عمر مفید موتورسیکلت در ایران 4 سال است اما قانونگذار سن فرسودگی موتورسیکلت را 10 سال اعلام کرده است و اگر موتورسیکلتی بیش از 10 سال عمر داشته باشد شماره گذاری نخواهد شد.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا سرهنگ جهانگیری در مورد ورود خودرو سواری «روآ» به ناوگان حمل و نقل کشوری گفت: شرکت تولیدکننده «روآ» در یک بازه زمانی متعهد شده است که تا 31 شهریورماه تولید «روآ» را متوقف کند و در آخرین روز شهریور تولید این خودرو و شماره‌گذاری آن متوقف می‌شود.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه یک میلیون موتورسیکلت در کشور باید اسقاط شود گفت: یکی از موانع عدم تعویض پلاک سن فرسودگی موتورسیکلت است که بر این اساس قانون، تولیدکنندگان موتورسیکلت مکلفند هرساله حدود 30 درصد از تولیدات خود را که عمر مفید آنها گذشته از بازار جمع‌آوری و اسقاط کنند که این مساله تاکنون تحقق نیافته و اگر اجرا نشود پلیس در خصوص شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها تجدیدنظر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به نظر من عمر مفید موتورسیکلت در ایران 4 سال است گفت: قانونگذار سن فرسودگی موتورسیکلت را 10 سال اعلام کرده است و اگر موتورسیکلتی بیش از 10 سال عمر داشته باشد شماره گذاری نخواهد شد.

جهانگیری همچنین در مورد ورود خودرو سواری «روآ» به ناوگان حمل و نقل کشوری گفت: شرکت تولیدکننده «روآ» در یک بازه زمانی متعهد شده است که تا 31 شهریورماه تولید «روآ» را متوقف کند و در آخرین روز شهریور تولید این خودرو و شماره‌گذاری آن متوقف می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری این خودرو به تاکسیداران گفت: به نظر می‌رسد شرکت تولیدکننده خودروهای تولید شده‌ای را که از قبل مانده بر خلاف رضایت پلیس در قراردادی متعهد شده است که وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کند که بدین ترتیب یکسری تاکسی بدون کیسه هوا وارد ناوگان می‌شود که ما از این مساله ناراضی هستیم و قطعا پس از 31 شهریورماه هیچ خودرو «روآ»یی شماره‌گذاری نمی‌شود.

معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تکلیف افرادی که این خودرو را به عنوان تاکسی خریداری کرده‌اند که قرار است این خودروها در نیمه دوم سال به آنان تحویل داده شود گفت: هر کسی جوابگوی اعمال خود است.

وی همچنین در خصوص برخی آگهی‌های مندرج در روزنامه‌های کثیرالانتشار مبنی بر خرید و فروش پلاک گذر موقت گفت: این مساله برخلاف قانون بوده و خرید و فروش این گونه پلاکها غیرقانونی و در حکم کالای قاچاق است.

وی با تاکید بر اینکه خودروهای دارای پلاک منطقه آزاد تنها مجاز به تردد در این محدوده هستند، گفت: خروج از این محدوده با پلاک منطقه آزاد تخلف بوده و پلیس موظف است همانند خودروهای دارای پلاک غیرمجاز با این خودروها برخورد کند.

 معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا در ادامه با اشاره به ساماندهی و ارتقای کیفیت‌های آموزشگاههای رانندگی گفت: بزودی آموزشگاه‌های ویژه موتورسیکلت راه‌اندازی خواهد شد و پس از آن آموزشگاه‌های تعلیم رانندگی پ 1، پ2 راه‌اندازی خواهد شد. کلیه رانندگان مکلف هستند قبل از دریافت گواهینامه برای اصلاح رفتار ترافیکی آموزشهای تئوری و عملی را در آموزشگاه‌ها ببینند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    در کشور ما همه استاد دور زدن قانون هستند. برای حل این مشکل هم از مهر ماه اسم (روآ) عوض میشه قبلا هم پیکان آر دی بود همینجوری مشکل را حل کردند در مورد وانت پیکان هم این روش کارگشا بوده. ببینیم