تامین منابع مالی راه آهن خرم آباد از محل تهاتر نفت / وجود 55 کیلومتر تونل در مسیر اجرای طرح

مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان این مطلب که مشکل مالی پروژه راه‌آهن لرستان حل شده، گفت: با این وجود این پروژه اعتباری بالغ بر ۴۵۰۰ میلیاردی می‌خواهد که با تمدید سه ساله باید به منبع مالی مطمئنی وصل شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمدرضا رحمانی با پیچیده ترین پروژه ریلی خواندن راه آهن دورود-خرم آباد- اندیمشک ، گفت: این پروژه به تامین مالی نیاز دارد و با همت مسوولان امید می‌رود در دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از این پروژه شویم.
رحمانی با بیان این مطلب که با جدیتی که در استاندار لرستان و معاونت عمرانی ایشان برای آغاز مجدد پروژه دیدم یقین یافتم این پروژه محقق می‌شود؛ اظهار داشت: علی رغم اینکه هلدینگ راه و شهرسازی یک سهم ۴۰ درصدی از بحث راه آهن در کل کشور دارد، اما احاطه خوبی بر محورهای مواصلاتی کشور دارد و باور پذیر نبود که به این زودی این محور ریلی در اولویت راه و شهرسازی قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه امروز این پروژه با دستور ویژه رئیس جمهور و تلاش وزیر راه مجدداً آغاز می‌شود، تصریح کرد: مأموریت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رسالت اجرای پروژه است، مأموریت پیمانکاری نیست و در اقصی نقاط کشور هم دارد با همه مضیقه‌های موجود و تنگناهای مالی کار را انجام می‌دهد و پروژه‌ها را پیش می‌برد.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ، افزود: مشکل قراردادی پروژه حل شده و در بحث تخصیص بودجه هم از محل تهاتر نفت منابع تأمین شده است.
رحمانی با بیان این مطلب که اجرای این پروژه ریلی اعتبار ۴۵۰۰ میلیاردی می‌خواهد، افزود: با احتساب عددهای موجود و تمدیدهای سه ساله نیاز است پروژه به یک منبع مالی مطمئن وصل شود که ‬همه مسئولان در این راستا هم نظر هستند و مجلس نیز قول پیش بینی اعتبار لازم را داده است و خواسته ما از همه مسئولین این است که کمک کنند پروژه دیگر متوقف نشود و در همین دولت شاهد افتتاح آن باشیم.
وی با اشاره به اینکه از نظر اجرای پروژه مشکلی نداریم، گفت: علی رغم پیچیدگی‌های خاص پروژه مانند 55 کیلومتر تونل‌های منحصر به فرد آن مشکلی در اجرا نداریم.
مدیرعامل هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) یادآور شد: اجرای کامل پروژه منوط به بحث تأمین مالی است.
48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =