عضو هیات رئیسه مجلس گفت : آیت الله مهدوی کنی از شخصیت های ارزشمند و محترم در میان اصولگرایان هستند و حرکت ایشان مورد حمایت مجلس است.

 محمد حسین فرهنگی در گفت وگو با خبرآنلاین پیرامون اجماع اصولگرایان و نقش آفرینی آیت الله مهدوی کنی در زمینه وحدت اصولگرایان، افزود: نامه حمایت نمایندگان پیرامون حمایت از جامعتین  که بنده هم آن را امضا کردم در این راستا بود. چرا که همه به دنبال این هستند که وحدت در عین پذیرش همه سلایق انشاء الله شکل بگیرد.

 هفته گذشته بیش از 190 نفر از نمایندگان مجلس با انتشار بیاینه ای حمایت خود را از محوریت آیت الله مهدوی کنی در زمینه وحدت اصولگرایان اعلام کردند.

فرهنگی در پاسخ به سوالی که چگونه می توان نقش محوری جامعتین را در  میان اصولگرایان گسترش داد، با بیان اینکه  نقش محوری بزرگان بیشتر در  مرکزیت کشور مطرح است، اظهار داشت: دیگر استانهای کشور هر کدام مسائل خاص خود را دارند و چندان تابع آنچه در تهران می گذرد نیستند؛ و اگر محوریتی در تهران شکل می گیرد، باید  وحدت را در عین پذیرش تنوع و تکثر موجود در میان اصولگرایان بپذیرد و الا به نتیجه نمی رسد.

 نماینده مردم تبریز در مجلس، گفت: هر جریانی اعم از کمیته 15 نفره وحدت اصولگرایان، جامعتین یا شخصیت های ارزشمند در این موضوع باید به این اصل توجه داشته باشند همچنان که در مجلس، اصولگرایان در زیر مجموعه خود شاهد سلایق متفاوت هستند  باید تنوع  در میان اصولگرایان را پذیرفت.

عضو هیات رئیسه مجلس در عین حال حرکت فعلی اصولگرایان در ذیل اصولگرایان را شیخوخیت ندانست و خاطر نشان کرد: تکثر افرادی که به عنوان گروه مرجع  به حدی است که باید این تفاوت را به رسمیت شناخت و اینکه  فقط نظر گروهی را ملاک عمل قرار دهیم، منتج به نتیجه نمی شود.

 وی با بیان اینکه استنباط بنده این است که این بزرگان  به دنبال نفی دیگران  نیستند، ادامه داد:با شناختی که از بزرگان اصولگرا داریم معتقدم آنها چنین نظری ندارند و جامعتین و  شخصیت های محترم کمیته 15 نفره اصولگریان به حفظ و پذیرش تکثر در  میان اصولگرایان پایبند هستند و  به دنبال این هستند  که  هم گرایی را در عین  تفاوت های سلایق در زیر یک چتر فراهم کنند.

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    این همه تاکید برای چیست آیا غیر از این است که اصولگرایان برآیند واقعی از میزان طرفداران خود ندارد به واقع در جمع همین اصول گرایان یک روح اصلاح طلبی وجود و همین کار برآورد را مشکل کرده است به عبارت دیگر کسانی با تابلوی اصول گرایی در جامعه شناخته می شوند اما در اصل ...
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۷
    0 0
    با سلام شاید حضور ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری حضرت آیت الله مهدوی کنی (زید عزه ) درجناح های سیاسی به این اندازه به صلاح نباشد وضرر وزیان هم داشته باشد