار زیاد و به طور رایگان منتشر شده است، تاکید کرد: عده‌ای به جای اینکه مشکلات مردم مانند گرانی، تورم، بیکاری و ... را برطرف کنند، به مقدسات جسارت می‌کنند. اهانت بزرگی که بعضی از نویسندگان این مجله به ساحت مقدس اسلام کرده‌اند دل هر انسان مؤمن و شیعه‌ی امیرالمومنین علیه السلام را به درد می‌آورد. 

چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟ 

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه مسئولند و باید از دین در مقابل این هجمه‌ها دفاع کنند، ادامه داد: چه شده است که عده‌ای در این زمان به خود جرأت می‌دهند این چنین به مقدسات مذهب توهین کنند؟ چرا دادستانی و قوه‌ قضائیه به وظیفه اصلی خود عمل نمی‌کنند؟ چرا باید بنام روشنفکری همه مقدسات اسلام را زیر سوال برد؟ این اشخاص از کجا پیدا شدند که این چنین به احکام الهی حمله می‌کنند و هر روز درصدد تغییر هویت اسلامی جامعه هستند؟ 

وی با بیان اینکه این اشخاص قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را آزردند، افزود: باید قوه قضائیه این افراد را تعزیر کند تا برای کسانی که قصد تعرض به مقدسات را دارند درس باشد. این آقایان نمی‌دانند که مملکت صاحب دارد و اینجا مملکتِ امام زمان علیه السلام و مملکتِ هزاران شهید انقلاب اسلامی است. در این شب‌های قدر از خدا بخواهید که خداوند اینها را هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند به جزای اعمال خود برساند. 

حجاب و چادر برای زن افتخار است 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه حجاب و چادر برای زن افتخار است و کرامت و شخصیت واقعی زن در حفظ حجاب، عفاف و عدم اختلاط زن و مرد است گفت: مردم مسلمان ایران هرگز فریب این اشخاص را نمی‌خورند و با هوشیاری و بیداری و با امر به معروف و نهی از منکر از دستورات شرع مقدس اسلام و آرمان‌های مقدس نظام اسلامی دفاع می‌کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از طلاب مدرسه خاتم الاوصیاء علیه السلام اظهار داشت: شما خودتان را به امام زمان علیه السلام فروخته‌اید و سرباز آن آقا می‌باشید. سعی کنید که رضایت حضرت را با درس خواندن، تهذیب نفس، کسب اخلاق حمیده اسلامی و بیان صحیح احکام و تبلیغ دین بدست آورید. من برای موفقیت شما دعا می‌کنم و از شما هم ملتمس دعا هستم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =