بیش از ۳ هزار و پانصد تن کاغذ در یکی از انبارهای بندرعباس کشف و ضبط شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۳ هزار و پانصد تن کاغذ انبار شده در یکی از انبارهای بندرعباس کشف و ضبط شد.

مجتبی قهرمانی افزود: تیم‌هایی متشکل از سازمان بازرسی، پلیس امنیت اقتصادی، تعزیرات حکومتی، صمت، نمایندگان دادستان و مأموریت بازرسی از انبارهای بندرعباس را بر عهده گرفته اند که این محموله تنها از یک انبار کشف شده است.
وی گفت: با ورود دستگاه قضایی به موضوع نظارت بر بازار کاغذ حجم خروجی محموله‌های کاغذ از مبدأ هرمزگان افزایش یافته است که از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۹۰ هزار تن بوده است و نسبت به مدت مشابهه پارسال برابری می‌کند.
قهرمانی افزود: حدود ۵۶ هزار تن کاغذ در بنادر استان موجود است که ۲۵ هزار تن آن در حال طی تشریفات گمرکی است و برای ترخیص این محموله هاو ارسال به نقاط کشور دستورات ویژه‌ای صادر شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به تشکیل ۱۱ پرونده با موضوع احتکار و قاچاق کاغذ در سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پس از صدور حکم نهایی در خصوص پنج پرونده، محتکران و قاچاقچیان به پرداخت بیش از ۳۶۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

وی افزود: نبود ارتباط میان سامانه‌های بنادر و دریانوردی، گمرکات و وزارت صمت، علیرغم صراحت قانون در این خصوص، مهمترین چالش و مانع اساسی در برخورد با احتکار و قاچاق کالا است که نیازمند چاره اندیشی مسئولان برای حل این مشکل است.
قهرمانی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها توصیه می‌شود؛ فعالان حوزه کاغذ هر چه سریعتر نسبت به ترخیص محموله‌های خود از انبارهای بنادر و گمرکات و عرضه آن به بازار اقدام کنند.
رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: سازمان بازرسی، دادستانی، تعزیرات حکومتی و پلیس و نهادهای متولی، موجودی محموله‌های ارسالی از مبدأ هرمزگان را به نهادهای متناظر در سایر استان‌ها اعلام می‌کند تا از احتکار کاغذ در دیگر مناطق کشور جلوگیری شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1672848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =