۱۴ نفر
۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
صداوسیمای ملی علیه تیم ملی!

صداوسیما و در چند ماه اخیر نسبت به تیم ملی سیاست عجیبی را در پیش گرفته است.

«تصمیمی که اگر به نتیجه دلخواه و صعود از گروه منجر نشود یک زلزله بزرگ دیگر برای فوتبال ایران می‌سازد»؛ این تنها بخش کوچکی از یکی دیگر از برنامه‌های صداوسیما علیه تیم ملی و فدراسیون فوتبال بود. برنامه‌هایی که حالا آمارش از دست همه در رفته و تبدیل به بخش ثابتی از کنداکتور روزانه رسانه ملی شده است. در هفته‌های اخیر تقریبا روزی وجود نداشته که صداوسیما علیه تیم ملی صحبت نکند. کار به جایی رسیده که در تلویزیون به صورت علنی تیم ملی را تهدید به زلزله می‌کنند و از همین حالا ماموریت ایجاد فشار روی کادر فنی جدید تیم ملی را آغاز کرده‌اند. کسانی که تا دو هفته پیش معتقد بودند جام جهانی می‌تواند حکم بازی تدارکاتی جام ملت‌ها را داشته باشد و از فاصله فوتبال ایران با انگلیس و آمریکا سخن می‌گفتند حالا به چیزی کمتر از صعود قانع نیستند. انگار فراموش کرده‌اند که از جام جهانی 2010 تا 2018 قهرمان دوره قبل در همان مرحله گروهی حذف شده و فوتبال غیرقابل پیش‌بینی‌تر از چیزی است که بخواهند چند ماه قبل بابت صعود به تیمی فشار بیاورند.

البته آن‌ها قطعا از این مسائل آگاه هستند اما تسویه حساب با مدیریت فدراسیون فوتبال و حالا کارلوس کی‌روش باعث شده حتی روی اصول اولیه فوتبال هم چشم ببندند تا صرفا عرصه را بر تیم ملی تنگ کنند. در این مسیر هم هر روز یکی از مخالفین تاج و کی‌روش را دعوت می‌کنند تا چند ساعتی علیه آن‌ها صحبت کند و از مظلومیت اسکوچیچ و بی‌معرفتی ما بگوید. بله رفتاری که با اسکوچیچ شد صحیح نبود و فدراسیون فوتبال می‌توانست با احترام بیشتری سرمربی کروات را برکنار کند ولی هوز از یاد نبرده‌ایم که مدعیان امروز مانند حمید استیلی خودشان قبل‌تر علیه اسکوچیچ صحبت کرده بودند و در کمیته فنی رای به برکناری او دادند.

در این بین رویکرد رسانه ملی نسبت به تیم ملی در فاصله دو ماه تا جام جهانی بسیار تامل‌برانگیز است. انگار ایجاد آرامش و کمک به تیم ملی دیگر اولویت صداوسیما نیست و تسویه‌حساب‌های شخصی از شرایط تیم ملی مهم‌تر شده است. آن‌ها فراموش کرده‌اند تیم ملی چه با کی‌روش و چه با اسکوچیچ متعلق به همان مردمی است که صاحب اصلی رسانه ملی هستند. بدون شک دود این اختلاف‌ها به چشم تیم ملی خواهد رفت و رقبای ایران در جام جهانی بیش از هر شخص یا گروه دیگری از این حواشی سود خواهند برد.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    12 28
    کی‌روش خوش شانس با تیم سوم به قطر میرود
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    صدا و سیما خیلی وقته شخصی شده
  • DE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    32 72
    اصول اولیه فوتبال میگه دو ماه قبل از مسابقات مربی موفق رو عوض نمی کنند. اصول اولیه فوتبال میگه مربی که در دو تیم قبلی ناموفق بوده رو نگذارند مربی تیمی که داره میره جام جهانی. تسویه حساب شخصی؟ واقعا؟ تنها بهانه ای که بخاطرش اسکوچیچ رو گذاشتن کنار و کی‌روش رو آوردن موفقیت در مرحله گروهی هست وگرنه با شانس و قضا و قدر اسکو هم میتونست بشینه رو نیمکت
    • ح.م IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      57 8
      نه دلیلش جلوگیری از آبروریزی و ششیش تایی شدن جلو انگلیس و آمریکا و شکست سنگین از ولز بود. والا کافی ه فقط بازی با کره که خیلی هم تیم قوی ای نسبت به هم گروهی هامون نیست رو ببینید که با اسکو هیچ حرفی جلو اونا برا گفتن نداشتیم یا بازی جلوی تیم دوم الجزایز... با این وضعیت با اسکو جلو انگلیس و آمریکا کیسه گل میشدیم و اسکو هم میگفت وقت نداشتم و این حرفا. کی روش اومده جلو این آبروریزی رو بگیره تازه اگر بتونه تو این مدت کم و دو تا فیفادی محدود و عملا کمتر از دو سه هفته که تیم رو در اختیار داره.
    • کاووس US ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      40 8
      تمام مطالبی که گفتید شاید در شرایط عادی صحیح باشه اما فراموش نکنید که نتایج آبرومندانه اصلا با قضا و قدر همخوانی نداره. حداقل الان یه مقدار قوت قلب داریم که مقابل تیم های گروه کیسه گل نمیشیم شایدم در دوحالتش از گروه صعود نکنیم اما نتایج آبرومندانه بسیار اهمیت داره که با آقای اسکوچیچ که (انصافا مرد نجیبی بود و باید از ایشون قدر دانی میشد)محقق نمیشد و خودتون هم در ته قلبتون به این مسئله باور دارید. درضمن ما نیمکت تیم ملی رو به اسکوچیچ دادیم و بزرگترین رزومه ایشون رو ساختیم الآنم مسائل اخلاقی و دلسوزی برای اسکوچیچ در اولویت دوم هست و ابرو کشور خودمون از همه چی مهمتره
  • GB ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    50 9
    جناب آقای سپهر ستاری بسیار ممنون هستیم که صدای طرفداران واقعی تیم ملی ایران را به گوش مسئولین صدا و سیما رسانده اید. اگر توجه کنند البته! متاسفانه حرکات و رفتارهای میثاقی و سایر همکارانش در صدا و سیما علیه تغییرات٬ بسیار عجیب و غیر قابل باور است. درس اول ارتباطات می گوید مجری نباید یک طرفه حرف بزند و از هر دو طرف بحث هم در برنامه های استفاده کند. امیدوارم روزی شخصی در صدا و سیما پیدا شود و الفبای بسیار ساده رسانه را به آنها یاد بدهد.
    • محمد مهدی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
      15 2
      خیلی عجیب است که شما به تیمی که مقصر اصلی دو سه دستگی آن که معلول عدم حمایت از سر مربی تیم. (اسکوچیچ که به لحاظ فنی کاملا موفق و به لحاظ مدیریت واقعا ضعیف بود) توسط فدراسیون قبل بود.امیدوار هستی.عزیز هموطن کلمه تیم یعنی یک گروه با هدف مشترک،نه اختلاف و چند دستگی. ایکاش به عزتی که کی‌روش در بازیهای جهانی به ایران داد فکر میکردی. اکنون باید با ریسک حداقل به قطر رفت. ممنون از تاج که در بهترین حالت درمقابل افراد کم درایت و در اصل در مقابل خودفروختگان ایستادگی میکند.
  • سینا IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    53 18
    صدا و سیما اتفاقا یه بار ملی رفتار کرده باشه همین دفعه هستش... کسانی که تاج رو اوردند.. اون 51نفر..کسانیکه اسگوچیچ رو برکنار کردند.. طارمی و دوستانش که باعث برکناری اسکوچیچ شدند.. عدم برخورد قضایی و امنیتی و نظارتی.. اینها ضدملی هستند.. لطفا با کلمات بازی نکنید.. و سعی نکنید القا کنید هیچ فسادو رانت و رابطه و بی کفایتی نبوده و نیست..
  • علی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    مردم صاحب اصلی صداوسیماهستند؟!
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    13 3
    آفرین به نویسنده فهیم این مقاله خوب. نکته به نکته وجمله به جمله ش کاملا درست بود. نظر یکی از خوانندگان هم درست بود که باکمال احترام به اسکوچیچ، الان نتیجه گیری صرفا آبرومندانه از همه چی واجبتره بعضیا ازروی تعصب پوچ فقط چشمهارومیبندندوشروع به بیهوده گویی و جوسازی میکنند.
  • amjad IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    3 0
    مردم خیلی وقته به صدا و سیما پشت کردن...صاحب اصلی چیه؟؟ اگه صاحب اصلی صدا و سیما ما مردیم بودیم که این همه زور زدیم فردوسی پور رو برگردونن ولی نشد پس لطفا نگید مردم صاحب اصلی صدا و سیما هستند