شصت و سومین جشنواره فیلم کن چهارشنبه شب با حضور چهره‌های سرشناس دنیای سینما و اولین نمایش جهانی فیلم حماسی «رابین هود» آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، فرش قرمز جشنواره کن 2010 در حالی پهن شد که به نظر می‌رسید مام طبیعت با خاکستر ناشی از آتشفشان، امواج قدرتمند و توفان سهمگین مراسم افتتاحیه را تهدید کند و برنامه آنطور که انتظارش می‌رفت برگزار نشود.

اما این اتفاق نیفتاد و مراسم آغازین جشنواره کن طبق برنامه انجام شد. بزرگترین غایب ریدلی اسکات کارگردان فیلم آمریکایی «رابین هود» بود که به دلیل عمل جراحی زانو نتوانست به کن سفر کند.

باقی ستاره‌های فیلم شامل راسل کرو بازیگر زاده نیوزیلند، کیت بلانشت استرالیایی، ماکس فون سیدو بازیگر سوئدی و لئا سیدو بازیگر جوان فرانسوی در مراسم فرش قرمز حضور داشتند و توجه پاپاراتسی‌ها و طرفداران را حسابی به خود جلب کردند.

از دیگر چهره‌های شاخص حاضر در مراسم افتتاحیه می‌توان به هلن میرن، ژان کلود وان دام و آیشواریا رای اشاره کرد.  

کریستین اسکات تامس بازیگر فرانسوی/بریتانیایی مجری مراسم افتتاحیه جشنواره کن 63 بود که به طور زنده از شبکه تلویزیونی کانال پلوس پخش شد. اسکات تامس با تسلط بسیار خوب خود به زبان فرانسوی تماشاگران را تحت تاثیر قرار داد. او از کن به عنوان «شهری که هیچگاه نمی‌‌خوابد» یاد کرد.

معرفی هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره دیگر بخش مراسم افتتاحیه بود. داوران این دوره شامل کیت بکینسیل، جیووانا متسوگیورنو، آلبرتو باربرا، امانوئل کاریر، بنیسیو دل تورو، ویکتور اریک، الکساندرا دپلا و شکار کاپور روی صحنه روی صندلی‌های خود نشستند و سپس تیم برتن رئیس هیئت داوران به آنها ملحق شد.

فیلمساز آمریکایی که برای فیلم‌های تاریک چون «بتمن» و «ادوارد دست قیچی» شهرت دارد در تمام مدتی که یک قطعه موزیکال به طور زنده اجرا می‌شد، لبخند به لب داشت.

در ادامه مراسم افتتاحیه، راسل کرو  که در «رابین هود» نقش قهرمان قرن سیزدهمی را بازی می‌کند و به خاطر غیبت ریدلی اسکات عذرخواهی کرد. کیت بلانشت هم که در این فیلم نقش ماریان را دارد، به زبان فرانسه به حضار خوش‌آمد گفت. سپس فیلم سینمایی «رابین هود» برای اولین بار در دنیا در بخش خارج از مسابقه کن پخش شد.

پس از نمایش فیلم جدید اسکات که تولد افسانه رابین هود را به تصویر می‌کشد، مهمانان راهی ختل ماژستیک شدند تا در یک ضیافت شام رسمی به میزبانی ژیل ژاکوب رئیس جشنواره کن و فردریک میتران وزیر فرهنگ فرانسه شرکت کنند.

امسال 19 فیلم در بخش مسابقه جشنواره کن حضور دارند که «رونوشت برابر با اصل» تازه‌ترین ساخته عباس کیارستمی یکی از آنهاست. شصت و سومین جشنواره فیلم کن تا 23 مه (دوم خرداد) ادامه دارد.

هالیوود ریپورتر / 12 مه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
    0 0
    آقامیگن صندلی خالی برای احترام به جعفر پناهی کارگردان فتنه گر!! گذاشته بودن..این که میگن راسته؟؟ ما باید جشنواره رو تحریم کنیم... به کارگردان های ارزشی بگین فیلم هاشون نفرستن به کن تا تحریم شن.
  • با نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
    0 0
    چرا اسم جعفر پناهی رو تو بخش داورها ذکر نکردین؟واقعا اینه رسم خبر رسانی؟
  • امین IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۳
    0 0
    صندلی خالی "جعفر پناهی" را ندیدید؟