لندن با حضور 16 هزار پلیس سه شنبه شب آرامی را پشت سر گذاشت و این در حالی است که آشوب در سایر شهرها همچنان ادامه دارد.

به گزارش رویترز تعداد نیروهای پلیس بعد از جلسه کابینه از 6 به 10 هزار نیرو افزایش یافت و نشان داد دیوید کامرون قصد دارد با حداکثر قدرت با آشوب طلبان مبارزه کند. در میتینگ کبرا از ترس ادامه خشونتها تصمیم گرفته شد تا بازی دوستانه فوتبال انگلیس با هلند و 3 بازی دیگر لغو گردد. بازی قرار بود امروز چهارشنبه انجام شود.

تصاویر پخش شده از غارتگران چهره زشتی را از لندن له جهانیان نشان داد و این موضوع برای انگلیس که قرار است المپیک 2012 را در لندن برگزار کند، بسیار ناراحت کننده شده است و بیم عدم تامین امنیت جانی توریستها علامت سوال بزرگی را در برابر مقامات این کشور قرار داده است.

البته طبق برنامه از قبل تایین شده هیئتی بین المللی از المپیک روز سه شنبه در لندن اوضاع را نظارت کرده و گزارش خود را نوشتند. در حالی که لندن آرام شده و تنها در برخی نقاط درگیری با پلیس گزارش شد، اما در منچستر گروهی از جوانان هود بر سر به شکستن شیشه مغازه ها و غارت اموال و مغازه ها پرداختند. آنها فروشگاه لباسی را در منچستر به آتش کشیدند. یکی از دوربینهای بی بی سی مورد جمله قرار گرفت و تصاویر تلویزیونی در منطقه سالفورد منچستر نشان می داد شورشیان چندین اتومبیل را به آتش کشیده و با ایجاد مانع دود غلیظی را در هوا منتشر کرده اند تا سدی علیه پلیس درست کنند.

گری شوان  از پلیس منچستر بزرگ گفت گروههای جانی و خلافکار دست به ناآرامی زده و موجبات ناآرامی را در شهر درست کرده اند. وی گفت این مردم بهانه ای برای ریختن در خیابان ندارند و آنها اراذل و اوباش هستند که پلیس با آنها برخورد می کند.

در منطقه توکستث شورشیان به ادارات آتش نشانی حمله کرده و دو خودروی آتش نشانی را به آتش کشیدند. همچنین بیش از 200 اوباش با کوکتل مولوتوف با پلیس درگیر شده و مغازه ها را غارت کردند. پلیس اعلام کرد شب گذشته 47 نفر را در منچستر و 37 نفر را در لیورپول بازداشت کرده است.

در شهر گلاکستر در غرب انگلستان نیز شورشیان با پلیس درگیر شده و با پرتاب شیشه های نوشابه اتومبیلها را به آتش کشیدند. در ناتینگهام شورشیان با حمله به اداره پلیس، آنجا را به آتش کشیدند. به آتش کشیدن اتومبیل و مغازه ها همچنین در برامویچ و ولورهمپتون نیز گزارش شده است. بیرمنگام نیز شب ناآرامی را پشت سر گذاشت.

دیشب لندن و مغازه هایش خیلی زود کرکره ها را پایین کشیده و به خانه های خود رفتند. رهبران جوامع مختلفی که در لندن نماینده 7.8 میلیون نفر از ساکنین پایتخت هستند اذعان کرده اند که ناآرامی ها ریشه در نابرابری در رشد ثروت و فرصت بوده است که بدین شکل بروز کرده است. البته دیوید کامرون نخست وزیر به رسانه ها گفت این اتفاق یک حادثه کاملا جنایی خالص است که باید در هم شکسته شود. وی گفت مردم مطمئن باشند که ما از همه امکاناتمان برای برقراری نظم استفاده خواهیم کرد.

تا کنون 768 نفر از جمله نوجوان 11 ساله بازداشت شده و به بیش از 100 نفر از آنها رسما اتهامهایی مانند ارعاب و غارت و دزدی اموال و اغتشاش وارد شده است.

دلیل اصلی شورشها از زبان کارشناسان مستقل

کارشناسان اما نظر دیگری دارند. به عقیده آنها کسری بودجه دولت و اقدامات یک سال اخیر دولت در قطع کمکهای دولتی به مردم و بالا بردن مالیات باعث شده تا مردم بخصوص در شهرستانها دچار مشکل مالی بزرگی شوند و به زحمت بیفتند.

هک شدن سیستم بلک بری علیه پلیس انگلستان

از آنجایی که پلیس اعلام کرده بود که از شرکت کانادایی بلک بری می خواهد تا لیست ارسال کنندگان پیامهای تهدید آمیز و دعوت کننده به شورش را در اختیار آنها قرار دهد، هکرهای موسوم به TriCK leaked با حمله به وبلاگ رسمی بلک بری مدیران شرکت را تهدید کردند تا از همکاری با پلیس انگلیس دست بردارند. قرار بوده تا لیست چتها بین کاربران لندنی، مکان یابی با جی پی اس، اطلاعات مشتریان و دسترسی به سیستم موسوم به بی بی ام به پلیس داده شود.

این گروه هکری چند ماه قبل با هک کردن سیستم های مخابراتی آدرس و شماره تلفن تونی بلر نخست وزیر پیشین و سایر افرادی که در جنگ عراق دست داشتند را منتشر کرده بودند.

خسارت 100 میلیون پوندی به شرکتهای بیمه

شرکتهای بیمه اعلام کردند در برآورد اولیه و گزارشات مشتریانی که به اموالشان خسارت وارد آمدهریال بیش از 100 میلیون پوند ضرر و زیان باید بپردازند. البته این برآورد فقط در لندن انجام شده و با توجه به توسعه خشونتها به سایر شهرها باید منتظر دربافت گزارشاتی بیش از این میزان بود.

/5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خبر فوری:یک جوان دیگر در قتلگاه داداشی کشته شد.پونه شرقی.ضارب متواری شد.
  • هاشمی GB ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    چرا وزارت خارجه کشور، بنا بر عرف بین المللی ، به شهروندان و اتباء ایرانی مستقر در بریتانیا ، هشدار نمیدهد که مواظب خود و خانواده خود بدلیل نا آرامی ها باشند.
  • بدون نام IT ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    tehran ba cheghadr???????
  • بهرام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی جالبه که هنوز که هنوزه اجازه ارسال خبر رو توسط خبرنگاران میدن و هیچ گونه مشکلی براشون به وجود نمیارن مثلا خبرنگاران رو اجراج نمیکنن یا اینترنت رو قطع نمیکنن و ..... حالا اگر کشور خودمون بود زود این اینترنت لاکپشتی رو اول قطع میکردن بعد خبرنگاران رو اخراج میکردن اصلا به هیچ شکلی نمیشه جلو انتشار خبر رو گرفت
  • هموطن IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    لندن شهر شراب وگوشت خوک ریخته به هم