بحث بر سر اینکه کدام یک از جناح​های سیاسی امکان حضور در انتخابات را دارند و مردم به چه کسانی رای می​دهند، همچنان موضوع روز فضای سیاسی کشور است.

به گزارش خبرآنلاین، رسول منتجب نیا عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، به ایلنا گفت: از اندیشه هایی که در جامعه وجود دارد، تفکر اصلاح طلبی است. یعنی افرادی در جامعه وجود دارند که طبق ماهیت اصلاح طلبی معتقدند وضعیت موجود، وضعیت مطلوبی نیست و درصدد بهبود اوضاع برمی آیند. وی خاطر نشان کرد: اساسا عده‌ای به دلیل اختلافات فکری که با اصلاح طلبان دارند، ماهیت اصلاح طلبی را به صورت اشتباه و در راستای ضدیت با نظام و در جهت تلاش برای واژگونی حکومت تعبیر کردند که این مسئله صحیح نیست چرا که امام (ره) خودشان رهبر و پیشوای اصلاح طلبان بودند و در زمان حال هم نیاز است که بزرگان اصلاحات را رهبری کنند.

منتجب نیا با اشاره به صحبت‌های اخیر علی لاریجانی مبنی بر عدم امکان نفی اصلاح طلبان در جامعه گفت: نفی اصلاحات انکار بدیهیات است و باتوجه به اینکه تفکر اصلاح طلبی در بدنه جامعه یعنی در خانواده ها، ادارت و وزارتخانه ها وجود دارد، نشان می دهد که این تفکر و اندیشه قابل حذف نیست و اگر عده ای سعی کنند این جریان را حذف کنند، در نهایت از طرف مردم به عدم داشتن قدرت در تحلیل متهم می شوند، چرا که با زور نمی‌توان اندیشه‌های متفاوت را از جامعه حذف کرد.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر نیز درباره رعایت اخلاق در رقابتهای انتخاباتی به مهر گفت: هر کاندیدایی خود باید اخلاق اسلامی را رقابت های سیاسی مد نظر داشته باشد و اجازه ندهد که هواداران و کسانی که در قالب جناح و حزب از او حمایت می کنند از مرز اخلاق عبور کنند.

نماینده اصفهان تصریح کرد: بی شک پیروی از سیره نبوی برای کشور امنیت و برای شخص رای می آورد زیرا مردم نیز نسبت به زمانه خود آگاه بوده و به کسانی که در رقابت انتخاباتی چنگال بر چهره هم می زنند رای نمی دهند.

وی خواستار توجه جدی کاندیدا ها و حامیانشان به اخلاق اسلامی، سیره نبوی و ائمه اطهار و همچنین توصیه های مقام معظم رهبری شد و گفت: مردم باید احساس کنند که انتخابات در کشوری ایران و نظام اسلامی برگزار می شود نه ممالکی مثل انگلیس و ایتالیا و فرانسه.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =