شما هم هنگام استفاده از صفحه لمسی گوشی همراه خود،‌ مجبور می‌شوید از سرعت راه رفتنتان کم کنید؟ یا مکث کنید؟ شاید به زودی‌ بتوانید سریع راه بروید و به راحتی از صفحه لمسی استفاده کنید.

بهنوش خرم‌روز: تا به حال به سرعت کار با صفحه نمایشگر لمسی خود هنگام راه رفتن دقت کرده‌اید؟ در حالت راه رفتن سرعت کار با صفحه لمسی پایین می‌آید و در برخی موارد هم سرعت راه رفتن را ناخواسته کم می‌کنیم تا بتوانیم از عهده کار با صفحه لمسی برآییم. تا به حال شده با کسی مشغول قدم زدن و کار کردن با گوشی هوشمند خود باشید و او اعتراض کند که سرعت راه رفتنتان متغیر است یا این که زیادی کند می‌شود؟ شاید در آینده نزدیک دیگر چنین مشکلی در استفاده از صفحه‌های لمسی نداشته باشیم.

به گزارش نیوساینتیست، محققین اسکاتلندی و فنلاندی، پس از مشاهده سرعت 20 کاربر گوشی آندروید در حال راه رفتن روی تردمیل، سرعت مناسب راه رفتنی را که در آن، دقت به خرج دادن برای فشردن دکمه‌های روی صفحه لمسی آسان‌تر است، شناسایی کردند. آن‌ها امیدوارند بتوانند طرحی را ارائه دهند تا کاربران گوشی‌های همراه هوشمند در حال راه رفتن با سرعت بالا بتوانند به خوبی از گوشی‌های خود استفاده کنند.

علاوه بر محققین موسسه آی.تی هلسینکی، استفن بروستر از گروه سیستم‌های تعاملی دانشگاه گلاسکو،‌ تاثیر افزایش سرعت راه رفتن را بر دقت صفحه لمسی بررسی می‌کند.  به افراد شرکت‌کننده در این مطالعه یک گوشی هوشمند نکسوز- وان گوگل/ اچ.تی.سی داده شده بود و از آن‌ها خواسته شده بود گوشی را در دست غیربرتر خود نگه دارند (یعنی اگر راست‌دست بودند باید گوشی را در دست چپ خود نگه می‌داشتند) و با انگشت اشاره دست غالب خود، تعدادی عکس مربوط به مدل مو را روی گوشی رد می‌کردند و می‌دیدند و از بینشان انتخاب می‌کردند.

محققین به این نتیجه رسیدند که افراد هنگام انجام این تکلیف،‌ به میزان 40 تا 80 درصد از سرعت مطلوب راه رفتن خود (پی.دبلیو.اس) می‌کاهند،‌ تا بتوانند دقت خود را در استفاده از گوشی همراه بالا نگه دارند. به علاوه آن‌ها متوجه شدند که اغلب کاربران (17 مرد و 3 زن) هنگام استفاده از گوشی همراه،‌ مکث‌هایی هم در راه رفتن خود دارند. محققین متوجه شدند که وقتی فرد سرعت خود را تا به این حد کم می‌کند،‌ دست غالب بهتر می‌تواند تکان‌های دست غیرغالب را که درگیر حرکت‌های مربوط به راه رفتن هم هست،‌ جبران کند.

هنوز  به خوبی روشن نیست که این مطالعه چه کاربردی خواهد داشت. آیا ممکن است صفحه لمسی نوسان‌های دست را جبران کند و به نظر بی‌حرکت برسد تا کابر بتواند با دقت بالا از آن استفاده کند، بدون این که از سرعت راه رفتن خود بکاهد؟ در واقع این یک امکان خیلی جالب خواهد بود. اما به گفته بروستر، اگر قرار باشد که پیکسل‌ها با راه رفتن ما بالا و پایین بروند،‌ مقدار کمی از صفحه برای ما قابل دیدن خواهد بود. پس چاره چیست؟ شاید به جای این کار بهتر باشد حالتی برای دریافت دستورهای لمسی طراحی شود که نیاز به دقت پایین‌تری در سرعت داشته باشد. شاید هم بتوان با طراحی کلیدهای بزرگ‌تر، البته با داشتن ایده‌ای هوشمندانه در پشت آن، سیستمی را طراحی کرد که شما بتوانید کلید بزرگی را بزنید و به سیستم بفهمانید منظورتان چیست. شما چه فکر می‌کنید؟

53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =