مهم‌ترین وظیفه نوجوان تصمیم‌گیری برای رقم زدن آینده خود است

آیین نمادین استانی "نماز نور چشم من" با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در آیین نمادین استانی "نماز نور چشم من" در جمع دانش‌آموزان پسر متوسطه اول ناحیه یک شهرستان شهرکرد ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام صادق (ع) گفت: از مجموعه آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری که زمینه حضور شما دانش‌آموزان مومن و فعال در این مراسم و آیین ارزشمند را فراهم کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام خطاب به دانش‌آموزان گفت: خدا را شاکرم که امروز در حضور شما نوجوانانی هستم که در حال آماده شدن برای به دست گرفتن عرصه های مهم مدیریتی این کشور و خدمت به اسلام و اهداف نورانی نبوی و جعفری هستید.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: آنچه که در این دوره سنی اهمیت دارد اینست که شما به فکر آینده خودتان باشید و در واقع رقم زدن آینده خود مهم‌ترین وظیفه هر نوجوانی است.

نکونام به ویژگی‌های دوران نوجوانی اشاره کرد و گفت: در دوران نوجوانی انسان ناخواسته دچار هیجانات و احساساتی می‌شود که متاسفانه مانع عمل صحیح به وظایف خواهد بود.

وی ادامه داد: شیطان، نفس اماره و امور دنیوی نیز از جمله سایر موانعی هستند که بر سر راه عمل به وظایف قرار دارند.

نکونام افزود: البته باید بدانیم که خداوند ظرفیت‌هایی را برای برداشتن موانع در وجود انسان قرار داد، که از آن جمله می‌توانیم به عقل، فطرت، نفس مطمئنه و قدرت درک و تشخیص و از همه مهم تر قدرت تصمیم‌گیری و اراده اشاره کرد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: هیچ مانعی در برابر اراده انسان کارساز نیست و شما با تقویت اراده می‌توانید بر همه موانع پیروز شوید.

وی در همین رابطه ادامه داد: باید دقت کنید که تصمیم ها می‌توانند دارای پشتوانه بقا و یا فنا باشند؛ اگر پشتوانه تصمیم رضایت خدا باشد آن تصمیم به بقا ختم می‌شوند اما اگر امور دنیوی پشتوانه تصمیم باشد آن تصمیم به فنا و نیستی ختم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: شما نوجوانان باید تصمیم بگیرید آینده خودتان را با محسنات و فضائل رقم بزنید.

وی در همین رابطه ادامه داد: شهید سلیمانی یک نفر بود اما با اراده‌ای که داشت موفق شد کل دنیا را از پیش رو بردارد و یا شهید حججی که در اوج جوانی در دست داعش گرفتار شد اما داعش موفق نشد ذره ای تزلزل در تصمیمش ایجاد کند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) رضایت خدا را پشتوانه تصمیم خود قرار داد و با همین پشتوانه سخن تاریخی "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" را به زبان آورد و بر حیله های دشمنان پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اغتشاشات اخیر ادامه داد: این نظام در برابر دشمنی‌ها و حیله‌ها 43 سال ایستادگی و مقاومت کرده است و اکنون همان دشمنان می‌خواهند با سنگ‌اندازی و برهم زدن نظم عمومی، ذهن نوجوانان و جوانان ما را بدزدند که شما جوانان و نوجوانان عزیز باید بدانید آمریکا و همه دشمنان ایران از اراده قوی و تصمیم گیری های شما می‌ترسند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1682819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =