آخرین وضعیت آسفالت محورهای مواصلاتی و معابر روستایی در آذربایجان‌غربی

۱۷۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان آذربایجان‌غربی در پنج ماه نخست امسال آسفالت یا بهسازی شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی از انجام بالغ بر ۱۷۸ کیلومتر روکش آسفالت در محور های مواصلاتی استان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

وی افزود: در این مدت یک کیلومتر بزرگراه ، ۱۳۹.۲۹ کیلومتر راه اصلی ،۲۳ کیلومتر راه فرعی و ۱۵.۴ کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت شد که بی شک تاثیر بسزایی در ایمن سازی این مسیرها و بخشنده نمودن جاده ها خواهد داشت .

آرامون ادامه داد : در پنج ماهه نخست سال جاری ۲۳۹ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان برای لکه گیری و روکش آسفالت استفاده شده و علاوه بر این ۳۷ کیلومتر نیز برای عملیات درزگیری بصورت امانی توسط راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جاده ها انجام گرفته است.

اجرای ۲۱ کیلومتر آسفالت راه روستایی از ابتدای سال جاری در شهرستان خوی

اصغر کاظمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ کیلومتر از راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان در ۵ محور روستایی آسفالت شده است.

وی اظهار داشت : محور روستایی پسک - بدلان به طول ۱۰ کیلومتر ، محور روستایی یاریم قیه به طول ۲.۵ کیلومتر ، محور روستایی وار - قاشقابلاغ به طول ۴ کیلومتر ، محور روستایی ارسی به طول ۲ کیلومتر و محور روستایی بیزنده به طول ۲.۵ کیلومتر از محورهایی بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان خوی آسفالت شده است.

اصغری ادامه داد : اعتبار کل این مقدار آسفالت بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال بوده که با صرف این هزینه نزدیک به ۲۳۰۰ خانوار روستایی از راه مناسب آسفالته برخوردار شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خوی از دیگر اقدامات شاخص این اداره از ابتدای سال جاری تا کنون به اجرای ۴ کیلومتر روکش آسفالت محور خوی - چالدران ، ۱۰۰ کیلومتر خط کشی محور های اصلی، فرعی و روستایی ، اصلاح مسیر و تعدیل شیب با انجام عملیات خاکی در محورهای روستایی شیوان کندی ، قزل داش و صوفی کندی و نیز تسطیح و رگلاژ ۴۲۰ کیلومتر راه روستایی اشاره کرد.

خط کشی ۱۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان چایپاره در سالجاری

محمد صادق نژاد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چایپاره گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری به منظور ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان ۵۱ کیلومتر تسطیح و رگلاژ و ترمیم شانه ها، ۷۸ کیلومتر پاکسازی و تسطیح حریم، نصب ۱۲ عدد تابلو و علایم و ۲۷ عدد جمع آوری بازسازی یا تعمیر تابلو و علایم ایمنی انجام یافته است.

وی ادامه داد: برچیدن علف های هرز به میزان ۳۹ کیلومتر ، ۵۸ عدد تعمیر چراغ های روشتائی یا تابلوهای برق، شستشوی تابلو و علایم به تعداد ۷۵ عدد نیز بخشی از دیگر اقدامات ایمنی این اداره شهرستانی در مدت مذکور بوده است.

صادق نژاد تصریح کرد: به منظور کاهش تلفات جاده ای ۵۵ مورد گشت تلفیقی با پلیس راه ، ۱۲ مورد اخطار کتبی به متجاوزین حریم راه ، ۳ مورد اجرای احکام قضایی و ۳ مورد مکاتبه جهت صدور مجوز انجام شده است.

افزون بر ۳۲ کیلومتر از محورهای روستایی شهرستان ماکو بهسازی و آسفالت شد

محمد امین شاطوئی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ماکو گفت: عملیات بهسازی و آسفالت در محور قره تپه - قوریشکاک بطول ۲۵ کیلومتر و در محور راه روستایی شوربلاغ وکولوس در شهرستان پلدشت به طول ۳/۷کیلومتر اجرایی شده است.

وی افزود: اجرای عملیات آسفالت در محور قره تپه - قوریشکاک با اعتبار ی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و محور راه روستایی شوربلاغ وکولوس در شهرستان پلدشت با اعتبار۴۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی از شانه سازی در محور پلدشت - یولاگلدی بطول ۲۰ کیلومتر ( دو طرف جاده) توسط اکیپ راهداری شهرستان ماکو خبر داد و اذعان داشت: شانه سازی در محور شریانی وترانزیتی ماکو - خوی بطول ۵کیلومتر، تعمیر وتعویض گاردریلهای تصادفی به طول ۲کیلومتر، علف زنی رفوژ میانی محور اصلی ماکو - خوی و ماکو - بازرگان به طول ۶۵کیلومتر و تنقیه ولایروبی پلهای ۵ دهانه محور اصلی ماکو- بازرگان از دیگر عملیات راهداری انجام شده در مدت زمان یاد شده است.

شاطوئی ادامه داد: عملیات احداث باند دوم محور کمربندی ماکو به طول ۳۰ کیلومتر که ۱۰ کیلومتر در دست اجرا بوده و روکش آسفالت در محور اصلی ماکو - خوی(از مرگنلر بطرف گیت ورودی منطقه آزاد ) به طول ۳۰کیلومتر در دوباند جداگانه نیز در حال انجام است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =