شما نظر بدهید/ با اینترنت طبقاتی موافقید یا مخالف؟

در پی صحبت‌های احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تعیین سطح دسترسی برای کاربران اینترنت، دوباره بحث درباره اینترنت طبقاتی بالا گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد راستینه درباره آن چیزی که به ایده طبقاتی کردن اینترنت معروف است در مصاحبه با ایلنا گفته است:‌ «آن فردی که تجارت بین‌المللی انجام می‌دهد، نیاز دارد که سطح دسترسی مشخصی برای مبادلات تجاری در اختیارش قرار گیرد. همینطور استاد دانشگاهی که باید از ظرفیت‌های کتابخانه‌های دیجیتال سراسر دنیا، پژوهشکده‌ها و وبگاه‌های آماری در دنیا استفاده کند، نمی‌توانیم سطح دسترسی‌اش را محدود کنیم. اما دانش‌آموزی که نیازمند این سطح از دسترسی نیست و به یک سری از داده‌ها در سطح ملی نیاز دارد، خب سطح دسترسی برای دانش آموز باید مشخص باشد.»

برخی طرح طبقاتی کردن اینترنت را باعث ایجاد شکاف دیجیتال و عقب‌ماندن بخش فقیرتر جامعه از قافله پیشرفت می‌دانند. حسینعلی افخمی پژوهشگر حوزه مطالعات ارتباطات، استاد دانشگاه و مدیر گروه رشته روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی دراین باره می‌گوید: «نابرابری دسترسی به اینترنت و طبقاتی کردن آن عاملی است که به شکاف دیجیتال دامن می‌زند؛ جامعه نادار از نظر پیشرفت عقب خواهد ماند و جامعه دارا رشد خواهد کرد و جلو می‌رود.»

از شما کاربران خبرآنلاین می‌خواهیم که نظرات خود را درباره این طرح با ما در میان بگذارید.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 135
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 15
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    یه سوالاتی می پرسید که آدم فکر میکنه شما ربات هستین، یا از مریخ اومدین اصلا از وضع جامعه و مردم خبری ندارین. آخه چه دلیلی داره مردم با محدودیت بدیهی ترین حقوق خودشون که آزادی اطلاعات باشه موافق باشن یا با محدود کردن بازار کسب و کار و درآمدشون و فضای تحقیق و علم شون و سایر علایق شون که همگی در فضای اینترنت هست موافق باشند. مگر اقلیتی که کلا منافع شون در محروم بودن عامه مردم هست و از این راه نون میخورن.
    • المیرا از اردبیل US ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      باید فیلتر برای معلمان برداشته شود برای سایر اقشار باید استفاده از فیلتر شکن جرم لحاظ شود.
    • علي IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      خانوم الميرا وقتي با پرچم امريكا مي آي از فيلترينگ حمايت مي كني حماقت مي كني .امثال تو هستند كه دروغ پردازي و ريا كاري رو در جامعه گسترش مي دن
    • امیر IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      خانم المیرا پس اولین مجرم شما هستید چون از فیلترشکن استفاده کردید با سرور امریکا
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      2 46
      درست میگویید ولی لای همین امکانات کشور خرابکاران تشریف می آورند و‌جامعه را ملتهب میکنند پس بر هر ایرانی ایجاب میشود که کمک کند مزاحم و مخلان زندگی را معرفی و یا جلوگیری کند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    هرکار دوست دارید بکنید ولی بدونید استارلینک تمام طبقات و محدودیتها رو برمیداره.
  • بببببببببب IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    165 7
    خیر
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      215 2
      ببین دغدغه کسانی که اسم خودشان را نماینده مردم گذاشتند چیه انگار خبری از گرانی بیکاری و...ندارند چون وضعشان خوبه و ان را درک نمیکنند
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    336 8
    مخالف هستم . ای خدا کجای جهان اینترنت طبقاتی میدن ببین گیر کیا افتادیم. فردا حتما میخواید بریم ثبت نام هم بکنیم
  • امیر IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    293 2
    مخالفم و به نظرم اکثریت مردم هم مخالف هستند.دسترسی به اینترنت بدون محدودیت باید برای عموم مردم فراهم باشد
  • محسن IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    267 4
    این مجلس خودش و طرح هاش از پیش شکست خورده هستند همه انسان هستیم حق دسترسی آزاد به اطلاعات جز حقوق اولیه هر انسانیه
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    183 8
    دیگه اینترنت 512کیلو طبقه نمیخاد، نیم کیلو بده ببریم خیرش رو ببینی
  • حسنعلی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    اشتباه ادم ها که نظر دادن اینه که اونا هم موضوع رو فقط سیاسی و حاکمیتی می بینن در صورتی که اینترنت طبقاتی یا پالایش شده یک عمل فرهنگیه که حکومت و مردم تلاش میکنن بر اساس نیاز و ضرورت دسترسی به افراد بدهند مثلا یک بچه 5 یا ده ساله چه نیاز داره که به کل لینک های دنیا دسترسی داشته باشه که خیلی هاش اصلا نیاز او نیست .....
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      شما خودت را در حد بچه 5 ساله کیبینی که بقیه برایت تصمیم بگیرند چی را میخوای خودت قدرت درک و شعور انن را نداری در ضمن اون بچه 5 ساله اگر نیاز باشه پدر و مادرش بهش میگند چه کار بکنه
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      239 3
      اشتباه تو هم اینه که فکر میکنه وظیفه حکومت اینه که بجای مردم فکر کنه و تصمیم بگیره. مردم خودشون عقل و شعور دارن و میدونن چه کار کنن یا نکنن. وظیفه حکومت تامین نیازهای اساسی مردم کشور از جمله اینترنت با استانداردهای جهانی است. دیگه اینکه بچه 7 ساله فلان لینک را ببینه یا نه به پدر مادرش مربوطه نه شما و حکومت! ضمناً... محدود کردن جریان اطلاعات را با این حرفا توجیه نکن
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      205 4
      با این تصمیمات شما داره ایران تبدیل به زندان میشه. این دیگه پرسیدن نداره. تبعیض ... ظلم ....دخالت توی کوچکترین حقوق مردم که دیگه نظر سنجی نداره... این کار از بیخ و بن اشتباه هست .
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      60 0
      شما یا موافق گردش آزاد اطلاعات هستی یا از محدود بودنش نون میخوری! حد وسط نداره برادر. اما این رو یادت باشه، گردش آزاد اطلاعات راه خودش رو پیدا میکنه چه ... بخواید چه نخواید.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      40 0
      حسن علی شما میگویید یک دبیرستانی حق ندارد در مورد مسائل پزشکی و یا مهندسی و .... جستجو کند و به اطلاعات خود بیفزاید ؟
    • حسینی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      29 0
      سواد بچه پنج ساله الان از تو بیشتر هست کشور احتیاج داره که نسل جدیدش باسواد وبهتر از نسل قبل باشه با این کار فقط جلوی پیشرفت وشکوفایی نسل جدید گرفته میشه اون نماینده مجلس اگر یک کن سرچ کنه وتحقیق می بینه در ضعیف ترین کشورهای اینترنت براحتی در دسترس همه هست امام گفت که وای به روزی که کشور بدست نااهلان بیافتد
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    206 4
    تا الان قعر طبقات معیشتی و اجتماعی و شغلی و رفاهی بودیم الان می ریم ته صف اینترنت آب از سرمون گذشته خودتون می دونید و مملکت تون که فکر می کنید ارث پدرتونه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    154 3
    مخالف الان چیزی بنام اینترنت نداریم بلکه اینترانت است. جز چند سایت انگشت شمار خارجی باز نمی شوند و حتی سایت های پستی و حمل و نقلی هم باز نمیشوند!
  • هما IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    189 1
    بسیاری افراد اصلا دانشگاهی نیستند ولی اهل مطالعه و پژوهش و یادگیری هستند. کافیست زبان انگلیسی بدانید اینترنت بین الملل تنها جایی است که با کمترین هزینه امکان استفاده از منابع مطالعاتی در آن فراهم است. حالا قرار است اینجا هم بین مردم تبعیض برقرار کنید؟ یک خانم خانه دار چون دانشگاهی نیست یا شاغل در سازمانی نیست از هر مطالعه ای محروم میشود چون در ذهن طراحان اینترنت طبقاتی برای زن خانه دار همین که صفحات آشپزی و خرید شوینده در اینترنت طبقاتی باز باشد کفایت میکند!
    • یه مادر دلنگران IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      29 2
      اینگونه تعداد خانم‌های تحصیل‌کرده که به میل خودشون تصمیم گرفتند توجه به فرزند و مادربودن رو ارجح بر اشتغال بدونن کاهش پیدا میکنه و افرادی این چنین که به تحقیق و پژوهش و بروزبودن اطلاعات و دانش را در کنار مادربودن بر خود لازم میدانند افسرده و با این رویکرد نابخردانه از نتخاب خود پشیمان خواهند شد!
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    212 5
    سیستم چینی و کمونیستی را نمی خوایم چرا باید الگویمان چین کمونیست باشه فقط در چین و چند کشور انگشت شمار همچین چیزی هست
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      34 0
      باور کن تو چین هم اینقدر محدودیت نیست
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    154 2
    به شکاف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی داریم شکاف اینترنتی را هم اضافه می کینم!! شعارهای برابری و آزادی اول انقلاب کجاست ؟
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    152 2
    کشور رو با قوانین مزخرف رو به سمت کره شمالی نبرید اخه یعنی چی این تبعیض ها؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    156 1
    ولمون کنید بابا هر روز ی مسخره بازی جدید. اینترنت طبقاتی رو از کجا در آوردین
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    148 1
    مخالف هرچیز طبقاتی اعم از اینترنت حق شهروندی حق بیان و مهمتر زندگی غیر طبقاتی هستم
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    119 1
    مخالف😡😡😡😡😡
  • قبلا IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    132 1
    مثل همه طرحهاشان افتضاح
  • سوسن US ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    85 1
    مخالفم
  • امیر IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    68 1
    در مورد تاج هم نظر پرسی کردید، چی شد؟؟!!
  • الهام NL ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    105 1
    همیشه به قشر ضعیف ظلم شده و میشود.درحالیکه قشر ضعیف جامعه از طریق اینترنت کسب درآمد داشتن. قشر ثروتمند جامعه همیشه در رفاه باشه و قشر ضعیف در منجلاب بدبختی.نمیدونم این نوع طرح ها رو با چه رویی ب زبون میارن،واقعا خجالت آوره.خودشون ب راحتی از اینترنت استفاده کنن و بقیه هیچی ب هیچی.همیشه ب فکر خودشون قدم برداشتن
  • بیب IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    53 1
    برو جلو بوق بزن !
  • Mp CA ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    77 1
    معلومه که مخالفم
  • علي IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    79 1
    .. اينترنت طبقاتي جنبه مالي و رانت هاي بسياري پشتش هست كه اون هم باز براي مردم فيلتر هست
  • من IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    86 1
    تو این مملکت همه چی واسه از ما بهترون و مسئولین و بچه هاشون هست...مردم عادی جامعه که البته اکثریت هم هستن کجای طبقه بندی شماها قرار دارن؟؟؟ وای از این همه تفکر زنگ زده پوسیده قرون وسطایی وای وای وای وای
  • مجید IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    89 2
    اصلا حرف زدن راجع به این موضوع مضحکه☻☻. ی زمانی میگفتند برای برخی طبقات استفاده از ماهواره مجاز باشه!! بقیه ممنوع. دیدید چی شد. الان که دیگه شده اسباب بازی دیجیتال!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    86 2
    ما با هر گونه مسدودسازی، محدودسازی، فیلتر، سانسور و ... به هر بهانه ای مخالفیم. ادعای تازه مسولان هم که میگن این کار برای حفظ امنیت ملی هست اصلا درست نیست. چطور در همه دنیا اینترنت آزاد هست و امنیت ملی هم دارند؟؟؟ فقط ما فرق داریم.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    34 0
    در دانشگاه ، مدرسه ، جامعه ،ادارات ، اشتغال ، مهاجرت ، ازدواج همه چیز را طبقاتی کرده اند بهترین ها متعلق به سرمایه دار می باشد و قطعاً و یقیناً برای ندار ها درهیچ جا حق زندگی کردن قائل نمی باشند و با برهان و دلیل قاطع نیز حرف و هدف شان درموضوع اینترنت نیز ایجاد نابرابری و جلو گیری از کسب اطلاعات قشر های فقیر و و اشباء طلاعات جامعه برای قشرمتمول میباشد .
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    26 0
    بابا! میزان دارایی ها، هزینه زندگی بچه هاتون توی امریکا و اروپا، کارنامه نهادهای بودجه بر و ... را شفاف کنید و در عوض از گردش آزاد اطلاعات هم نترسید، مثل ژاپن و سوئد و کشورهای مدرن. ملت نباید بدونه سرمایه های ملی کجا و چگونه هزینه میشن؟!
  • یه ایرانی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    68 2
    ترجیح میدم از استارلینک و دیش اختصاصی ایلان ماسک استفاده کنم ،تا بهم توهین بشه.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    71 9
    سوال اصلی اینه که چرا مسیولان فکر می کنن قیم مردم هستن؟؟؟؟داریم برمی گردیم به نظام طبقاتی ساسانی،دخالت در امور شخصی مردم هم حد و حصری داره
  • Hadi IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    25 0
    جون مادرتون بیخیال این نظر سنجی های ابکی بشین حالا مثلا اگه ما بگیم مخالفیم چه اتفاقی قراره بیفته؟؟؟ برای حرف ما تره هم خورد نمیکنن اصلا تو این مملکت کسی رو میتونی پیدا کنی که صدای مردم رو گوش کنه؟بعدشم چه کسی از مسئولین قراره به نظر سنجی شما توجه کنه که ما نظر بدیم؟ ......
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    77 3
    علنا دارن خودشون رو شهروند درجه یک و مردم رو شهروند درجه دو می کنن
  • هایکا IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    26 0
    بعد ادعاشون هم میشه میگن ما نخبه ایم ... هرکارری میخاید بکنید استارلینک چکار میکنید خدایی هم وجود داره مطمئن باشید دعاهای خیرمون بدرقه راهتون هست بی تدبیرها
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    23 0
    مخا لف هستم
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    20 0
    مخالف
  • بهداد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    67 2
    در چه موردی نظر مردم را پرسیده اند و بهش اهمیت داده اند.
  • . IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    35 14
    مخالف چون اجبار کردن باعث میشه مردم از راه های دیگه وارد بشن مثل فیلتر شکن ها . اما برخی چیزا باید فیلتر بمونن
  • علیرضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    67 3
    این کشور که همه چیش طبقاتی و رانتی شده اینترنت هم روش اینترنت آقازاده ها اینترنت فلان خانواده ها اینترنت نمایندگان مجلس و وزرا ا ی ن ت ر ن ت مردم عادی ما به همه جور تبعیضی عادت کردیم
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    61 3
    خدایا خودت کمکمون کن.
  • مسعود IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    16 3
    از دلها وارد شید نه دیوارها!...کمی از پیامبرمون یاد بگیرید!
  • صابر IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    21 1
    مگه نظر ما برای شما اهمیتی هم داره؟؟ میشه بهم بگید من به عنوان یه پسر مجرد که شانس ازدواج هم نداره... اینترنت رو برا چی ازم میگیرید؟؟
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    59 2
    مخالف
  • حسین IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    60 2
    خیر . با اینتر نت طبقاتی مخالفم .
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    6 119
    بستر اینترنت توسط بدخواهان کشور فوق العاده مسموم شده، فضای مجازی مغزهارو به حدی شستشو داده که دغدغه دانشجو دانشگاه شریفمون شده سلف سرویس مختلط. چین با اینترنت ملیشون الان تو بالاترین سطح پیشرفت و اقتصاد هستند و اجازه نمیده ذهن دانشجوها و دیگر اقشار جامعه شون با فرهنگ تهاجمی و مسموم غرب آلوده بشه.
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      15 0
      شما اطلاعات خودتون در مورد چین را از کجا به دست آوردی ؟
    • ایرانی IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      15 0
      اگه هجوم فرهنگی شده، شما مقاومت کن! خودت رو تقویت کن! اصلا شما رو سننه که ما می‌خواهیم به چه محتوای دسترسی داشته باشیم!! والا
  • گزنفر IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    21 0
    اصلا ابدا کلا و حاشا!
  • ZEROCLICk IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    22 1
    یعنی چی اینترنت طبقاتی،ملت دارن این همه مالیات می‌دهند ی دفعه بگید شما برده های نسبتاً بدهکار هستید و باید برای اندک اجتماع چهار درصدی کار کنید و همین که هست و اینترنت هم برای طبقات مرفه جامعه... این چ وضعشه
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    26 0
    مسئولین ما تا ریشه اینترنت رو درنیارن کوتاه نمیان حالا هر روز به شکلی فیلتر پهنای باند صیانت مشکل امنیت اینترنت طبقاتی
  • یوسف IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    23 0
    مخالفم😡
  • سعید IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    6 8
    ما با اینترنت طبقاتی موافقیم،با ثروت طبقاتی مواقفیم،با مردم طبقاتی هم موافقیم
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 48
    اینترنت باید طبقاتی باشد ولی فقط دوطبقه نه بیشتر ، طبقه زیر 18 سال و طبقه بالای 18 سال.
  • وحید GB ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    45 1
    مخالف شدددددددییییییید طبقاتی
  • امیرحسین IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    19 0
    خستمون کردین تمومش کنین ... نمیخوایم شما نقش پدر رو برامون داشته باشیم بزارین یک اینترنت برامون بمونه خسته شدیم بخدا
  • حاکی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    45 2
    اینترنت برای همه باید باز باشه
  • Azariplus IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    23 1
    داداچای گلم اگر آمریکا بفهمه ما خودمون بلدیم چطوری خودمونو تحریم کنیم 😂 نیازی نیست زحمت بکشن از مسولین ما استقبال می‌کنن
  • سادات IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    25 0
    خداوکیلی اینقدر که موافقان فیلترینگ و اینترنت طبقاتی و غیره و ذالک در مورد خطرات و معایب اینترنت و شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند کمی هم از محاسن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی سخن بگویند و آنقدر همه چیز را به دشمن ربط ندهند!!! انصاف هم خوب چیزی است!!!
  • علی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    55 1
    کاملا با اینترنت طبقاتی مخالف هستم
  • PL ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    55 5
    به عنوان فردی که با مدرک دکترا در دانشگاه تدریس می کنه و احتمالا بالاترین سطح را به من میدن کاملا مخالفم.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    44 1
    اینترنت‌‌طبقاتی‌یعنی‌دیوارکشی‌بین‌طبقات‌مختلف‌جامعه‌ومحدودکردن‌جوانها‌ومانع‌دسترسی‌انها‌به‌پیشرفت‌علم‌روز
  • مرتضی مرادی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    46 1
    هر دم از این باغ بری می‌رسد.
  • محمدرضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    12 6
    از اونجا که مازوخیسم دارم موافقم.
  • امیر IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    17 0
    ازنظر اقتصادی فاصله طبقاای درست کردین الان میخاین اینترتت طبقاتی درست کنین این افکار و ازکجا میارین یعنی طبقه پایین حق استفاده از اینترنت آزاد رو ندارن شما فکر نکردین درانتخابات طبقه پایین نمیگن رای رو هم طبقه بالا میدهد یا آنهایی که از اینترنت ازاد استفاده میکنند رای بدهد.شما اصلا مشکل و مشکلتر میکنین من نمیدانم شما کجا درس خاندین اصلا سیاست میدانین چی.شما خوب باشین اقتصاد و معیشت مردم رو درست کنین همه این مشکلات حل میشه این همه گرفتاری پیدا میکنین نرسیدن به مردم است اقتصاد رو حل کنین دیگه لازم نیست فیلتر کنین اینترنت و قطع کنین این همه اعتراض به خاطر این است که ایرانی ثروتمند مردمی فقیر دارد دولتمردان به مردم خودشان نمیرسند .خودتان اعلام کردین خط فقر ۱۸میلیون است خودتان به کارمند ۶میلیون میدین این مسخره نیست این همان اعتراض میاورد
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    58 2
    طبقاتی منظورتون اینکه خودتون داشته باشین امامردم نه
  • مجید امیری IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    53 1
    مخالفت اینترنت داخلی هستم
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    54 1
    مخالف هستم این نامش خود تحریمی است
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    47 2
    دیشب همسرم می گفت یکی از زن‌های سن و سال داره محله پونصد هزارتومن داده برای فیلتر شکن واسه گوشیش !
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    20 0
    مخالف شما اینترنت ندی مردم از یک جایی اینترنت ماهواره ای گیر میارن خودتون زیاد به چیزهای کوچک مشغول نکنید به کارهای مهمتر برسیدباشه ممنون
  • ناشناس IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    18 0
    مخالفم
  • محمد IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    18 1
    با این توصیفات آیا همه در برابر قانون یکسانند! !! تبعیض در ابتدایی ترین حقوق در قرن 21
  • مستر پرتلر IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 5
    من موافقم به شرطی که نت دوطبقه دوبلکس ویلایی بهم بدن 😍
  • مازیار IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    28 1
    ماکجای کاریم؟!!کشورهای توسعه یافته در حال جستجو در فضا برای پیداکردن موجودات فضایی هستند ! ما دنبال قطع یا فیلترینگ اینترنت که از ساده ترین وکم ترین حقوق انسان امروزی است!
  • عسل IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    20 0
    مگه نظر ما برای کسی مهمه؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    9 0
    البته فاصله طبقاطی درایران کمنداریم اینم روش چی فرق میکنه فضول بردن جهنم گفت هیزمای جهنم خیص هست زیاددودمیکنه
  • بنده خدا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    واقعا که یا خودتون عقب مونده هستید یا ما مردم رو عقب مونده فرض کردید! چه فکری با خودتون میکنید؟ مارو مسخره کردین؟
  • عباس IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 0
    مخالف
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    اره چرا نه ما چی مو به پول داره رفته غیر انتفاعی میریم ماشین خوب داریم خونه خوب داریم حالا نت هم نباشه مال پولدارها طبقه خاص اخه علم معلومات کاسبی طبقه داره ؟تو هر پدیده ی خوب بد داره مهم استفاده ان نه برداشت ان
  • IQ ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 2
    یه روز می گید طرح صیانت، یه روز می گید اینترنت طبقاتی، کلا اصلاح طلبان دنبال یه چیزی هستند آرامش مردم رو به هم بریزند!
  • Melika IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 0
    واقعا چه فکری میکنن با خودشون این طرح های مسخره رو مطرح می کنن ... اینا انقدر بیکار هستن پول یامفت میگیرن که میشینن و به مغزشون فشار میارن و این طرح ها رو علنی میکنن
  • خلیل IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    6 0
    چی شده از مردم سوآل میکنید سرتون به جای نخورده
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    12 0
    واقعا این چه سوالیه،،،کدوم‌یک از مردمان جهان از محدودیت در بدیهی ترین حقوق خودشون راضی میشن؟؟؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    12 0
    اصلا ملت ایران طبقه ای در جهان دارد؟؟؟ در قرن 21 کجای کاریم؟ خجالت بکشید، بیزارمان کردید از ایرانی بودنمان
  • امیر IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 0
    فقط مونده بود اینترنت را دهک بندی کنید !!!!!!! تو یارانه و سهام عدالت که گل کاشتید . نفر بوده کارگر ساده کارخانه که سهام عدالت تعلق نگرفته و یارانش قطع شده ، اعتراض کرده گفتن دهکت ۱۰ هستی !!!!!بجاش کارفرما و صاحب کارخانه هم سهام عدالت داره و هم یارانه بگیره !!!!! اينترنت را چطور مدیریت میخوان کنن خودتون حدس بزنید !!!!؟؟؟
  • علی IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    9 0
    انترنت طبقاتی یعنی کاربری که می خواد از نت استفاده بکن شعور و فهم نداره و شما باید براش تعیین کنید حالا بزارید تو بقیه چیزهای زندگی و روزمرگی مردم ادعای فضل کردید و دخالت کردید نتیجه بده بعد برید سر اینترنت طبقاتی
  • فرهاد IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    مخالف
  • Alireza IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    مخالفم
  • شانی ا. IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    صددرصد مخالف فیلترینگ و طبقاتی کردن اینترنتم چون این امر دقیقاً گل به خودی و کاهش سواد رسانه بین عموم مردمه
  • نازی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    مخالف، هر کسی حق دسترسی آزاد به اینترنت داره و خودش باید تصمیم بگیره نه دیگران ......
  • ژینا IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 0
    اصلا وابدا با قطعی اینترنت موافق نیستم. قطعی اینترنت حل مساله نیست پاک کردن صورت مساله هست
  • کارشناس ارشد IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 0
    بهترین روش این است که افرادی که این نظریه را دادند را بگیرید و ببرید در یک نقطه دور افتاده از جنگل های آمازون رهایشان کنید .
  • حسینی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    خداوند که خالق همه هالم هست تبعیضی بین مخلوقاتش قائل نشده شما چطور به خود اجازه می دین که جامعه رو طبقه بندی کنین نمایند همجلس اصلا به اینارنت احتیاج نداره روز ها تو مجلس هستن و احتیاج به نا ندارن و کلا حوزه کاریشون با بولتن وجلسه هست اول از خودتون شروع منید ببینید منطقی هست؟
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 0
    آقایان ده ها سال است بین جامعه را به دو دگروه عوام وخواص تقسیم کرده ومرتب شعار یک قطبی میدهند .راستی با اینگونه طرز تفکر چگونه باید برخورد کرد.خواص خودشان وعوام اکثریت مطلق مردم هستند.
  • علی عالی خانی US ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    طبقاتی کردن اینترنت کاملا غیر منطقی و در راستای بی عدالتی خواهد بود و به جامعه و حتی نظام آسیب جدی وارد خواهد نمود.
  • امید IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    13 0
    وقتی ملت پا صندوق نرفتن و اقای راستینه با کمترین ارا حزبی بالا رفته بیشتر از این نمیشه ازش انتظار داشت مال مفت و لنگ مفت
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    همه چی طبقاتیه اینم روش
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 0
    مخالف. اینترنت یعنی آگاهی و آگاهی یعنی زندگی.
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    هر دم از باغ بری می‌رسد تازه تر از تازه ترین میرسد
  • فاطمه IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    بنده مخالفم
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    نه . نه . نه . اینترنت آزاد
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    از خودی و غیر خودی رسیدیم به اینترنت طبقاتی
  • ریحانم IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    مخالفم و مخالفت شدید خود را اعلام می نمایم
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    8 0
    ما فعلا همه چیزمون طبقاتیه، یه طبقه صاحبان مملکت و آقازاده هاشون، یه طبقه ما مردم عادی
  • لعنت به ریا IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    9 0
    اینترنت طبقانی بیشتر شبیه یک فریب و بهانه ی مضحک هست. همیشه مسؤلان بی مسؤلیت این نظام با روش های مختلف به مردم ظلم و به شعورشون به شدت توهین کردن. اثرات منفی و تلخِ چنین تصمیمات مضخرفی کاملا مشخصه و نیاز به گفتن نداره.
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    بااینترنت طبقاتی مخالفم چون باعث شکاف بیشترد ربین مردم میشود
  • رها IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 0
    مگه مردم حق نظر دادن دارن؟ هرکار ک بخاین سر ما ملت بینواددرمیارید .نظر میپرسید بعد کاری ک خودتون میخاید و میکنید .ماهم مجبوریم بپذیریم .
  • ناشناس IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 0
    مگه ما حقی هم داریم؟!!!!
  • فاطمه IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    یعنی دیگه هیچ کاری ندارن؟ هیچ جا مشکلی نیست؟ نشستن از این فکرها میکنن؟؟🤔 بعدش چی؟ میخوان چند نفر رو بیارن سرکار و وقت و هزینه کنن تا مردم رو بسنجن و طبقه بهشون بدن؟؟😐 رتبه‌بندی همین چند هزار معلم رو به یه جا برسونن، بعد برن سراغ میلیون میلیون آدم😶
  • N IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    18 0
    مگه کسی هم پیدا میشه موافق قطع و یا محدود سازی حق قانونی خودش باشه ؟؟ مخالف صد درصد هستم. اینهای هم که این پیشنهادات را میدن آدمهایی فوق العاده بیسواد و نادان هستند.و دنبال منفعت خودشون و تیمشون هستند و فقط میخوان مردم گرسنه و ناآگاه باشند تا به راحتی بتوانند تفکرات غلط خودشان را به آنها تحنیل کنند. یاحق
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    12 0
    زیاد زور نزنید استارلینک رسیده مخابرات هم ورشکسته میشه. طبقه ای وجود نخواهد داشت
  • امیر IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    14 0
    آقا لطفاً کسایی که توی بازار های ارز دیجیتال فعالیت میکنن اینترنت بین‌المللی شون رو فراهم کنید لطفاً اینترنت هارو وصل کنید که بشه ترید انجام داد
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    9 0
    لطف کنید نیروهای مورد نیاز طبقاتی کردن رو بیشتر کنید تا خلق خدا در صف تعیین طبقه زیاد معطل نشن
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 1
    سرکاریه عزیزدل برادر
  • سید IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 0
    به شدت مخالفیم هرچه شکاف طبقاتی کم باشه بهتره چه از لحاظ رفاهی چه از لحاظ امکانات ارتباطی
  • محسن IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 0
    این مزخرفات ارزش نظر خواهی نداره
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 0
    نخیر موافق نیستم
  • سعید IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    9 0
    یه جوری میگه نظر خود را با ما به اشتراک بذارید انگار نظر ما اصلا مهمه. خودشون هر کاری که دوست دارن میکنن مخالفت ما هیچ فایده ای نداره فقط باید سعی کنیم با شرایط کنار بیایم
  • مجتبی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 0
    استارلینک میاد بی خیال اونا که مثل ما دروغ نمیگن میگن میاد میاد
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    9 0
    همین الان هم همین اتفاق داره می افته.شب که میریم خونه استراحت کنیم.هیچی باز نمیشه.
  • محمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    10 0
    یارانه جدیده مردمو به سخره گرفتن بعد هی میگن دولت مردمی
  • FR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 0
    به قول بچه مهمونی گم شو بینیم بابا
  • جواد IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    12 0
    اینترنت آزاد حق مردمه