ایسنا نوشت:

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی بر لزوم تلاش رسانه‌ها برای نهادینه کردن اخلاق در جامعه و پرهیز از انتشار مطالبی که به آن یقین ندارند، تاکید کرد.

این مرجع تقلید در دیدار مدیرمسئول و اعضای هیات تحریریه روزنامه فرهنگ آشتی با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: اصحاب قلم، رسانه و مطبوعات کشور باید در راه خدا، صلاح کشور و خیر جامعه به ویژه طبقه ضعیف قلم بزنند.

صافی گلپایگانی با بیان اینکه «نوشتن یک صفحه مطلب درست و مفید کاری بس دشوار است»، خاطرنشان کرد: فعالیت در مطبوعات و رسانه کار دشواری است. شما اهل رسانه مسئولیت سنگینی را بردوش دارید و اینکه روزنامه شما هر روز منتشر می‌شود و باید برای پرکردن مطالب درست و دقیق در آن تلاش کنید، مسئولیت مهمی را برای شما رقم می‌زند؛ بنابراین وظیفه بزرگی متوجه شماست.

این مرجع تقلید گفت: تلاش کنید وظیفه‌ای که به عنوان اهل قلم و رسانه بر عهده شما نهاده شده به نحو احسن انجام دهید زیرا هر کس کاری را به عهده می‌گیرد در برابر آن مسئولیت دارد و شما باید نسبت به آنچه در رسانه‌های خود منتشر می‌کنید پاسخگو باشید.

صافی گلپایگانی اظهار کرد: رسانه‌هایی که قلم به‌دست هستند در پیشرفت، صعود و سقوط جامعه نقش به‌سزایی دارند و اگر راه صحیح را طی کنند، بسیاری از مفاسد برطرف می‌شود؛ بنابراین اهل قلم باید برای هدایت مردم و جامعه گام بردارند.

صافی گلپایگانی با دعوت از رسانه‌ها برای بیان حق و دوری از اغراض سیاسی اظهار کرد: در انتشار مطالب دینی بسیار دقت کرده و از آنچه که مورد اختلاف است دوری کنید. همچنین مطالبی را بیان کنید که مورد پذیرش همگان باشد.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: آنچه را نمی‌دانید و به آن یقین ندارید منتشر نکنید؛ زیرا شما در برابر مطالب منتشر شده مسئولیت دارید و نباید اغراض‌ شخصی و سیاسی را در نظر بگیرید بلکه تنها باید به دنبال بیان حق باشید.

/2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 151535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =