کارگردان بریتانیایی بر اساس فیلم افسانه علمی «بلید رانر» به کارگردانی خودش فیلمی جدید می‌سازد.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت «الکان اینترتینمنت» تهیه‌کننده این پروژه سینمایی اعلام کرد فیلم جدید بیش از آن‌که بازسازی رمان فیلیپ کی. دیک باشد، یک پیش‌درآمد یا دنباله خواهد بود.

اسکات «بلید رانر» را سال 1982 از روی رمان «آیا آندروئیدها خواب گوسفند الکتریکی می‌بینند؟» ساخت. هریسن فورد در این فیلم نقش یک مامور پلیس را بازی می‌کند که در تعقیب روبات‌هایی است که با مهندسی ژنتیک حالتی انسان‌وار پیدا کرده‌اند.

«بلید رانر» در زمان خود در گیشه‌های فروش فیلم موفقی نبود، اما در گذر زمان جایگاهی در حد یک فیلم «کالت» پیدا کرد. داستان سال 2019 در لس آنجلس روی می‌دهد و نگاه فیلم به آینده تاثیر بسیار بر فیلم‌های بعد از خود داشت.

تهیه‌کنندگان «بلید رانر» جدید گفتند فیلمبرداری می‌تواند سال 2013 آغاز و تا سال 2014 آ‌ماده نمایش شود.

هریسن فورد

هریسن فورد در صحنه‌ای از فیلم «بلید رانر» 

هرچند هنوز بازیگران فیلم انتخاب نشده‌اند، اما اندرو کوزو یکی از تهیه‌کنندگان پروژه گفت بعید به نظر می‌رسد هریسن فورد نقش شخصیت ریک دکارد را تکرار کند.

اسکات با «بلید رانر» جدید برای دومین بار یک فیلم افسانه علمی ساخته خودش را از نو می‌سازد. او سال آینده با «پرومته» به سینماها می‌آید که یک ماجرای فضایی و اقتباسی آزاد از فیلم ترسناک و افسانه علمی «بیگانه» (1979) به کارگردانی خودش است.

این کارگردان 74 ساله بریتانیایی پارسال فیلم حماسی «رابین هود» را روی پرده سینماها داشت.  

او سه بار برای فیلم‌های «تلما و لوییس»، «گلادیاتور» و «سقوط بلک هاوک» نامزد اسکار بهترین کارگردان شده است.

«باران سیاه»، «1492: فتح بهشت»، «پادشاهی آسمان»، «یک سال خوب»، «گانگستر آمریکایی» و «مجموعه دروغ‌ها» از دیگر فیلم‌های اسکات است.

بی‌بی‌سی / 19 اوت / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =